Gå til innhold

tips til ny mobil (most bang for the buck)


Anbefalte innlegg

Hei folkens, min Sony Xperia Z lever på sine siste dager, 2 ladinger om dagen, elendig kamera, overoppheting- og ytelsesproblemer er noen grunner til at jeg vil bytte. 

 

Denne gangen vil jeg opp i phablet segmentet. Over 5.5... Er ikke særlig opptatt av hvilket merke det er, kan godt være kinesisk, så lenge det er bra. Vil ha en god skjerm, ett godt kamera og bra batteritid. Spiller ikke særlig på mobilen, men litt ytelse kommer godt med... Og jeg vet note 4 er en favoritt, men 1; den er ikke billig og 2; min far kjøpte seg en nylig og jeg er slettes ikke imponert, pga touchwiz, den lagger allerede, samme føler jeg om g3, har ikke særlig lyst til å flashe telefonen så snart jeg får den...

 

vil egentlig ikke over 4000, kan godt bestille utenlands.

 

Disse har jeg sett på;

Lenovo Vibe Z2 pro 

oneplusone (kanskje)

Huawei Ascend mate 7 (da måtte jeg flashet den)

Xiaomi mi note

Nokia Lumia 1520

 

Om noen har noen forslag så er det supert og er det noen kommende telefoner som jeg ikke har fått med meg så tar jeg gledelig imot tips om de også 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Lumia 1520 gir deg absolutt mest for pengene. Bra skjerm, bra batteritid, masse plass, meget bra kamera, god lyd. Kan ikke si det om de andre.

Lenke til kommentar

Lumia 1520 gir deg absolutt mest for pengene. Bra skjerm, bra batteritid, masse plass, meget bra kamera, god lyd. Kan ikke si det om de andre.

Tenkt mye på den, vet du om det kommer en ny modell eller ikke? og vet du eventuelt om ett sted jeg kan kjøpe den? :D

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Det kommer nok en ny modell om ikke altfor lenge. Kanskje allerede før sommeren er over, men mest sannsynlig utpå høsten. 1520 er ikke så lett å oppdrive for tiden. Kanskje Grønnmobil.no eller Teleoutlet.no har noen igjen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Mate7 var det jeg selv klikket inn her for å anbefale. Den så jeg lenge på da jeg researchet ny mobil for noen måneder siden. 

kjøpte du den også eller? :)

 

 

Nei, kjøpte en iPhone 6 Plus. Det er en lang historie som begynner med at jeg programmerte for Android selv og aldri kunne tenkt meeg noe annet, og ender med at jeg blir så forbanna over utviklingen i hardware og software (katastrofer som Android 5.0) at jeg ga opp hele OSet. Har siden kjøpt igjen en Galaxy Tab S 8.4 (tablet med mobilflaggskip-specs) for å ha et øye med på plattformen og nyte godt av de fordelene som er der, men jeg tror jeg er ferdig med det OSet for godt - storfornøyd med iPhonen. 

 

Det blir dog litt avsporing siden i6+ er langt over ditt budsjett, og ekstrakostnaden er i aller høyeste grad en softwarelisens for iOS og ingenting annet. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Nei, kjøpte en iPhone 6 Plus. Det er en lang historie som begynner med at jeg programmerte for Android selv og aldri kunne tenkt meeg noe annet, og ender med at jeg blir så forbanna over utviklingen i hardware og software (katastrofer som Android 5.0) at jeg ga opp hele OSet. Har siden kjøpt igjen en Galaxy Tab S 8.4 (tablet med mobilflaggskip-specs) for å ha et øye med på plattformen og nyte godt av de fordelene som er der, men jeg tror jeg er ferdig med det OSet for godt - storfornøyd med iPhonen. 

 

Det blir dog litt avsporing siden i6+ er langt over ditt budsjett, og ekstrakostnaden er i aller høyeste grad en softwarelisens for iOS og ingenting annet. 

 

Joa, selv er jeg ikke akkurat en iphone entusiast haha... Så det går jo fint.. Har muligheteten til å betale 6000, men syntes ingen av de telefonene er spesielle nok til å betale dobbelt så mye som for en annen en ;)  

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 syntes ingen av de telefonene er spesielle nok til å betale dobbelt så mye som for en annen en ;)

 

 

Veldig sant. Det er noe galt med hele bølingen, og ingen som er supre. Samsung sine må man i tillegg figurativt spyle med høyttrykksspyler for å få vekk all driten. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Man kjøper ikke mobil med Microsoft, særlig ikke om man har vært på Android. Da blir man bare svært misfornøyd pga dårlige og manglende apper.

Lenke til kommentar

Man kjøper ikke mobil med Microsoft, særlig ikke om man har vært på Android. Da blir man bare svært misfornøyd pga dårlige og manglende apper.

Er ikke det bl.a. avhengig av hvilke apper man *velger* å bruke i sin mobile hverdag?

Brukte Androidtelefoner i et par år, det siste trekvart året et par Windowstelefoner. Med tillegg av en Blackberry de siste månedene.

Det går aldeles utmerket og foreløpig har jeg ikke behov for beroligende piller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Man kjøper ikke mobil med Microsoft, særlig ikke om man har vært på Android. Da blir man bare svært misfornøyd pga dårlige og manglende apper.

Er ikke det bl.a. avhengig av hvilke apper man *velger* å bruke i sin mobile hverdag?

Brukte Androidtelefoner i et par år, det siste trekvart året et par Windowstelefoner. Med tillegg av en Blackberry de siste månedene.

Det går aldeles utmerket og foreløpig har jeg ikke behov for beroligende piller.

 

Det minste man kan forlange er jo at Facebookappen virker tilfredsstillende. Det samme med nettbanker osv. Men som du sier, det er behovet som er avgjørende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...