Footy Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Hallois! Står på hytta og skifter tavle (ja, er elektriker), men ikke vært borti detta overspenningsvernet før. Står med et 2x50 IT med luftstrekk. I henhold til eatons store blå har jeg riktig over spenningsvern, grossisten ropte noe etter meg da jeg løp ut døra fredag klokka 4, men innser nå at jeg ikke fikk det med meg. Står med et 460 VAC 3+NPE (elnr.16 097 89) der fasene er koblet på 2 av vernene. Det siste er jo til overs bare. Men så mener jeg å huske at det grossisten sa var at PN lederen fra inntakskabelen skumle kobles på N-klemma på vernet. Kan dette stemme? I så fall.. hvorfor ikke bare rett på jordisk unna? Hilsen meg.. Haster litt er jeg redd d jeg drar herifra om 6 timer. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 15. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2015 om noen vet svaret er det ikke forsent å si noe. Kan alltids rette opp neste gang jeg er der... Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Se på side 33 i denne håndboken. http://www.eaton.no/ecm/groups/public/@pub/@norway/documents/content/pct_471368.pdf Lenke til kommentar
Footy Skrevet 16. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2015 Se på side 33 i denne håndboken. http://www.eaton.no/ecm/groups/public/@pub/@norway/documents/content/pct_471368.pdf Jo takk, men her står det om valg av overspenningsvern og plassering. begge de har jeg, jeg ønsker å bekrefte grossisten sitt utsagn der han nevnte noe om at jordleder skulle inn på N-klemma på overspenningsvernet,,, Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 http://www.eaton.no/ecm/idcplg?IdcService=GET_FILE&allowInterrupt=1&RevisionSelectionMethod=LatestReleased&noSaveAs=0&Rendition=Primary&dDocName=PCT_1137383 Se om du blir klok på den. Der var det noen koblingsskjema for SPCT2 på forskjellige anlegg. 1 Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) Hallois! Står på hytta og skifter tavle (ja, er elektriker), men ikke vært borti detta overspenningsvernet før. Står med et 2x50 IT med luftstrekk. I henhold til eatons store blå har jeg riktig over spenningsvern, grossisten ropte noe etter meg da jeg løp ut døra fredag klokka 4, men innser nå at jeg ikke fikk det med meg. Står med et 460 VAC 3+NPE (elnr.16 097 89) der fasene er koblet på 2 av vernene. Det siste er jo til overs bare. Men så mener jeg å huske at det grossisten sa var at PN lederen fra inntakskabelen skumle kobles på N-klemma på vernet. Kan dette stemme? I så fall.. hvorfor ikke bare rett på jordisk unna? Hilsen meg.. Haster litt er jeg redd d jeg drar herifra om 6 timer. Nå er det noen år siden jeg har jobbet som elektriker i hus, men IT nett har vel ingen PN leder? Så da vet jeg ikke helt hva denne lederen er, kanskje det er beskyttelsesjord i inntakskabelen? (Men det er vel ikke jordleder i luftstrekk?) Er den koblet på andre siden? Uansett så hadde jeg koblet den i jordskinna og ikke i overspenningsvernet.. Edit; 14 juni ja.. ikke juli. Du fant vel ut av det Endret 14. juli 2015 av r0zie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå