Myoxox Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Hei. Har kjøpt 2 epletre fra Plantasjen i Trondheim. De skal ikke plantes før om 2-3 uker. De står no inni en karport/garasje, altså en åpen garasje slik at de står i skyggen. Bør jeg vanne dette? Hvordan ellers bør jeg oppbevare det? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 (endret) Har du mulighet til å plante dem midlertidig? De må uansett hva du gjør har lys og vann. Om du må vanne kommer an på været. Endret 14. juni 2015 av Dr. Brodsky Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Vil anta at man bør sette de ut i sola, planter trenger lys selv om de står til oppbevaring... 2-3 uker uten lys hørtes mye ut. Jeg bare synser forresten, er ikke noe jeg vet Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 14. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2015 Jeg kan ikke plante de nei, det var en gave, og de har reist bort på ferie nå. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Trærne kommer vanligvis i pottene de er dyrket i og kan fint stå i dem ganske lenge. Men det må stå ute og få sol! Dersom det blir lengre perioder uten regn må du vanne, for planter i potter har ikke samme mulighet til å finne vann som planter i jorden. Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 15. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2015 Trærne kommer vanligvis i pottene de er dyrket i og kan fint stå i dem ganske lenge. Men det må stå ute og få sol! Dersom det blir lengre perioder uten regn må du vanne, for planter i potter har ikke samme mulighet til å finne vann som planter i jorden. Åja, da tar jeg de ut og setter de i til en vegg i hagen jeg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå