usikkerstudent Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Hei og god kveld! Jeg vet man blir adjunkt ved å følge et 4-årig program på høgskoler/universitet. Men, jeg har også hørt at man kan ta en bachelorgrad + PPU og oppnå tittelen, stemmer dette? Og fungerer det på samme måte at man tar en bachelorgrad (3 år) + PPU (1år) + Fks Historie (1år) så oppnår man tittelen adjunkt med tilleggsutdanning? Setter stor pris på sikre svar! Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 (endret) Hei og god kveld! Jeg vet man blir adjunkt ved å følge et 4-årig program på høgskoler/universitet. Men, jeg har også hørt at man kan ta en bachelorgrad + PPU og oppnå tittelen, stemmer dette? Og fungerer det på samme måte at man tar en bachelorgrad (3 år) + PPU (1år) + Fks Historie (1år) så oppnår man tittelen adjunkt med tilleggsutdanning? Setter stor pris på sikre svar! Det stemmer som du sier Jeg har selv fullført en bachelorgrad + et årsstudium og skal det neste året ta PPU. Jeg vil da få tittelen adjunkt med tillegg. Brukte en del tid på å sette meg inn i det selv og, men litt spørring og graving hos studieveileder var til god hjelp. Endret 13. juni 2015 av KristineS 1 Lenke til kommentar
usikkerstudent Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 Hei og god kveld! Jeg vet man blir adjunkt ved å følge et 4-årig program på høgskoler/universitet. Men, jeg har også hørt at man kan ta en bachelorgrad + PPU og oppnå tittelen, stemmer dette? Og fungerer det på samme måte at man tar en bachelorgrad (3 år) + PPU (1år) + Fks Historie (1år) så oppnår man tittelen adjunkt med tilleggsutdanning? Setter stor pris på sikre svar! Det stemmer som du sier Jeg har selv fullført en bachelorgrad + et årsstudium og skal det neste året ta PPU. Jeg vil da få tittelen adjunkt med tillegg. Brukte en del tid på å sette meg inn i det selv og, men litt spørring og graving hos studieveileder var til god hjelp. Tusen takk for svar, Kristine Jeg driver nå på bachelorgrad i idrett. På idrett er det slik at jeg kan skrive ferdig bacheloroppgaven min i 2.året og bli ferdig med en bachelor på 2 år, jeg har fått dette bekreftet av medstudenter selv om jeg synes det virker litt rart. Altså 180sp. Men hvis jeg da har en bachelorgrad i idrett, ett årsstudium i engelsk og så PPU, da vil jeg bli adjunkt med tilleggsutdanning? Et annet viktig spørsmål som jeg må få klarert: Hvis jeg finner en stilling som norsk og engelsk- lærer, blir jeg da kvalifisert til denne jobben, i og med at jeg ikke har hatt norsk? Eller er jeg kun kvalifisert til stillinger som kroppsøvingslærer og engelsk lærer? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Hvis du finner en stilling, så varierer kravene i studiepoeng med hvilket årstrinn du skal undervise på. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2006-06-23-724/KAPITTEL_16#KAPITTEL_16 Se §14-2, §14-3, §14-4. Kort fortalt: Norsk krever uansett 30 studiepoeng for å undervise på barnetrinn (1-7). Norsk, engelsk og matematikk er 60 studiepoeng på ungdomsskole (8-10). Andre fag har et krav på 30 studiepoeng. På videregående må du ha 60 studiepoeng uansett hvilket fag du skal undervise i. Egentlig bedre at du leser lovteksten selv, siden kravene varierer litt ettersom hvilken utdanning du har. 1 Lenke til kommentar
usikkerstudent Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 Hvis du finner en stilling, så varierer kravene i studiepoeng med hvilket årstrinn du skal undervise på. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2006-06-23-724/KAPITTEL_16#KAPITTEL_16 Se §14-2, §14-3, §14-4. Kort fortalt: Norsk krever uansett 30 studiepoeng for å undervise på barnetrinn (1-7). Norsk, engelsk og matematikk er 60 studiepoeng på ungdomsskole (8-10). Andre fag har et krav på 30 studiepoeng. På videregående må du ha 60 studiepoeng uansett hvilket fag du skal undervise i. Egentlig bedre at du leser lovteksten selv, siden kravene varierer litt ettersom hvilken utdanning du har. Den er grei, tusen takk svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå