NSR-98 Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Hei, har oppkjøring del 1 (sikkerhetskontroll og baneøvelsene) på mandag, nokon som har gode tips? Kva legg sensoren mest vekt på? Stryker man visst man svarer feil på sikkerhetskontrollen? Kom gjerne med erfaringer! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Nei, de ser på helheten. Alt er viktig, husk forankring og vær rett i ryggen. Ting pleier å falle på plass med en gang du setter deg på sykkelen. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Erfaring på bremsetesten. Drit i lengden og sensor. Fokuser heller på hvordan du bremser , det som kikkes på er fordelingen forran og bak og at det er riktig. Ellers på oppkjøring, ha gode svinger i kryss og i normale svinger, husk at sensor sitter høyere en deg og er mer rett i overkroppen og h*n vil ikke ha hodet inn i motgående trafikk. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Jeg tror ikke det blir lagt veldig stor vekt på disse kontrollspørsmålene. Men samtidig er jo mye av det logisk. Lett å pugge på er dte også da man faktisk vet hvilke spørsmål man kan få i forkant. Jeg fikk vertfall en slik liste fra kjøreskolelæreren min. Så og svare feil her er unødvendig. Dette er noe du har betalt mye penger for og som du gjør kun EN gang i livet (muligens) så ikke skap en dårlig stemning med sensor ved å svare feil her. I kjøregården er det vel den "krypkjøringstesten" som er den mest fryktede, men etter at jeg besøkte trafikkstasjonen her om dagen og tilfeldigvis så noen som kjørte opp så er det tydelig at mange sliter med de andre tingene også... For at man skal lykkes på krypkjøringstesten så må du SE LAAANGT FREM! Ikke kikk rett ned på kjeglene. Kjører du en liten cruiser på oppkjøringen (noe jeg faktisk har sett andre gjøre tidligere) så får du langt større problemer med krypkjøringen, da sykkelen er bredere/lengre samt vanskeligere og holde balansen på da man sitter lavere etc. Gjør ting riktig, og ikke fort. Ingen problem å komme seg gjennom disse kjeglene i gangfart, men hovedpoenget med krypkjøringen er ikke at du skal klare og komme deg gjennom kjeglene uten å velte dem, men å vise sensor at du kan balansere og takle motorsykkelen i krypkjøringsfart. Unnamannøver, brems, brems i sving etc. mener jeg man bør klare. Det er ganske basic. Det er forsåvidt krypkjøringstesten også, men her er marginene mindre slik at uhell kan skje. Men igjen... SE LAAANGT FREM! Når du feks. blir spurt om kontrollspørsmål så for guds skyld ikke stå der å se ut som en rusa pensjonist. Prøv og vær litt ivrig. Lat som om ikke annet. Når du feks. skal sjekke om det er kast i hjulene så sett sykkelen opp på midtstøtta (hvis den har det) og be sensor hjelpe deg med å holde ned fremparten slik at bakhjulet er i luften. Vær litt aktiv. I etterkant av hele oppkjøringen i kjøregården så blir du bedt om å komme med en egen mening før sensor gir sin dom. Vær ærlig her. Hvis du vet at du dreit deg ut ett sted, så er det NÅ du skal komme med tidenes beste unskyldning. Lykke til. Dette går nok bra. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Ganske enig i dette. Chopper er helt fail på de testene, prøvde selv samme dagen jeg fikk A-lappen , klarte ingen av testene med min egen shopper. Med kjøreskolens sykkel gikk det helt fint. Jeg fikk også se kontrollspørsmål-lista på kjøreskolen. Jeg gjorde det så enkelt at jeg så at hansker og hjelm var kort 1 og når sensor snudde bunken og ba meg trekke valgte jeg ytterst eller innerst ( og visste hva de to var ) og volla jeg bestemmer hva jeg velger ^^ Lenke til kommentar
NSR-98 Skrevet 14. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2015 Takk for gode tips folkens! Lenke til kommentar
War Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Hehe grats. Husk ar det er nå du skal øve. Du har bare lov til å øve alene.. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Gratulerer btw! Hvordan var det med spørsmål og sånn? Var sensor nøye på fart og nedlegg på unnamanøver? (sliter litt med denne selv) Lenke til kommentar
NSR-98 Skrevet 15. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2015 Takker! Spørsmålet var lett (var forsåvidt resten av oppkjøringa også). Fekk temaet "lasting" der eg snakka litt om innstilling av støtdemper bak, tillat totalvekt/nyttelast osv (sjekka vognkort). Unnamanøveren var den øvelsen eg fekk litt "pirk" på, fordi eg velta ei kjegle. Trur ikkje dei er så nøye på fart, så gjer ikkje noko om du ligg litt under sålenge du viser at du har kontroll. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Takk for svar Har oppkjøring i neste uke og har en grei magefølelse på det. Eneste jeg tenker på er at hvis jeg gjør det dårlig på en gang på en øvelse om jeg da kan få gjøre det igjen og vise jeg klarer det. Fort gjort å gjøre feil når man er nervøs Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Du får to forsøk på hver øvelse. Jeg vet ikke om dette kan regnes "forsøk" i ordets rette forstand dog. Tryner du og går på snørra den første gangen tviler jeg på at dem lar deg prøve en gang til. Det kommer vel litt ann på tror jeg. "Jaja... opp igjen" liksom Lenke til kommentar
NSR-98 Skrevet 16. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2015 Kvar øvelse skal utføres to ganger, uansett. Ditta går nok fint. Var nervøs heilt til eg satt meg på sykkelen Hugs å bruke blikket, det fekk eg skryt for. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Fra spøk til revolver, sensor er ofte streng på at man skal se mye i speilet. Helt ned i hvert andre sekund krevde min sensor. Jeg gadd såklart ikke det, så jeg bare vre litt på hodet hele tiden , mens jeg så rett frem^^ At hjelmen snur på seg er vel det de får sett på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå