Gå til innhold

Hvordan er det kristne budskapet - Om det evige liv, får man der en legemlig kropp?

Anbefalte innlegg

1 Kor 15:51 "Se, jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle forvandles, brått, på et øyeblikk, ved det siste basunstøt. For basunen skal lyde, de døde skal stå opp i uforgjengelighet, og vi skal bli forvandlet...

Hva med en ny tråd om de urettferdige fordelene musikkinstrumenter som ble oppfunnet i gamle dager har foran de mer moderne instrumentene?

Jeg er sikker på at hvis Jesus bare hadde daffet litt mer, og kommet hit noe senere, ville synthesizere og sampling hatt en mye større plass i bibelen! Og jeg tør ikke engang tenke på statusen DJ'ene ville hatt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det tror jeg faktisk ikke Vi skal bli slik som englene Det er Jesus egne ord Hvorfår står det så mye om engler i bibelen ellers Er ikke det mennesker som er døde og er kommet til himmelen

Du skal ved lov ha rett til å tro på engler  :wee:

Men, jeg tror du har misforstått bibel-boken. Jeg har til nå ikke sett et eneste sted som spesifikkt sier at mennesker skal bli engler. Tverrt i mot så står det noe om at engler var til før mennesket. Men hva vet vel skarve lille meg. Jeg vil tro at du får trøbbel med å overtale en kristen om at vi skal bli engler. Jeg kan selvfølgelig ha oversett noe, for jeg kan ærlig talt bare bruddstykker fra den "store bogen".

Kristne tror de er veiledet av noe inni seg, men av og til så virker dette noe selvmotsigende, for de drar samtidig en slik: "om at boken er en veileder". Vanskelig å forstå alt det der.

26 And God said, Let us make man in our image, after our likeness: and let them have dominion over the fish of the sea, and over the fowl of the air, and over the cattle, and over all the earth, and over every creeping thing that creepeth upon the earth.

27 So God created man in his own image, in the image of God created he him; male and female created he them.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Genesis+1-2&version=KJV

I vers 26 står det tydelig at de er flere. Om det er "jøden før han ble lik" (jesusen/ordet), den hellige gassen/det hellige spøkelset (DHÅ), eller om dette også inkluderer engler eller til og med andre guder (gud forby), det er et ganske åpen spørsmål så langt. Men, mulig det står noe om det senere utover tekstene. Men, de kristne holder skapelsesberetningen høyt.

Ellers litt vanskelig selvmotsigelse det der. Treenighet eller hva det måtte være vi her ser. Men treenigheten ble skapt av mennesket som forklaringsmodell først da den ortodokse kristne kirken involverte seg noen tusener  om ikke millioner/milliarder av år senere.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...