Tonjehaug Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Hei. Prøver å re-installere Windows 8 på min mors datamaskin. Siden hun har ekstremt mye "pop-up virus". Skal boote fra en USB. Har gjort dette mange ganger før uten problemer, på andre datamaskiner. Men hennes datamaskin har ikke boot device priority, og jeg får ikke opp USB'en. Selv om "USB Boot" er enabled. Da jeg tar å velger Boot mode "Legacy support", så kommer boot device priority. Men kan ikke trykke på den, eller velge noe der. Kan noen være så snill å hjelpe meg? Se vedlagte bilder. Takk for svar på forhånd. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Før BIOS (på POST-bildet) kan det hende det står Press XX for boot menu. Ofte er dette F8, F10 eller F12. Finner du muligheter for å velge minnepenn der? Lenke til kommentar
Tonjehaug Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 Før BIOS (på POST-bildet) kan det hende det står Press XX for boot menu. Ofte er dette F8, F10 eller F12. Finner du muligheter for å velge minnepenn der? Takk for svar, skal sjekke da jeg kommer hjem i kveld Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Her er et par løsninger med insydeh20 bios. http://nmilosev.svbtle.com/booting-uefi-usb-stick-on-a-toshiba-laptop-insydeh20-bios http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-windows_install/unlocking-the-hidden-insydeh20-bios-settings-with/b824ac2c-e631-4d9b-80b5-6e01b8accc71 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Har du prøvd å trykke F5 og F6 for å forandre verdien, slikt det står på en av de bildene du la ved? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Problemet ligger nok i at USB-enheten ikke er UEFi-modus. Ikke vanskelig å lage, se førsre lenken til syar2003. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå