Gå til innhold

Har det noe å si om pulsklokka står på aerobic eller sykkel?

Anbefalte innlegg

Jeg har en pulsklokke som jeg kun bruker til å beregne kalorier jeg forbrenner med. Den står normalt innstilt på aerobic og da forbrenner jeg normalt mellom 400 og 450 kcal. Spinner også litt og da står den fortsatt på aerobic og jeg forbrenner det samme på en sykkeltime. Dette høres fornuftig ut, også utfra det jeg har lest at man burde forbrenne på slik trening. Men på spinningtimen idag satte jeg klokka på sykkelmodus og når timen var ferdig hadde jeg kun forbrent 280 kcal. Dette syns jeg hørtes lite ut, er jo gjennomvåt av svette etter timen. Har det noe å si hvilken modus klokka står i egentlig? Syns du er rart at man forbrenner så lite i sykkelmodus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres riktig ut det. Når du sykler så bruker du en mindre del av kroppen enn når du jogger, i tillegg så hjelper sykkelen å holde deg oppe. Til gjengjeld så orker du antakelig å sykle mye lenger (tid) når du jogger.

How do different activities compare?
Aerobics     384 calories
Cycling     256 calories
Jogging at 6mph     644 calories
Rock climbing     698 calories
Salsa dancing     390 calories
Swimming     513 calories
Tennis     448 calories
Yoga     256 calories

Lenke til kommentar

Ifølge alle kalkulatorer jeg ser på forbrenner man minst like mye på spinning som aerobic,ca 4-500 i timen.husk at det er mye tyngre med spinning enn rolig sykling på veien som du mest refererer til. Jeg sykler 20-22 km på 45 min på spinning.

Endret av fleur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...