AnonymDiskusjon Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Har en sønn som er veldig opptatt av dinosaurer, og som har sett alle Jurassic Park-filmene. Syntes han var for ung til det, men en helg lot faren ham få se alle filmene (uten å spørre meg)! Resultatet er/var en stor interesse for dinosaurer. Nå er det jo en ny dinosaur-film ute - Jurassic World, som sønnen min har veldig lyst til å se. Siden han ikke tok noen skade av å se Jurassic Park-filmene, er det vel kanskje greit å la ham se denne også? Han er 7, men er høy for alderen og folk tror ofte han er 8-9 år gammel. Filmen har altså fått 11 årsgrense, hvilket betyr at barn ned til 8 år kan se den sammen med foreldre/voksne. Har ikke noe til overs for statlig formynderi, så det jeg lurer på rett og slett hva dere synes? Og, har noen barn i samme alder som skal se/ikke se filmen? Anonymous poster hash: 81df8...ad5 1 Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 (endret) Å herregud, la nå bare gutten få se den filmen. Endret 13. juni 2015 av Exxon Valdez 5 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Tror nok ikke den nye filmen er noe skumlere enn de gammle, og hvis han bare fikk noe positivt ut av de gamle filmene ser jeg ikke noe grunn til å holde han unna denne. Men selvfølgelig burde du eller far hans være med å sitte ved siden av, ikke bare slipp han alene til kinoen. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Ta han med! Tror ikke den nye filmen er noe verre enn de gamle, jeg ville sjekket ut om de har sexscener i filmen da så du kan skjerme han fra det hvis du ønsker, men kropp er flott og alle burde egentlig være med på den syns jeg. En pupp er ikke verre enn ett avrevet lem, selv om det virker som om det ofte er det folk tror! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Hadde aldri i livet latt en sjuåring sett de filmene. Ikke med mindre du vil gi han mareritt i flere år. 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Jeg så den i går. Man får se noen folk bli spist, samt litt blodsprut. Ikke noe verre enn de gamle. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Hadde ikke latt en 7 åring se noen av filmene. Hadde i hvert fall ikke sett dem på kino. Det er noe helt annet å se det på kino enn på en vanlig TV. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Sett all slags filmer siden jeg var en liten gutt, og har ikke tatt noe skade. Men folk er forskjellige. Du kjenner 7-åringen bedre enn enn alle her på forumet, og vet etter tidligere erfaring hva han tåler. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Hadde aldri i livet latt en sjuåring sett de filmene. Ikke med mindre du vil gi han mareritt i flere år. Hva som er skummelt er opp til hver enkel unge, jeg så første filmen selv når jeg var 9 og det var bare morsomt å se dinosaurene, fragglene derimot var så skummelt at jeg ikke så det når det gikk på barnetv. Selv om man ikke skal ha det fritt frem må man heller ikke skjerme barna fra noe de kan nyte. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Det værste som kan skje er at han bli opplyst Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Jeg ville ha ventet til den kom på plate, å se en film på kino kan virke annerledes enn å se den hjemme i stua pga lerret størrelse og lydnivå. Men alle unger er forskjellige, når jeg var 7 hadde jeg allerede eid og spilt Doom et år men synes E.T. var skummel Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Det er en grunn til at grensene er satt. Selv husker jeg fortsatt en film jeg maste meg til når jeg tydeligvis var for ung til å se den. Helt klart valgt å ikke sett den hvis jeg kunne valgt det idag. Man kan slite med å se ting, men man sliter ikke hvis man ikke ser det. Så hvorfor skal man ta sjansen egentlig? Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Ut fra det du forteller ville jeg nok muligens latt han se den, men ikke på kino - som forsterker alle inntrykk. Vent til den kommer for leie, og se den hjemme i sofaen med ham. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Har han sett dem andre så kan han se denne. Enkelt å greit. Skulle det bli for skummelt så går dere ut av kinoen...er ikke verre. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 (endret) Som syvåring lot jeg meg skremme hjem av den trehodede vakthunden i Harry Potter og de Vises stein. Denne filmen er tusen ganger skumlere. Men hvis han taklet de forrige, er det vel sikkert greit. I mitt tilfelle var det snabelmonsteret i jakten på nyresteinen (som vi ble påtvunget å se på SFO) som gav meg mareritt i årevis... Endret 14. juni 2015 av Ljóseind Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Har ikke noe til overs for statlig formynderi, så det jeg lurer på rett og slett hva dere synes? Og, har noen barn i samme alder som skal se/ikke se filmen? Anonymous poster hash: 81df8...ad5 Du kan jo se hva Medietilsynet sier om de ulike aldersgrensene her: http://www.medietilsynet.no/barn-og-medier/aldersgrenser/ Du kjenner selv din egen sønn best, men siden du er usikker, har han sikkert ikke vondt av å vente til dere kan kjøpe filmen og se den hjemme. 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Ingen unger tar skade av å se ting på tv... det er en myte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå