Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe ny stereo, hvilken ?

Gjest Slettet+98017234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+98017234

Hei! Har en Golf 5 2006 modell, som jeg gjerne vil bytte stereo på. Det er den orginale som sitter i.

Har lyst på en med AUX og gps, og har sett på en fra idealdeal.no 

http://idealdeal.no/produkt/til-bil/cddvd-spiller-gps/kc-p520-multimediaplayer-7-tommer-touchscreen-med-dvd-igo-gps-bluetooth-radio-for-volkswagen

Men jeg har ingen AUX inngang fra før av i bilen, da 2006 modellene ikke fikk det. Lurer på om jeg må kjøpe noe i tillegg for å få AUX til å fungere? På spilleren jeg linket til ser det ikke ut som det er en inngang på spilleren? Lurer også på om noen har noe erfaring med den jeg linket til, finner ingen reviews om den på nettet. 

Eller om noen har noen andre anbefalinger ? MÅ ha AUX, og gps er ikke dødsviktig, men vil helst ha det også. Har så lite peiling på dette så hadde satt pris på hjelp! Budsjett på 1000-3500 kr ca.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du bør kanskje vurder en spiller med DAB+ dersom du skal bytte? Ellers synes jeg at bluetooth er mye viktigere enn AUX, da slipper man ledninger. Kanskje ikke like bra teoretisk kvalitet, men i en bil holder det i massevis.

Lenke til kommentar

Sony er ikke kjent for god lyd i sin bilstereo.

Det er igrunn merkelig, for Sony har laget forbrukerelektronikk i flere tiår, og har fått æren for å produsere den første kommersielle transistorradioen.

Har Sony selv. Den kostet 300 kroner på Komplett.no for en del år siden. Ikke noe å rope hurra for, men greit nok for nyheter og litt musikk. Bilen min er ikke en pimpmobile uansett.

Lenke til kommentar

Sjekk Finn.no Det er flere som selger orginale VW radioer der med DAB og kortleser/usb .

Usb er et kit som kan ettermonteres på orginal radioer så lenge radioen har inngang for cd magasin, noe de fleste har.

Sjekk på Bilradio spesialisten om de har til din bil

Som denne for eksempel:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=9946&katid=1234&mid=m436&id=&vn=736

Endret av rillto
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98017234

Ok, takk for svar alle sammen!

Men er d noen som har noe spesifikk erfaring/kjennskap til den jeg linket til øverst ?

Snakket med en i dag som hadde litt peiling, og han hadde aldri hørt om den spilleren før. Han anbefalte meg Pioneer, men det blir rett og slett for dyrt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98017234

Sjekk Finn.no Det er flere som selger orginale VW radioer der med DAB og kortleser/usb .

Usb er et kit som kan ettermonteres på orginal radioer så lenge radioen har inngang for cd magasin, noe de fleste har.

Sjekk på Bilradio spesialisten om de har til din bil

Som denne for eksempel:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=9946&katid=1234&mid=m436&id=&vn=736

Den du linker til, hvordan installerer man en sånn en isåfall ?

Lenke til kommentar

Du plugger den i Fakra kontakten bak på bilradioen din. USB kontakten kan du ha hvor som helst i dashbordet eller midt konsollen. Du må lage et hull til USB kontakten men det er det eneste du trenger verktøy til. Resten er bare plugg and play så lenge radioen din har en digital inngang for cd magasin. Det har de fleste til nyere biler. Tror alle VW har hatt det de siste 10 årene.

Hva heter radiomodellen i Golfen din?

Endret av rillto
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98017234

Du plugger den i Fakra kontakten bak på bilradioen din. USB kontakten kan du ha hvor som helst i dashbordet eller midt konsollen. Du må lage et hull til USB kontakten men det er det eneste du trenger verktøy til. Resten er bare plugg and play så lenge radioen din har en digital inngang for cd magasin. Det har de fleste til nyere biler. Tror alle VW har hatt det de siste 10 årene.

Den heter RCD300 tror jeg. 

Men hvordan stiller jeg inn spilleren på AUX/USB da ? Har sett at for noen funker d å trykke 2 ganger på cd knappen, men d skjer ingenting da jeg prøver d på min spiller. 

Og hvor må jeg lage hull for usb kontakten? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Trykk på CD og hold den inne en stund mener jeg det er hos meg (MB og Audi) for å velge AUX. Mulig dette ikke funker før du har AUX-kontakt.

Lenke til kommentar

Den heter RCD300 tror jeg. 

Men hvordan stiller jeg inn spilleren på AUX/USB da ? Har sett at for noen funker d å trykke 2 ganger på cd knappen, men d skjer ingenting da jeg prøver d på min spiller. 

Og hvor må jeg lage hull for usb kontakten?

Du må lage hullet der du vil ha tilkoblingen. Orginalt er den i hanskerommet så hvis du kjøper den du linket til kan du bare vippe ut plastdekselet og trykke den på plass.

Det finnes flere slike og når radioen din starter opp laster den inn de tilkoblingene som er tilgjengelige. I verste fall må du ta en tur til VW og kode om radioen til å ta imot AUX inngangen men jeg mener du finner muligheten til å aktivere AUX under innstillinger på disse radioene. Sjekk hvilke valg du får under setup. På konas Polo kommer det opp valget om å skru på AUX og aktivere Bluetooth streaming selv om bilen ikke har Bluetooth. Så softwaren er der men ikke telefontilkoblingsboksen og dermed er det valget uten respons når man trykker på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...