Gå til innhold

[Løst] Kamera til å filme 16 timer i strekk fra bil?

Anbefalte innlegg

Skal om en 10 dagers tid kjøre 16 timer fra Bergen til Sandnessjøen. 

Jeg har lyst å filme hele strekket og lurer på om dere har noe kamera å anbefale?

Jeg har prøvd å filme strekkingen før men har støtte på en del problemer. 

Sist gang jeg prøvde i 2012 brukte jeg en mobil og filmet i 480p på et 32gb microsd kort. (fordi 1080p ville tatt for stor plass)

Problemet da var at mobilen bare støttet filer på 4GB, så jeg måtte starte opptaket på nytt hver time.

Og at det ikke var stabilisering på video opptaket. 

Jeg har allerede et MicroSD XC 128gb minnebrikke. Og har et budsjett på 3-4000,-

Hva ville dere valgt?  Er avhengig av et som kan lade i bilen mens det filmer, og som kan filme kontinuerlig i 16 timer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ville dere valgt?  Er avhengig av et som kan lade i bilen mens det filmer, og som kan filme kontinuerlig i 16 timer. 

Jeg har valgt en DOD LS430W, men vil anbefale etterkommeren DOD LS460W siden den er bedre til samme pris.

Fungerer perfekt og du kan låse opptak hvis det er spesielle hendelser du vil ha lett tilgang til.

Klarer ca. 16 timer på 64mp kort og 1080mp hvis jeg ikke husker helt feil, "du må formatere 64mb kortet til fat34 før du kan bruke det".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg har valgt en DOD LS430W, men vil anbefale etterkommeren DOD LS460W siden den er bedre til samme pris.

Fungerer perfekt og du kan låse opptak hvis det er spesielle hendelser du vil ha lett tilgang til.

Klarer ca. 16 timer på 64mp kort og 1080mp hvis jeg ikke husker helt feil, "du må formatere 64mb kortet til fat34 før du kan bruke det".

Ved å formatere kortet til fat32 får du med en gang 4gb problemet, dvs. filer over 4gb støttes ikke. Ved å bruke NTFS så får du ikke lenger problemet med opptaket blir stoppet pga filstørrelse. Strømproblemet fikser du via 12v uttaket.

Lenke til kommentar

Ved å formatere kortet til fat32 får du med en gang 4gb problemet, dvs. filer over 4gb støttes ikke. Ved å bruke NTFS så får du ikke lenger problemet med opptaket blir stoppet pga filstørrelse. Strømproblemet fikser du via 12v uttaket.

Det går bra, kameraet tar opp i sømløse sekvenser som du selv kan forhåndsinnstille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...