frohmage Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Det kan jo være en rekke arter som fungerer bedre enn mennesket både mentalt og sosialt, men det kommer jo selvfølgelig an på hvordan man velger å definere det. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Mennesker er guder. http://www.vgtv.no/#!/video/113823/vil-gjennomfoere-hodetransplantasjon-90-prosent-sjanse-for-suksess Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Mennesker er guder. http://www.vgtv.no/#!/video/113823/vil-gjennomfoere-hodetransplantasjon-90-prosent-sjanse-for-suksess Hvorfor det? Hvis denne operasjonen går bra er det et STORT skritt for de av oss som har en uhelbredelig sykdom. Har ingenting med guder å gjøre... Vi kan for første gang i historien snart styre vår egen evolusjon... på godt og ondt sikkert, men det har heller ingenting med guder å gjøre... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Mennesker er guder. http://www.vgtv.no/#!/video/113823/vil-gjennomfoere-hodetransplantasjon-90-prosent-sjanse-for-suksess Hvorfor det? Hvis denne operasjonen går bra er det et STORT skritt for de av oss som har en uhelbredelig sykdom. Har ingenting med guder å gjøre... Vi kan for første gang i historien snart styre vår egen evolusjon... på godt og ondt sikkert, men det har heller ingenting med guder å gjøre... Jeg tror du har misforstått hva evolusjon er Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Det kan jo være en rekke arter som fungerer bedre enn mennesket både mentalt og sosialt, men det kommer jo selvfølgelig an på hvordan man velger å definere det. Alle andre livsformer gjør det, også mennesket gjorde det i sin tid, derav fortellingene om det tapte paradis. Det er selvbilde, det er noe galt med, mennesket må gå tilbake til sitt riktige selvbilde, Guds bilde. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Får man dette selvbilde ved å tro på Kristus? Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Bibelen er ganske klar på at mennesket er skapt i guds bilde. Siden det er en del mennesker som er homofile, betyr det at Gud er bittelitt homofil selv? At mennesket er skapt i Guds bilde, betyr at vi er skapt med de samme evner til kjærlighet som Gud har. Gud skapte mennesket for å vise sin kjærlighet på det. Gud er avsender av kjærligheten, men den må ha en mottaker for å virke. Det er som en gave, du kan enten takke ja eller avvise den. Skapelsen av et enkelt menneske er ikke fullført før dette mennesket tar imot Guds kjærlighet. Da vil den virke og vokse i det slik at mennesket får den samme evne til å gi kjærlighet til andre. Når vi gir kjærlighet til andre slik Gud gir kjærlighet til oss, er vi skapninger i Guds bilde. Bare kristne mennesker er på vei mot denne skapelsens fullendelse. Det er ikke mulig å nå dit uten Jesus fordi det er bare gjennom ham at vi kan ta imot Guds kjærlighet. Det er bare ved å forstå hva Jesus Kristus innebærer at vi kan oppleve Guds kjærlighet. Guds kjærlighet er derfor alle menneskers mål, selv om de fleste ikke er klar over det, og heller streber etter å fylle trangen til kjærlighet med annet som ikke gir den tilfredsstillelse de søker. Endret 29. juni 2015 av Horten Market Lenke til kommentar
Dungeon Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Bibelen er ganske klar på at mennesket er skapt i guds bilde. Siden det er en del mennesker som er homofile, betyr det at Gud er bittelitt homofil selv? At mennesket er skapt i Guds bilde, betyr at vi er skapt med de samme evner til kjærlighet som Gud har. Gud skapte mennesket for å vise sin kjærlighet på det. Gud er avsender av kjærligheten, men den må ha en mottaker for å virke. Det er som en gave, du kan enten takke ja eller avvise den. Skapelsen av et enkelt menneske er ikke fullført før dette mennesket tar imot Guds kjærlighet. Da vil den virke og vokse i det slik at mennesket får den samme evne til å gi kjærlighet til andre. Når vi gir kjærlighet til andre slik Gud gir kjærlighet til oss, er vi skapninger i Guds bilde. Bare kristne mennesker er på vei mot denne skapelsens fullendelse. Det er ikke mulig å nå dit uten Jesus fordi det er bare gjennom ham at vi kan ta imot Guds kjærlighet. Det er bare ved å forstå hva Jesus Kristus innebærer at vi kan oppleve Guds kjærlighet. Guds kjærlighet er derfor alle menneskers mål, selv om de fleste ikke er klar over det, og heller streber etter å fylle trangen til kjærlighet med annet som ikke gir den tilfredsstillelse de søker. Jeg tror vi hadde fått en bedre verden dersom vi fokuserte mer på kjærlighet mellom hverandre enn å søke den gjennom Gud. Hvorfor skal man søke noe som en kan bygge selv? Det er litt som å stå i en potetkjeller, og så tar du frem mobiltelefonen og ringer Donald Trump for å få han til å sende deg sekker med poteter. Potetsekkene står ---> rett der borte, bruk de. Altså, det er tåpelig å vente hele livet sitt, sitte å vente på at et lass med kjærlighet skal falle ned fra himmelen, og i mellom tiden være iskald og tro at en ikke kan skape kjærlighet selv. Endret 29. juni 2015 av Dungeon Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Jeg tror du har misforstått hva evolusjon er Neida, selv om det jeg mente ikke er evolusjon direkte, det kan jeg gi deg, så er det like gjerne "evolusjon", bare at vi nå har muligheten til å styre den selv dit vi "vil".... Lenke til kommentar
G Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 (endret) Bibelen er ganske klar på at mennesket er skapt i guds bilde. Siden det er en del mennesker som er homofile, betyr det at Gud er bittelitt homofil selv? Om man skal tolke bibelen bokstavelig så må nødvendigvis bibelguden være en stor homofil personlighet, i og med det finnes ganske mange homofile her på jorden. Du sier jo selv at du har hørt fra bibelen om at "mennesket er skapt i guds bilde", og det stemmer at står svart på hvitt i bibelteksten veldig tidlig. Men, det som skrives om englene der må man vel kunne trekke konklusjonen at disse ikke er homofile. I syndens by så ble det sendt to engler, som sikkert stod klar for den perverse og kåte mobben. Men, i siste øyeblikk så ble døtrene til Lot gitt i offer så homofili ikke skulle bli et problem for englene. MEN, om man tar filmen "Dogma" for god fisk, så mangler englene anus (rævhull), så da måtte nok mobben kommet like langt. Jammen godt at Lot ofret døtrene sine, slik at de hadde noen huller å fylle. Men guden stoppet jo døtrene fra å fylles, for han ble vel litt misunnelig. For han er en nidkjær gud, og er det først noen som skal ha seg, så må det vel være han. Også står det litt i bibelen om flere engler (sønner av gud), som hadde seksuell omgang med kvinner (mennesker), men det står ingenting om at de hadde seksuell omgang med menn (mennesker). Disse englene kan per skriften heller ikke være homofile. For de fikk avkom gjennom heterofili (Nephilim kaltes avkommet). Eller så er det skribenten som er svært homofob, ikke vet jeg. Får man dette selvbilde ved å tro på Kristus? Nei, det får man ikke. Man får det ved å tro på hva presten forteller. Og dersom du kommer i tvil, så står presten klar til å hjernevaske deg. Og han er troendes til å fortelle deg mye rart du gitt. Siden guden ikke finnes, og ei heller hans djevelavkom, så får du ergo ikke "dette selvbilde" av å tro på noen Kristus. Han er impotent til å kunne gi deg det "selvbilde", for det er det kun menn som kan. Endret 5. juli 2015 av G Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Får man dette selvbilde ved å tro på Kristus? Man vil få et mer korrekt selvbilde ved å vite at man ikke er et dyr, men en som er skapt i Guds bilde. På den annen side bør ikke dette føre til hovmod, for som et vanlig menneske vil man bære på et lass med greier som bør ryddes opp i. Selv etter å ha ryddet opp i en del ting, vil det være risiko for å falle. Så selv på dette stadiet må man innrømme at man er fullstendig avhengig av Kristus. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Får man dette selvbilde ved å tro på Kristus? Man vil få et mer korrekt selvbilde ved å vite at man ikke er et dyr, men en som er skapt i Guds bilde. På den annen side bør ikke dette føre til hovmod, for som et vanlig menneske vil man bære på et lass med greier som bør ryddes opp i. Selv etter å ha ryddet opp i en del ting, vil det være risiko for å falle. Så selv på dette stadiet må man innrømme at man er fullstendig avhengig av Kristus. Så ved å ikke tro på fakta får du et bedre selvbilde? Latterlig ide... Hvorfor er fakta så ufattelig vanskelig å bære mens gammel overtro og løgner er lett å tro på? Og hvorfor skulle man være avhengig av mytene om jesus? Alle slike myter vil jo gjøre nytten, om man bare er ignorant og uærlig nok til å tro på dem... Lenke til kommentar
G Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) </snip> Selv etter å ha ryddet opp i en del ting, vil det være risiko for å falle. Så selv på dette stadiet må man innrømme at man er fullstendig avhengig av Kristus. Om jeg tar det der bokstavelig og fører det over på min egen livsstil, så har jeg til tider hatt så mye rot at, dersom jeg rydder en god del i rotet, så står jeg fremdeles i fare for å snuble i rotet og falle. (Jeg snakker selvfølgelig om materiellt rot) Ellers nokså uenig i at det finnes en gud som de kristne skisserer og tror på. Jeg klarer fint å falle helt på egenhånd i rotet mitt med eller uten jesusen. Får man dette selvbilde ved å tro på Kristus? .. <snip></snip> Så ved å ikke tro på fakta får du et bedre selvbilde? Latterlig ide... Hvorfor er fakta så ufattelig vanskelig å bære mens gammel overtro og løgner er lett å tro på? Og hvorfor skulle man være avhengig av mytene om jesus? Alle slike myter vil jo gjøre nytten, om man bare er ignorant og uærlig nok til å tro på dem... Den kristne lære er markedsføring, og etterhvert så læres den kristne til å markedsføre videre. ER ikke vanskeligere enn det. Innholdet er nokså uvesentlig, for det er bare simpel markedsføring av "bomull og svovel". Endret 13. juli 2015 av G Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Den kristne lære er markedsføring, og etterhvert så læres den kristne til å markedsføre videre. ER ikke vanskeligere enn det. Innholdet er nokså uvesentlig, for det er bare simpel markedsføring av "bomull og svovel". Jepp, og en av grunnene til at behovet for å innvolvere andre i dette kommer er at de ikke føler seg som idioter om andre tror dette også... Kognitiv dissonans, tonnevis, må til for å tro på slikt sludder, og med kognitiv dissonans inntrer også uærligheten de religiøse oppviser i fullt monn... Er mange mekanikker bak religiøs tro, for tror man først på slikt sludder har man liksom ikke noe valg... Det vil si, velgene blir mindre og mindre til flere som får vite om at man tror på ren spikket sludder, for til flere som vet til vanskeligere er det også å innrømme at man har tatt feil... Så ved et eller annet punkt MÅ dette være sant for den som tror, og da kicker "møtene" og "synene" med guden de tror på inn også, for først og fremst må de overbevise seg selv... når det er gjort er det automatikk i det, da tror de like gjerne på andres fantasier om den guden de tilfeldigvis tror på som de tror på egne fantasier og ved et eller annet tidspunkt her vil hjernen automatisk lage "sikkerhets nett" for all kritikk og skepsis... Det MÅ være sant, det MÅ være rett, for ellers er de jo idioter som tror på dette.... Så en video her om dagen om det å le av religiøse som kommer bort og skal "selge" deg religionen sin.... Har aldri tenkt på det før, men INGEN av de jeg har ledd rett i trynet etter at de kommer med jesus mytene sine har spurt hvorfor jeg ler... De VET hvorfor jeg ler av de latterlige mytene deres og derfor blir de fleste sinte... Eller snurte og påstår gjerne at jeg ikke respekterer dem fordi jeg ler av mytene og tullballet de tror på... Angrep og snurthet er jo en form for forsvar det også, de håper liksom å kvele all videre latterlig gjøring... Hadde en jehovas vitne dame (bruker å være en mann som går her jeg bor..) på døren her om dagen som lurte på jeg visste hvorfor det er så mye ondt i verden... Jeg så selvsagt vakttårnet hun sikkert hadde håpet å "gi" meg og gliste og øynene hennes ble matte... "Sorry", sa jeg, "Men jeg klarer ikke å ta sludderet du skal selge meg alvorlig lenger, det er og blir for dumt!". "Jesus er ikke dum!", prøvde hun seg, men jeg svarte at hun fikk gå videre, til noen andre, med det grusomme eventyret hun trodde på, for jeg var ikke interessert i å høre på rent overtroisk sludder og da fikk jeg høre at jeg ikke respekterte henne... Hvorpå jeg smilte til henne og sa, "Joda, har ingen problemer med å respektere deg som menneske, men du burde kanskje tenke litt over dette med respekt selv?". "Å??", sa hun og jeg fortsatte. "Det er ikke annet enn respektløst å prøve å dytte disse primitive påstandene de fleste opplyste mennesker vet er jug på folk!". "For det du skal selge er ikke bare jug, det er rett og slett en fornærmelse for ethvert opplyst intellekt!". Tror ikke hun skjønte hva intellekt var for noe, hun sa ihvertfall ikke noe, bare snudde seg og gikk ned trappa... Eller så har hun hørt det samme før.. Jesus og løgnene hans blir verre og verre å selge til folk, ingen tvil om det og godt er det.... 1 Lenke til kommentar
Dungeon Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) Jeg fikk besøk av "vakttårnet" en sommer for noen år tilbake, det var en ganske hyggelig gammel mann, jeg tror han var iallefall 60 år, vi satt oss på verandaen og snakket på den grytidlige sommer dagen. Han hadde ikke noen blader med seg som jeg kunne se, men jeg er alltid interessert i å høre hva de har å si. Jeg ønsker å lære hva de egentlig er ute etter. Selv om det er en jobb de lever av, så er jeg likevel interessert i å høre hva de har å si, i dette tilfellet med den gamle mannen så var det egentlig bare alderen hans som gjorde at jeg ikke avslo han. Så jeg gav han kaffe så satt vi på verandaen i noen minutter. Når jeg leser innlegget over så skjønner jeg at RWS har et godt hjerte på tross av hva som skrives, så kan der ikke være noen tvil om det. (og at han er lyttende til de som kommer på besøk) Endret 14. juli 2015 av Dungeon Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Har faktisk vært en eldre herremann som vanligvis bruker å gå den "ruta" de sikkert må tråkke her jeg bor. Den første gangen han kom på "besøk" så holdt jeg på å be ham om å ryke og reise, såpass ærlig skal jeg være, for de fleste JV'ere jeg har møtt har ikke vært mulig å føre en dialog med, de bare vrenger øynene bakover og messer om jesus og hans fortreffeligheter, men denne herremannen var ikke slik. Vi pratet litt frem og tilbake der han skulle fortelle meg om bibelens alle sannheter og jeg parerte med paradokser og han ble så interissert i dette, for som han sa, dette hadde han faktisk aldri tenkt på, så han lurte på om han kunne komme tilbake igjen når han hadde tenkt litt på disse nye spørsmålene. (Nei, det var oppriktig undring hos denne mannen, ikke noe åleglatt juging for å få komme igjen i håp om å fiske en sjel...) . Så et par søndager etter dukket han opp i gjen og denne gangen bød jeg ham inn på en kaffe og vi satt og pratet om hans "løsninger" på paradoksene jeg hadde presentert sist og på det meste av det måtte han innrømme at han ikke hadde noen gode svar... Så han lurte på om jeg hadde flere paradokser og så sa han faktisk at det var så utrolig skjelden han hadde kommet over reflekterte ateister sa han, ateister som ikke bare sa "Dra til helvette, tukk'e på gud!", men som faktisk kunne presentere gjennomtenkte paradokser og selvmotsigelser av bibelen. Han vprøvde selvsagt å overbevise meg om at bibelen var sann da (det tar litt tid for en hjerne som er så grundig lurt til å tro på løgner i mange år for å justere seg til hva som faktisk er sant...), men forsto omtrent omgående at jeg faktisk hadde tenk igjennom bibelen bedre enn ham selv. Var faktisk ting han ikke visste om bibelen sin, så hele hadde han ikke lest... JV tror ikke på helvette og jeg lurte på hvorfor de ikke gjør det, gitt at selveste jesus truer folk med helvette til og med... Dette hadde han heller ingen svar på, så det var en tankefull eldre herremann som gikk etter praten vår, med lovnader om å få lov til å komme igjen... Han kom en tredje gang også, men det er en stund siden og nå er tydeligvis ruta hans overtatt av denne dama... Synd, for den eldre herremannen var faktisk villig til å lytte og ikke bare vrenge det blå innover i hodet og messe i vei om jesus, som så alt for mange JV'ere gjør når de møter bittelitt motstand... Ingen slår den unge kristne jenta jeg traff for noen år siden da, som i frustrasjon over å ikke ha noen gode argumenter sukket, "Kan du ikke bare glemme alt du vet da og bare tro på Jesus?" Det irriterer meg den dag i dag at jeg ikke spurte "Ver det det du gjorde for å tro?" tilbake til henne... 3 Lenke til kommentar
Dungeon Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) hehe Da hun sa det der til deg, kanskje hun bare ville ha jobben utført raskere, hun er lei av å "få slikt mas og motstand" i døråpningen, hvor provoserende er ikke det, at man vil konvertere folk raskere fordi man "ikke har tid" til å stå å jåle i døråpningen. "Ta nå Jesus mens du kan...Ta han." Diskusjoner og konfrontasjoner fører til mange gode ting, fortsett med det, ellers forandrer ikke folk seg. Og så er det også selvfølgelig en tid for en, sukkerbit, kaffe, og en annen bit ved kaffen, for de av oss som har vært i krigen og tar en pause. Når krigsmenn tar en kaffepause, så kan de spise fersk hjort sammen ved bålet, ingen har noen mot hverandre. Endret 14. juli 2015 av Dungeon 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Den kristne lære er markedsføring, og etterhvert så læres den kristne til å markedsføre videre. ER ikke vanskeligere enn det. Innholdet er nokså uvesentlig, for det er bare simpel markedsføring av "bomull og svovel". Det MÅ være sant, det MÅ være rett, for ellers er de jo idioter som tror på dette.... Jeg tror ikke det å bli sett på som idioter har så stor betydning. Jeg tror mer på: "Det MÅ være sant, det MÅ være rett, for ellers er det ikke noe liv etter døden" Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Folk driter i etterpå, så lenge det ikke medfører uante konsekvenser. Jeg tror de fleste tar det helt rolig med å bli helt borte, fordi det kan være langt verre å ikke bli borte .. Derfor burde kanskje ateister være verdens mest lykkelige mennesker, fordi de har sett gjennom den løgnen, ikke sant? Lenke til kommentar
G Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Jo kan hende det. Men da kan du få motta den utfordringen det måtte være å definere hva det er som gjør et menneske lykkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå