Gå til innhold

Hjelp! Trenger ny jobb

smiley88

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Send sykemeldingen i posten. Neste gang hun kommer med kommentarer tar du det opp med henne ved å være litt ufin tilbake.

Du kan spør: hva mener du med det? hva er du prøver å si?

Du kan også spør om hun tror arbeidsmoralen stiger eller synker av slike kommentarer.

Og avslutte med at: du som overordnet burde ha det for god til å komme med slikt.

Hun har nok hørt at arbeidsmiljøet ikke er bra nok tidligere, av tidligere ansatte. Du kan spørre henne hva hun tror grunnen til at så mange slutter egentlig er, og om hun har tenkt å ta noen grep dersom situasjonen utvikler seg.

Det er helt normalt å ha slike samtaler med sjefen, om du føler du ikke står alene så kan dere ta opp situasjonen på ett allmøte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bredal sko! De har blant annet eurosko, skoby, DNA og noen andre mindre kjente butikker! Likt kassa system over heile linja så veldig lett og få seg ekstra vakter ved sykdom etc..

Hun hadde forresten sommerjobb i midten av 20 åra på H&M husker jeg og da fikk hun 155kr timen hvis jeg husker rett.. Hvis de har følgt den generelle lønnsstigningen de siste åra er nok de også tett opptil slik en lønn. Jeg så også at hun lønnes ut i fra alder og selv med relevant utdanning trur jeg ikke hun hadde fått mer en 5-10kr mer i timen..

Endret av Svolp
Lenke til kommentar

NY MINSTELØNNSSKALA FRA 1. APRIL 2014 BLIR SOM FØLGER:

Unge arbeidstakere under 16 år kr 17.900,-

Unge arbeidstakere under 18 år kr 18.387,-

Lønnstrinn 1 kr 24.176,-

Lønnstrinn 2 kr 24.314,-

Lønnstrinn 3 (25 år) kr 24.652,-

Lønnstrinn 4 kr 25.235,-

Lønnstrinn 5 kr 26.169,-

Lønnstrinn 6 kr 29.193,-

Dette er tariff på butikk.. Er du faglært skal du gå rett inn på lønnstrinn 6 første året. 

Etter andre året som faglært så skal du ha 1544 ekstra per måned oppå lønnstrinn 6. 

Alle UB tillegg kommer i tillegg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du kan ta en sykemelding før du får varige psykiske skader.

Men man har jo oppsigelsestida man skal være der også - skjønt den kan være ganske behagelig når oppsigelsen først er levert  ;)

Lenke til kommentar

Dersom du sliter med å være på jobb på grunn av stress/psykisk påkjenning på grunn av sjefen så kan du strengt tatt snakke med legen din om det og få en sykemelding i hele oppsigelsestida, altså gå på dagen. 

Men finn deg en ny jobb først da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...