Gå til innhold

Gebyr på boliglån...

eplekasse

Anbefalte innlegg

Jeg betaler 6750kr i avdrag til banken hver måned. Av dette utgjør gebyr 50kr, årlig blir det 600kr. Dersom jeg heller betaler avdrag 4 ganger i året, sparer jeg 400kr. Avdragene blir da betalt på forskudd, så jeg må trekke pengene fra en bufferkonto som per dags dato har 2,5% rente (men som sikkert blir redusert med tanke på renteutsiktene framover.

Hoderegning er ikke min sterkeste side, så spørsmålet blir om jeg i det hele tatt vil spare noe særlig på færre avdrag. Altså gebyrutgifter vs renter. Takker for hjelp.

Endret av eplekasse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg betaler 6750kr i avdrag til banken hver måned. Av dette utgjør gebyr 50kr, årlig blir det 600kr. Dersom jeg heller betaler avdrag 4 ganger i året, sparer jeg 400kr. Avdragene blir da betalt på forskudd, så jeg må trekke pengene fra en bufferkonto som per dags dato har 2,5% rente (men som sikkert blir redusert med tanke på renteutsiktene framover.

Hoderegning er ikke min sterkeste side, så spørsmålet blir om jeg i det hele tatt vil spare noe særlig på færre avdrag. Altså gebyrutgifter vs renter. Takker for hjelp.

Da må du jo nesten forklare hvor mye penger du har på kontoen og hvor mye du må bruke ab den.

Lenke til kommentar

Har 120000 på bufferkontoen. Regnestykket mitt tilsier å enten betale 26850 kr (på forskudd) hver 4 måned i stedet for 6750 hver måned...rente på 2.5%, men som sikkert synker fremover.

400kr i besparelser på gebyr kontra 4 måneders renteinntekter på 26850 kr.

Lenke til kommentar

Å henge seg opp i en 50 lapp i måneden? Da er du enten veldig dårlig stilt, eller rett og slett bare JÆVLIG KJIP.. 

la meg tippe du er en av dem som legger ut enkeltannonse på finn med noe du selger for 20.- 

Jeg betaler den 50 lappen i måneden ekstra LETT for at jeg får den gode servicen av bankfolka mine. 

Lenke til kommentar

Jeg totalrenoverer huset mitt.. Sparer penger sånn.. Måten jeg sparer ekstra på er at jeg jakter gode tilbud på materialer og bruker tid på sånn... Driter i 50lappen i månedsgebyr..

Kan du overføre 50 kroner i måneden til meg da? Kan sende deg kontonummeret mitt på PM!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...