eplekasse Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 (endret) Jeg betaler 6750kr i avdrag til banken hver måned. Av dette utgjør gebyr 50kr, årlig blir det 600kr. Dersom jeg heller betaler avdrag 4 ganger i året, sparer jeg 400kr. Avdragene blir da betalt på forskudd, så jeg må trekke pengene fra en bufferkonto som per dags dato har 2,5% rente (men som sikkert blir redusert med tanke på renteutsiktene framover. Hoderegning er ikke min sterkeste side, så spørsmålet blir om jeg i det hele tatt vil spare noe særlig på færre avdrag. Altså gebyrutgifter vs renter. Takker for hjelp. Endret 13. juni 2015 av eplekasse Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Jeg betaler 6750kr i avdrag til banken hver måned. Av dette utgjør gebyr 50kr, årlig blir det 600kr. Dersom jeg heller betaler avdrag 4 ganger i året, sparer jeg 400kr. Avdragene blir da betalt på forskudd, så jeg må trekke pengene fra en bufferkonto som per dags dato har 2,5% rente (men som sikkert blir redusert med tanke på renteutsiktene framover. Hoderegning er ikke min sterkeste side, så spørsmålet blir om jeg i det hele tatt vil spare noe særlig på færre avdrag. Altså gebyrutgifter vs renter. Takker for hjelp. Da må du jo nesten forklare hvor mye penger du har på kontoen og hvor mye du må bruke ab den. Lenke til kommentar
eplekasse Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 Har 120000 på bufferkontoen. Regnestykket mitt tilsier å enten betale 26850 kr (på forskudd) hver 4 måned i stedet for 6750 hver måned...rente på 2.5%, men som sikkert synker fremover. 400kr i besparelser på gebyr kontra 4 måneders renteinntekter på 26850 kr. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 (endret) Rente ca 223 kr hvis jeg ikke tar feil, så du sparer noen få kr også med dagens rente - hvis det er hver 4 mnd. Endret 13. juni 2015 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Har du sjekket at du ikke får høyere gebyr ved å velge færre terminer? Det har jeg sett er vanlig i enkelte banker. Lenke til kommentar
eplekasse Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 Har fått bekreftet at 4 avdrag ikke gir økte gebyrer.. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 (endret) 4 avdrag er jo 3mnd, ikke 4mnd (ca 168kr i rente blir det da) Endret 13. juni 2015 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Å henge seg opp i en 50 lapp i måneden? Da er du enten veldig dårlig stilt, eller rett og slett bare JÆVLIG KJIP.. la meg tippe du er en av dem som legger ut enkeltannonse på finn med noe du selger for 20.- Jeg betaler den 50 lappen i måneden ekstra LETT for at jeg får den gode servicen av bankfolka mine. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Du får ikke service av å kaste bort penger - Dreier seg om småpenger kanskje, men mange elver små .... Gjennom et helt år sparer man ganske mange penger hvis man er opptatt også av småbeløpene. Økonomisk fornuftig kalles det 4 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Det jeg gjør er å betale ekstra avdrag i tillegg til terminbeløpet. På den måten korter jeg ned nedbetalingstiden på lånet. Og vi snakker ikke bare et par hundrelapper i avdrag... 1 Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Jeg totalrenoverer huset mitt.. Sparer penger sånn.. Måten jeg sparer ekstra på er at jeg jakter gode tilbud på materialer og bruker tid på sånn... Driter i 50lappen i månedsgebyr.. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Jeg totalrenoverer huset mitt.. Sparer penger sånn.. Måten jeg sparer ekstra på er at jeg jakter gode tilbud på materialer og bruker tid på sånn... Driter i 50lappen i månedsgebyr.. Kan du overføre 50 kroner i måneden til meg da? Kan sende deg kontonummeret mitt på PM! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå