Monica Jansen Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Mamma har søkt om bil til meg med lege erklæring. Jeg har autisme å kan ikke kjøre selv så jeg trenger egen bil. Mamma har søkt om bil av NAV. Hvor lenge kan det ta før NAV svarer? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Ehh, hva skal du med egen bil, hvis du ikke kan kjøre selv? NAV er vell kjent for lang behandlingstid... Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 Ehh, hva skal du med egen bil, hvis du ikke kan kjøre selv? NAV er vell kjent for lang behandlingstid... Jeg trenger bil for jeg har personal på meg som kjører meg forskjellige steder og på ferieturer og det er for lite biler på omsorgsboligen der jeg bor for de bilene er ofte veldig ofte opptatt. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Om noe sånt som tre uker får du svar på hvor lang behandlingstida er. I et litt lignende tilfelle som jeg kjenner til, ble det opplyst at den var åtte måneder. Vedkommende ville ikke vente, og kjøpte selv. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Mener å tro at maks behandlingstid er på ca 6 måneder, gjerne lenger. Du må vente lenge. 1 Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 (endret) Behandlingstid ca 9 måneder.. Min far har hatt handicapbil i mange år. Det tok omtrent 1 år og 8 mnd fra han søkte til han fikk bilen. Tror dessverre ikke du stiller særlig sterkt her så tror neppe du får. Her er en annen sak fra denne uka hvor ei som ABSOLUTT burde fått ikke fikk. http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/sandnes/Nav-mener-rullestolbruker-Ane-er-for-sprek-3716766.html Det er lettest å få bil om du er i en situasjon som hennes, og hun burde IKKE fått avslag. I tillegg er det ikke sånn at du FÅR bil. Det beregnes en egenandel du må betale, eller et tilskudd du får for å kjøpe bil. Så har du 0 kroner å legge i det er du FUCKED anyway. Min far som var lenket til rullestol fikk handicapbil med heis og tilpasset med utstyr og han måtte ut med 60000.- Er du ikke avhengig av rullestol så får du enda mindre og må ut med mer selv. Endret 13. juni 2015 av ARJ 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Hvis du bare skal ha en bil for å ha en bil tror jeg du kan glemme det. Hvertfall med en så "lett" funksjonshemming. Det er folk som er lamme fra livet og ned som bor alene som får avslag. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Dersom du finner hjemmelsgrunnlaget og henviser til kvifor du meiner vilkåra til å få eigen bil er oppfylt så vil nok det også gjere at behandlinga går raskare. Særlig dersom det raskt er klart at du ikkje oppfyller vilkåra, så får du i det minste eit raskt avslag i staden for å måtte gå å vente i spenning. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Min far som var lenket til rullestol fikk handicapbil med heis og tilpasset med utstyr og han måtte ut med 60000.- Det var da eventyrlig lite? Med normal økonomi må en betale bilen helt og holdent selv, men en kan få støtte til nødvendig ombygging og spesialutstyr. Men det var kanskje det du mente - egenandel 60000 på ombygginga? Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Ombygginga er helt gratis. Den betaler du ingenting for. Så er det forskjell på klasse 2 bil (for rullestolbruker) og en som har vanlig personbil. Dette var dog i 2004 og jeg vet at reglene har blitt enda mer striksne etter dette men som sagt... Du betaler mindre for en kassebil for rullestolbruker uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå