Gå til innhold

Ting å gjøre i 20-årene

Btbw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for raske svar! Såklart trenger dere litt info:

- Er 26 år.

- Likte å jobbe i perioder det ikke var mye stress på kontoret.

- Arbeidsledig pga. kontrakt som gikk ut.

- Når jeg er alene liker jeg spille basketball, sjakk, male (men gjør de samme tingene hver dag og blir lei av det).

- Liker å spille xbox (blir fort lei av det også).

- Likte å trene styrke før jeg ble lei.

- Prøver å få med folk på fest / byen men de fleste gidder ikke bli med (vennene er ca. 27år).

- Bruker en del tid på en hjemmeside

- Har langdistanseforhold (Romania) men vurderer å gjøre det slutt. Hun har lyst å bli der. Med tanke på andre damer så får jeg av og til noen smil /flørting men er sjenert og de fleste har type eller reiser rundt omkring). Hun jenta i Romania holder meg også litt igjen.

- Har et lite band i helgene som gir meg glede

- Har reist ulike plasser i Europa med familien da jeg var yngre og vi reiser av og til til Spania (men litt kjedelig med foreldre).

- Har tidligere vert i Brasil (klassetur) og Magaluf (guttetur).

- Har kommet litt i en testfase hvor jeg tester ut antidepressiva/snus osv.

Endret av Btbw
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg er enig med "gjort det meste før" med overnevnte post tatt i betraktning... Det virker som du kjeder deg, men at det er få ting i verden som vekker din nysgjerrighet/begeistring. Er du en person som liker å lage ting? Evt. lære ting? Føler du at du har funnet deg sjæl? Hvor lenge har du tenkt å gå uten arbeid?

- Det første du gjør er å kutte ut antidepressiva før du blir avhengig/tar skade av det som dessverre ofte hender.

- Utforsk boksjangere/"bøker du må lese før du dør", filmer og TV-serier til du blir lei. Hvis du syns det er kjedelig å lese har du mest sannsynlig lest veldig få gode bøker i ditt liv.

- Du sier du driver med band, er det noe spesielt instrument du spiller da? Det er en del private pianolærere som tilbyr pianotimer hvis du har pengene. Hvis ikke kan du jo eksperimentere med elektroniske greier hvis du syns det er kult. (Flere programmer der ute som f.eks. FL Studio som ikke akkurat krever at du er noe musikalsk talent akkurat... Hvis du blir god kan du tjene en god slant på å lage russelåter)

- Ta kontakt med noen gamle venner du ikke har snakket med på mange år. Trenger ikke være noen klein reunion, spør noen du ikke har sett siden vgs om de vil ta en kaffe?

- Lær deg å progge hvis du ikke har drevet så mye med det før. Krever nok en del motivasjon og vilje, men nå ramser jeg jo litt random opp.

- Reis til et eksotisk sted hvis du har pengene?

- Bli hobbyfotograf

• Liker 2
Lenke til kommentar

Prøv noe helt uvant. Noe helt utenfor din komforsone. Gjør noe som totalt forandrer din hverdag.

Jeg fant meg en jobb i utlandet. Det er det beste valget jeg har gjort i hele mitt liv.

Jeg begynte å spille basketball og laget en hjemmeside, det hadde jeg ikke gjort før. Nå har jeg gjort det en stund så det har mistet litt effekten. Har også meldt meg på spanskkurs via Skype. Når det gjelder russelåter så har jeg DJ-mixer på hjemmesiden min. I det siste har jeg kjøpt masse nye ting for å føle meg bedre, men det koster masse penger å holde på sånn. Har søkt jobb som assistent på Universitet i Stavanger. Prøver også å variere malingen litt sånn at jeg finner nye motiver. 

Lenke til kommentar

Hvis jeg var 26 år og uavhengig av kjæreste, familie eller jobb ville jeg seriøst vurdert å melde meg inn i en frivillig hjelpeorganisasjon. Det kan gi deg mange uventede opplevelser som du aldri ville fått ellers. Kanskje du får reist mye, møtt nye mennesker, sett nye steder og lære mye om både verden og deg selv? Når du siden føler deg klar for å gå inn i arbeidslivet vil heller ikke gapet mellom arbeidsgivere være like tomt. Bedre å kunne skilte med noen år med bistandsarbeid i Sudan enn noen år på NAV og antidepressiva?

Du vil også fremstå som et mer spennende og selvbevisst menneske når du har den type erfaring, når du en gang i tiden skal finne deg en partner.

Lenke til kommentar

Start med paintball , stavanger har et rimelig greit paintball miljø med speedball bane på Lauvås og skogbane i oltedal ( sommerfeire i skogen akkurat nå og turneringmodus på speedbal så lite treninger fortiden , men det meste starter opp til høsten)

Begynn og spill Ingress , kommer deg ut og får godt mye , litt som geochasing med lag som konkurerer . 

Lenke til kommentar

Hvis jeg var 26 år og uavhengig av kjæreste, familie eller jobb ville jeg seriøst vurdert å melde meg inn i en frivillig hjelpeorganisasjon. Det kan gi deg mange uventede opplevelser som du aldri ville fått ellers. Kanskje du får reist mye, møtt nye mennesker, sett nye steder og lære mye om både verden og deg selv? Når du siden føler deg klar for å gå inn i arbeidslivet vil heller ikke gapet mellom arbeidsgivere være like tomt. Bedre å kunne skilte med noen år med bistandsarbeid i Sudan enn noen år på NAV og antidepressiva?

Du vil også fremstå som et mer spennende og selvbevisst menneske når du har den type erfaring, når du en gang i tiden skal finne deg en partner.

jeg har intrykk av at det ikke er så lett og komme på utenlands turer for hjelpeorganisjasjoner uten spesiell kompetanse , men ting som røde kors og lignene har lokal organisasjoner man kan melde seg inn i og holde på med .

Lenke til kommentar

Jepp, jeg prøvde å søke meg inn i frivillige hjelpeorganisasjoner. Ble ikke godkjent. Dette er organisasjoner med begrenset budsjett, og mange villige søkere. Du kommer ikke inn uten noe å tilby.

"Redningen" min var en helt vanlig lønnet jobb i et fremmed land på andre siden av kloden. Det var et stort steg å ta, men absolutt verdt det. Elsket det fra første stund.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg prøvde å søke meg inn i frivillige hjelpeorganisasjoner. Ble ikke godkjent. Dette er organisasjoner med begrenset budsjett, og mange villige søkere. Du kommer ikke inn uten noe å tilby.

"Redningen" min var en helt vanlig lønnet jobb i et fremmed land på andre siden av kloden. Det var et stort steg å ta, men absolutt verdt det. Elsket det fra første stund.

Får jeg lov å spørre hva slags jobb du fikk, hvordan du gikk fram og hvilken utdannelse du har? 

Har lyst å flytte ut av Norge selv. 

Lenke til kommentar

Får jeg lov å spørre hva slags jobb du fikk, hvordan du gikk fram og hvilken utdannelse du har? 

Har lyst å flytte ut av Norge selv.

Føler jeg har snakket mer enn nok om jobben min på dette forumet allerede. Sender en PM.

Lenke til kommentar

Prøv noe helt uvant. Noe helt utenfor din komforsone. Gjør noe som totalt forandrer din hverdag.

Jeg fant meg en jobb i utlandet. Det er det beste valget jeg har gjort i hele mitt liv.

Så tråden, kom for å skrive dette, finnes ikke så mye å tilføye.

Flytt gjerne da til et land som har lite til felles med norge - et sted i asia f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...