HKS Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Er klar over ARM sitt framtog Men dem henger litt etter når vi snakker laptopp og pc! Jeg skal være ærlig mot deg HKS Du er smartere enn de fleste her Jepp, og det blir spennende å se hva AMD klarer å gjøre med ARM. K12 kommer etter nåværende roadmap i 2017. Dette blir AMD sin første "custom-ARM" arkitektur... Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 http://www.anandtech.com/show/9160/the-dell-venue-11-pro-7000-review/5 ARM ligger absolutt bak når det gjelder CPU hvertfall. GPU er jo en annen historie.. Likevel gjør ARM-baserte CPUer svært store forsprang hvert år, i motsetning til Intel. fortsetter trenden er det jo bare et spørsmål om tid. Jeg tror at Core-M maskiner vil spise seg oppover. Det er nok fremtiden for ultrabook. Det vil og bety at vi kan få konkurranse fra ARM i high-end ultrabooks. Det vil og bety at en del svake PCer som det selges mye av kan få ARM-CPU. Dermed vil ARM ha et stort marked, ettersom markedet for kraftige PCer/gaming PCer ikke er så stort. Ikke at jeg tror at Intel kommer til å falle lett, eller falle i det hele tatt. Atom SoCene blir jo stadig bedre, så jeg tror absolutt Intel kan konkurrere her. Får håpe at AMD kommer med sin custom ARM arkitektur sammen med 10 nm da. vi har jo sett hvor langt Samsung kom med sin SoC som er stort sett referansedesign, bare på 14 nm FinFET. Jeg har absolutt troen på at AMD kan lage en veldig god custom ARM arkitektur. Det har jo tom. NVIDIA klart å gjøre. Lenke til kommentar
Koven Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 http://www.anandtech.com/show/9160/the-dell-venue-11-pro-7000-review/5 ARM ligger absolutt bak når det gjelder CPU hvertfall. GPU er jo en annen historie.. Likevel gjør ARM-baserte CPUer svært store forsprang hvert år, i motsetning til Intel. fortsetter trenden er det jo bare et spørsmål om tid. Jeg tror at Core-M maskiner vil spise seg oppover. Det er nok fremtiden for ultrabook. Det vil og bety at vi kan få konkurranse fra ARM i high-end ultrabooks. Det vil og bety at en del svake PCer som det selges mye av kan få ARM-CPU. Dermed vil ARM ha et stort marked, ettersom markedet for kraftige PCer/gaming PCer ikke er så stort. Ikke at jeg tror at Intel kommer til å falle lett, eller falle i det hele tatt. Atom SoCene blir jo stadig bedre, så jeg tror absolutt Intel kan konkurrere her. Får håpe at AMD kommer med sin custom ARM arkitektur sammen med 10 nm da. vi har jo sett hvor langt Samsung kom med sin SoC som er stort sett referansedesign, bare på 14 nm FinFET. Jeg har absolutt troen på at AMD kan lage en veldig god custom ARM arkitektur. Det har jo tom. NVIDIA klart å gjøre. Var det ikke jim keller som brakte Aple sin prosessor der den er i dag? Han var med på teamet som utviklet A4/A5.. Han har erfaring der, så jeg er spent på hva jim keller klarer å gjøre med ARM sin arkitektur for AMD^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå