fjernto Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Hadde tidligere en lege som jeg har hatt i en del år nå, plutselige sluttet han å svare og vil tydeligvis ikke være legen min lenger. Har tidligere fått utskrevet reseptbelagte medisiner og det har vært lite blodprøver og oppfølging av vedkommende. Hvis jeg nå skulle ha pådratt meg noe negativt av disse medisinene har jeg da en mulighet for å søke vedkommende om erstatning ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Er vel bare ved grov feilbehandling du har krav på erstattning. Hvilke negativt er det du tenker på? Lenke til kommentar
fjernto Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 ting som har med kroppen å gjøre Lenke til kommentar
afterall Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 De fleste medikamenter har ulike mulige bivirkninger. Med mindre det ikke er i denne kategorien skjønner jeg ikke helt hvordan det skulle være god nok grunn til å anmelde. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Om du tenker på at du får en bivirkning kan du ikke anmelde dette nei. Men om du f.eks blir grovt feilmedisinert sånn at du blir uføre eller får kroniske sykdommer kan du ha en god sak. At du får medisiner du får vondt i hodet av får du ingenting for, selv om det ikke er en kjent bivirkning... edit: Om du ikke kommer overens med legen, så kan du bytte. Vil absolutt anbefalle deg å bytte lege i stedet for å gå etter legen du har nå. Skal ganske mye til for å få en erstattning... Endret 12. juni 2015 av aklla Lenke til kommentar
PBinnern Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 (endret) Hva er det du prøver å oppnå ? Hevn på legen for han ikke ønsker å være legen din lengre? Om du var skeptisk til å få medisiner uten å ta blodprøver når du hadde han som lege burde du ha byttet lege om du ikke var fornøyd. Fastlege bytter du enkelt på nettet. Bytt lege = Problem løst. Endret 13. juni 2015 av PBinnern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå