ZyraX Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Er det noe sted man kan faa tak i en bioschip til,asus a7n8x deluxe. Lenke til kommentar
fgfgter Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 badflash.com Jeg regner med at du har problemer med at maskina ikke starter. ingen boot msgs osv....Det er som du sikkrert vet en kjent bug osv... Dette går på reklamasjonen på kortet så di får igjen nytt om du returnerer. Om du ikke gidder dette kan du jo hotflashe biosen(athlonmb.com søk etter det) istedenfor å kjøpte ny, fordi det er en ganske dyr affære............ (du mister garanti om du tar ut biosbrikke. P.S du får bugen om du tar 1SAVE 2.sAVE EXIT I BIOSEN. Lenke til kommentar
fgfgter Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 hvis du har sinnsykt lyst til å hotflashe så kan jeg forkllare men gidder ikke ellers^^ Lenke til kommentar
ZyraX Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Ok jeg faar ****** paa raad Takker for hjelpen,men gaar det paa garanti hvis jeg returnerer det. Jeg har jo klokket litt. Lenke til kommentar
ZyraX Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Grunnen til at jeg skriver litt rart er at jeg ikke har faatt byttet til norsk tastatur i windows,skal gj;re det naa. Lenke til kommentar
fgfgter Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jada....... noprobs de finner det ikke ut om du ikke er så dum å fortelle det^^ tar møkka lang tid da^^ hadde det samme probsen som deg. hotflashe funker greit men kan virke litt voldsomt. Lenke til kommentar
ZyraX Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Hvis du gidder,hovedkortet er jo ganske nytt og kostet en god slump med penger. Hvor ble det av hjelpen da? :grine: Lenke til kommentar
ZyraX Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 fgfgter? Har du provd kjope bios fra badflash.com noen gang da? Hvis du har hva koster det aa faa den sent fra usa? {er det ikke en amerikansk side da.} Med frakt og alt tillegskostnader? Lenke til kommentar
fgfgter Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 hotflash 1.napp ut bioschipen i hk ditt. 2.finn en stakkar som er dum(snill:)) nok til å låne deg maskina di et par timer.(griet om han/hun ikke er der feks i utlander feks i finland^^_^^) -Her er det best om du finner noen som har et hk som bruker nforce2 brikkesett, det beste er selvsagt det samme hk da er det noprobs 3.start opp maskinen med bootdisk(eller cd eller mer eller mindre blank disk er ikke så farlig...) må inneholde et flashe prog. Bruk standard flashe proget til award om du finner et med samme brikkesett. Ellers anbefaller jeg uniflash(finner det... et eller anna sted.). Pcen må ha hk med samme type biosslot som den du har pc. plcc 32 pin bruker a7n8x.^^. 4.detta er liksom det sketchye da.....(eg ikke) når du har starta opp pcen hans napper du ut bioschippen hans . pælmer i din og flasher den. (som sagt det greieste er samme hovedkort type fordi da ider proget hk og krangler ikke, om ikke må du disable mb id codes osv.....Dette gjøres best i uniflash, men går ann i awardflash også om hk er temmelig likt.. 5Etter du har flasha chipen din og allt har gått greit(om det ikke gjør det er det lov å prøve en 100 ganger til......). Napper du ut din brikke setter i hans(før du restarter!!!!!VIKTIG!!!!!). 6.Sette den i din pc og resete biosen(se i manualen). 7.forhåenligvis funker det............. PS : Må bruke nyere versjon av uniflash . Finn ut nøyaktig hvilken type chipp du har.Er ikke sikkrt proget støtter akkurat din brikke men da leser du bare listen over hvilke chipper det støtter og hvelger plcc 512kb brikke (er et par 3 alternativer sikkert....) Vær forsiktig når du setter i (og tar ut) , de er ikke så sinnsykt skjøre men pass på å ikke sette de inn feil vei osv.... det funker gjerne dårlig og brikka blir ødelagt....ikke la noen av pinene berøre kontaktpunktene til andre pins^^ er også dumt.... Lenke til kommentar
fgfgter Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Har kjøpt 1 derfra koster ca250 spenn kommer fra nederland. går egentlig kanskje fort å greit. og ikkenoe tull Lenke til kommentar
ZyraX Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Takk for hjelpen,utrolig hyggelig av deg og gidde aa skrive saa mye Lenke til kommentar
ZyraX Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Det er bare et lite problem da,jeg kjenner ingen som har nforce 2. Kan jeg bruke det gamle hovedkortet mitt til aa flashe den da? det gamle er et msi k7turbo 2 eller noe,husker ikke helt da. Lenke til kommentar
fgfgter Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 om den bruker samme type biosslot så kan du det. men må bruke uniflash og disable mb id. mulig det heter force eller noe husker ikke veit ikke åssen bios slot den bruker^^ men om den bruker plcc 32 pin skal det være mulig å få til . (er ikke sikker om det går ann om den bruker plcc 256 kb brikker eller om det i hele tatt har noe å si....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå