Audi30tdi Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Hei! Etter at det vart kjørt en automatisk oppdatering av windows7, 7. juni oppfører windows'en seg merkeligt. Har laget et program som henter data fra ei mounta mappa på nettverket, dette har fungert helt perfekt før, men nå finner den ikke fila. Både om jeg prøver hente fila med y:\data\test.txt eller \\169.254.1.10\data\test.txt. Har og prøvd å sette opp backup program for å kopiere fila til lokal disk og så lese inn fila der, men backup programmet feiler og finner heller ikke fila når den kjører, men når jeg setter opp backup programmet så finner den fila og jeg kan velge den. Hvis jeg åpner Windows Explorer så "ser" jeg fila og kan åpne den uten problemer. En annen ting som jeg reagerer på er at jeg etter sist oppdatering, må skrive inn brukernavn/passord for å starte flere av mine programmer. Pc'en er pålogget gjennom domene server på Microsoft server2000. Hva kan være feil, noen løsning?? Andre som har opplevd det samme?? Kåre! Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Kan vel tyde på at de har evnt økt sikkerheten, hvor andre tjenester ikke har direkte tilgang til nettverksplasseringer. Og jeg vil tro de fleste backup program benytter seg av indexerte filer, og ikke nødvendigvis om de kan faktisk lese av filen.. Virker som ett rettighetsproblem i utgangspunktet.. Uten at jeg kan si det for sikkert.. Lenke til kommentar
Audi30tdi Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 Kan vel tyde på at de har evnt økt sikkerheten, hvor andre tjenester ikke har direkte tilgang til nettverksplasseringer. Og jeg vil tro de fleste backup program benytter seg av indexerte filer, og ikke nødvendigvis om de kan faktisk lese av filen.. Virker som ett rettighetsproblem i utgangspunktet.. Uten at jeg kan si det for sikkert.. Ja var noe med sikkerhet jeg og tenkte som er problemet. Har du noen løsning, evt. tips til hvordan jeg kan fikse dette?? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Det blir jo i utgangspunktet bare en teori.. Men jeg ville jeg endret innstillinger for brukerkontroll for brukeren.. helt ned til ett minimum, for å se om det hjelper.. Om ikke kan det være noen policy rettigheter. Da ville jeg så unmounte stasjonen og mounte den på nytt igjen.. Litt slik prøv og feil løsninger.. Endret 12. juni 2015 av Krozmar Lenke til kommentar
Audi30tdi Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 Det blir jo i utgangspunktet bare en teori.. Men jeg ville jeg endret innstillinger for brukerkontroll for brukeren.. helt ned til ett minimum, for å se om det hjelper.. Om ikke kan det være noen policy rettigheter. Da ville jeg så unmounte stasjonen og mounte den på nytt igjen.. Litt slik prøv og feil løsninger.. Ok, får prøve litt da. Men siden jeg er pålogget via domene så får jeg ikke endret brukerkontroll, løsning på dette?? Vil den mounta stasjonen ha noe innvirkning når jeg og prøver direkte med \\169.254.1.10\data\test.txt?? Har og prøvd med å logge meg inn direkte på pc utenom via domene, og sjølv om brukerkontroll er satt til minimum der, så hjelper det ikke. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Som en litt quick&dirty løsning funker det kanskje om du kjører backup-scriptet som administrator? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Hele greia hørtes egentlig veldig merkelig ut.. Mon tro om det er en bug.. Og jau, kan mulig funke.. Men det blir jo uansett, litt slik "feil løsning" som de aller fleste bypass løsninger.. Enten tilbakestilte jo oppdateringene noen innstillinger som var satt av diverse systemer/programmer.. Ellers så er det jo bare en ekstremt teit bug.. Blir litt slik fucking anoying og feilsøke.. Av og til er det enklere og raskere å starte fra scratch.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Ipadressen 169.254.1.10 er en adresse du får, når netkortet ikke har noen kontakt med en DHCP server og den er satt til å motta dynamisk ipadresse. Man har neppe noen deafult gateway om man ikke har fått satt opp en statisk ipadresse rett. Sjekk configurasjonen. Og siden du er i domenet, så må DNS virke også og være satt rett hos klientene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå