Windoge Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Har akkurat installert forhåndsversjonen av Windows 10 på min Toshiba Qosmio (Geforce 670M) og lastet ned de nyeste grafikkdriverne fra Nvidia.com. Problemet er at når jeg skal installere disse, så får jeg opp melding om at "Graphics driver could no find compatible graphics hardware". Noen som har peiling på hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Du må vel sikkert laste ned beta drivere, om ikke det står at de nyeste driverne støtter Windows 10. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 Du må vel sikkert laste ned beta drivere, om ikke det står at de nyeste driverne støtter Windows 10. Har prøvd det. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Da tror jeg ikke du kommer så mye lenger. Windows 10 er ikke sluppet, og derfor er ikke drivere heller klargjort enda. Driverene er nok klar når windows er ferdig Har brukt windows 10 med min AMD laptop uten driverproblem, og med min tablet med intel atom uten problem, men nVidia henger kansje litt etter. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 Da tror jeg ikke du kommer så mye lenger. Windows 10 er ikke sluppet, og derfor er ikke drivere heller klargjort enda. D må det vel være Nvidia som roter? De gir deg tross alt muligheten til å velge spesifikke drivere for akkurat ditt skjermkort på Windows 10 beta. Driverene er nok klar når windows er ferdig Har brukt windows 10 med min AMD laptop uten driverproblem, og med min tablet med intel atom uten problem, men nVidia henger kansje litt etter. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 Da tror jeg ikke du kommer så mye lenger. Windows 10 er ikke sluppet, og derfor er ikke drivere heller klargjort enda. Driverene er nok klar når windows er ferdig Har brukt windows 10 med min AMD laptop uten driverproblem, og med min tablet med intel atom uten problem, men nVidia henger kansje litt etter. Oppdatering: Så de anbefalte driverne til Windows 10 ville ikke la seg installere, så jeg lastet ned de nyeste driverne til Windows 8.1, og de lot seg installere uten problemer. Hvor er logikken bak dette? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Når man bruker ett OS som ikke er ferdig enda så skal det godt gjøres å finne logikk i løsninger som virker Men bra du fikk til. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 Når man bruker ett OS som ikke er ferdig enda så skal det godt gjøres å finne logikk i løsninger som virker Men bra du fikk til. Joda, men den ferdige versjonen er vel rett rundt hjørnet? Kan vel ikke være så langt fra ferdig nå? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Når man bruker ett OS som ikke er ferdig enda så skal det godt gjøres å finne logikk i løsninger som virker Men bra du fikk til. Joda, men den ferdige versjonen er vel rett rundt hjørnet? Kan vel ikke være så langt fra ferdig nå? Er mye finpuss på gang. Trolig vil oppdateringer av Oset slippes flere ganger etter lansering for å finpusse enda mer. Versjonen som vil bli lansert den 29 vil trolig være ganske så stabil. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 De to store skjermkort produsentene pleier å være kjapt ute med drivere til nye Windows versjoner. Men husk, tilsammen har de hundrevis om ikke tusenvis av skjermkort i sine porteføljer, så at de oppdaterer drivere til alle typer, skjer neppe. De konsentrer seg ofte om de nyeste kortene, så de nest nyeste osv. Min erfaring er at det kan ta flere måneder fra en ny Windows versjon kommer ut, til at alle drivere på enkelte pcer er oppdaterte. Gjelder jo selvsagt ikke hvis du kjøper en ny pc merket med Windows 10. Så skal man være helt sikker på at det meste fungerer, lønner det seg å vente et par måneder med å bytte til ett nytt operativsystem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå