Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vil ikke starte etter bytte av kabinett

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, har bytta kabinett og satt på ek vannkjøling til CPU, har kjørt litt lekkasje sjekk før jeg kobla alt opp.

Men når jeg har kobla alt opp og trykker start knappen så starter viftene i 2-3 sek før den slår seg av og prøver på nytt, og sånn bare fortsetter den helt til jeg slår av psu.

Jeg skal ha koblet til alt og koblet riktig, det eneste som jeg er noe i tvil på er di små greiene som hører til start knappen og restart og power led, men har det noe og si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan høres ut som en kortslutning. Har du festet hovedkortet med endestykker i kabinettet? Hvis ikke, risikerer du at hovedkortet kommer direkte borti kabinettet, og kortslutter. De "små greiene" for start-knappen og restart må være koblet riktig. Du finner informasjon om hvordan dette skal kobles i manualen til hovedkortet, men i enkelte tilfeller står det også på hovedkortet hvordan det skal kobles.

edit: Standoffs heter det visst ja, ikke endestykker.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Det var ferdig montert avstand stykker i kabinettet så det skal være i orden.

Ja det står på hk hvor pw switch og restart sw skal være, men det var noe led power + og led power - jeg satt der det så ut som for jeg husker jo ikke hvor di satt når jeg dro dem ut, bare the beer :/

Lenke til kommentar

første jeg ville gjort var å fjerne alle disse kablene for led, pwr osv, og heller startet maskinen ved å sette et skrujern mellom pwr pinnene.

Fungerer det så er det jo der du har koblet feil.

Foruten det er det bare å ta ut hver eneste kabel og sette i på nytt, samt gjøre det samme med alle kort på hovedkortet, (ram, grafikkort osv), fort gjort å ikke presse noe helt i.

Lenke til kommentar

Får prøve det, ram tok jeg aldri ut, dem fikk sitte i hk når jeg bytta, bare 2x 980 som blei tatt ut.

Trur ikke jeg fikk satt di 3 ssd'ene mine i samme sata inngang på hk som når jeg tok di ut, men det skal vel ikke ha mye og si?

Lenke til kommentar

Får du noe feilkode?

Den digitale greia på hk som viser feilkoder rekker liksom ikke og vise noe, når man starter datan til normal bruk så viser den jo en go del forskjellige før den roer seg.

Jeg kommer aldri så langt at den roer seg :p

Lenke til kommentar

Ram sitter som det skal etter mitt syn hvertfall, psu er ikke moduler så der kan jeg ikke ha gjort mye feil :p

Den fungerer jo når jeg bare kjører pumpa, koblet ledning fra grønn til svart på 24pin kontakten, da starter også viftene på gpu.

Lenke til kommentar

Da har jeg tatt ut hk og lagt på sånne plast skiver imellom standoffsa og hk, la også på skiver mellom skruen og hk.

Kobla opp psu på utsiden av kabinettet.

Tatt ut og inn ram og gpu.

Fortsatt akkurat samme problem, led lysa på hk lyser som di skal når pc er slått av (er noe sånn rød rog/supreme fx logo greier) og vifter og pumpe starter når jeg kobler grønn til jord for og fylle systemet med kjølevæske.

Kan det være hk som har gått av med pensjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...