Bytex Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 De har et slags summer sale på eshop nå, massevis av titler til -30% og -40%. Kjøpte Link Between Worlds for 230kr igår. Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 For min del hadde det vært perfekt om Nintendo bare gav opp konsoller, og heller begynte å utvikle spill for PC/Steam, gjerne med egen håndkontroller der også om de så måtte. Småkjipt å fortsette med konsoller, når de har så få andre utviklere som lager spill for dem. Online Mario Kart med steam sitt vennesystem - yes please. Man can dream, osv. 3DS er vel den mest solgte håndholdte konsollen noensinne, sist jeg sjekket. Nintendo er ikke så sprø at de dropper den. Skal de gå over til andre plattformer blir det vel heller mobil. Fantasy Life 2 kommer jo f.eks kun til mobil, fordi Nintendo mener det er der de har flest voksne fans. Så hvem er det som tvilholder på de store konsollene, egentlig? Barn? Tenåringer? Det er tydeligvis ikke de voksne. Snakker selvsagt ikke om håndholdte konsoller - der får de bare holde på så mye de vil for min del. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 For min del hadde det vært perfekt om Nintendo bare gav opp konsoller, og heller begynte å utvikle spill for PC/Steam, gjerne med egen håndkontroller der også om de så måtte. Småkjipt å fortsette med konsoller, når de har så få andre utviklere som lager spill for dem. Online Mario Kart med steam sitt vennesystem - yes please. Man can dream, osv. 3DS er vel den mest solgte håndholdte konsollen noensinne, sist jeg sjekket. Nintendo er ikke så sprø at de dropper den. Skal de gå over til andre plattformer blir det vel heller mobil. Fantasy Life 2 kommer jo f.eks kun til mobil, fordi Nintendo mener det er der de har flest voksne fans. Så hvem er det som tvilholder på de store konsollene, egentlig? Barn? Tenåringer? Det er tydeligvis ikke de voksne. Snakker selvsagt ikke om håndholdte konsoller - der får de bare holde på så mye de vil for min del. Klart de som har PS4, xbox og PC ønsker å få spille Nintendo titler der, men det kommer ikke til å skje Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 WiiU har da mange gode spill? Alle som nekter for det bør vel kanskje holde seg til Xbone eller PS4... Lite interessant synes jeg også i år, hadde håper på f-Zero eller kanskje mario strikers. Dersom mario Tennis har power shots slik som det forrige så gleder jeg meg Kan du opplyse meg? Ikke ta med Mario/Zelda/pikmin universet. Kjenner til Bayonetta 2, men det er ikke min type spill. Hva sitter man igjen med da etter 3/4? år på markedet? Hvorfor i all verden skal jeg ikke ta med Mario/Zelda universet? Er ikke det hele meningen med Nintendo konsollen? Nintendo har prompet ut en del gode Mario/Zelda spill de siste årene, og WiiU har definitivt såpass mange bra titler ute som gjør konsollen verdt den lille prisen den koster. Dersom du er grafikkhore, eller en som er mer opptatt av tredjepartsutvikler spill, så er nok ikke Nintendo konsoller tingen for deg. Blir som å diskutere apple og android om hva som er best, det blir helt opp til den enkelte. At wiiU har ingen gode spill er for meg helt uforståelig at noen kan påstå, da jeg har kost meg mange timer med spill på wiiU, og det kommer til å bli mange fler. WindWaker HD var jo bare en fryd grafisk sett, og selve åpenheten i verdenen er helt uslåelig. For meg noe ingen andre "open world" spill har greid å gi. Skal nevnes at jeg er litt engstelig for at det nye Zelda skal bli Skyrim Zelda, men det er en annen historie. Jeg skal derimot si meg helt enig i at E3 fra Nintendo i år var ganske skuffende. Alle spillene jeg håpet på å se var ikke nevnt i det hele tatt. "Multiplayer" Zelda i form av "four swords adventure" og nå "Triforce Zelda" falt aldri i smak hos meg, og føltes egentlig som melking av "A link between worlds" med å putte inn annerledes gameplay og multiplayer. Vil ikke kalle dette ekte Zelda jeg da. Fordi Zelda og Mario er omtrentlig det samme i hvert eneste spill med minimal forandring på formelen de siste 20 årene. PS4 er ikke noe bedre selv når det kommer til spill fra egne studioer, men den har hvertfall tredjepart støtte med spill som The Withcer 3, Project cars (ja, vet det var snakk om en Wii u utgave av dette, men denne ble jo droppet pga Nintendo selv) etc. Så det du sier er at Zelda spillene som kom etter OOT ikke var bra, fordi de var helt samme formelen? Jeg er sterkt uenig med deg. Jeg blir aldri lei Zelda spillene, selvom det er samme formelen. Hvis du lager en kake som smaker himmelsk, hvorfor skal du da endre oppskriften? Med andre ord, hvorfor endre en formel som er tilnærmet perfekt? 3dje parts utvikler spill får du i bøtter og spann på PC, PS4 og Xbone, så hvorfor kjøper du deg ikke det? Klart det hadde vært kjekt å kunne spilt alt på wiiU, men jeg kjøper hvertfall ikke wiiU for å spille Battlefield. Med wiiU sin maskinvare får vi de klassiske Nintendo spillene i helt fantastisk full hd grafikk, som jeg faktisk ikke klarer å "klage" på(ja, jeg er kresen på grafikk). WiiU ville nok slitt litt mer med BF, men så lenge den leverer Nintendo sine egne spill pluss en del andre titler i "stunning" HD grafikk ser jeg virkelig ikke problemet med maskinvare. Hadde Nintendo annonsert mye spennende i år, og kanskje kommet ut med litt fler egne titler, har de etter min mening ikke behov for 3dje partspill, da dette fåres i bøtter og spann på de to konkurrentene. Hvis Nintendo skal holde 3DS i live, lage en ny spillkonsoll som skal ha egne titler til, og i tillegg være kraftigere og ha samme utvalg 3dje partsspill som konkurrentene, snakker vi om høye priser. I tillegg er jeg redd kvaliteten på Nintendo spill vil gå ned, grunnet manglende ressurser og tid til å lage dem. Nintendo viser gang på gang med feks Zelda, at de lager skikkelig spill med en kvalitet jeg ikke finner i andre spill. Den vil ikke jeg utsette for å få en drøss 3djepartsspill jeg aldri ville kjøpt til wiiU uansett. WiiU fungerer ypperlig til det den er laget for, og jeg synes det er utrolig leit at så mange skal kritisere den for "svak" maskinvare, lite 3djepartsspill osv. Den gjør det den skal, den har stort nok spillgalleri til å være verdt prisen og vel så det(man kan også bruke hele Wii samlingen på den, og den støtter så å si alt av kontroller). Du har virtual konsole, der du kan laste ned gamle klassikere å spille dem på konsollen, og flere kommer. Hvorfor må jeg lese så mange klaginger på konsollen, når den faktisk er en helt fantastisk bra konsoll? Nintendo har ogs et overtak på konkurrentene hos alle som har en decent gamer PC. Fordi da kommer spørsmålet: Hva er poenget med å eie en Xbone eller PS4 om du har en Gamer PC? Svaret er faktisk kun eksklusive titler som kun finnes til konsollene, noe det er veldig lite av på PS4 og Xbone(Halo kommer til PC ettersom jeg har lest). WiiU på sin side har MASSE titler du ikke får på PC. Greit at du liker Mario og Zelda. Men en god del av oss andre som har hatt Nintendo siden Nes begynner å bli lei nå. Nesten all tredjepartsstøtte har forsvunnet, så du må nesten ha en annen konsoll i tillegg om du ikke bare ønsker Nintendotitler. Wii U støver ned hos meg. Den støver ned fordi det etter Mario Kart ikke har kommet et eneste spill som jeg bare må ha. Det finnes noen jeg kunne tenkt meg å spille, men har spill på Xbone og pc som appelerer mer til meg. Hvis en sammenligner Wii og Wii u, så er Wii u blitt en ganske tragisk konsoll når det kommer til spillutvalg. Men det som jeg ser på som hovedserien av Mario har klart å fornye seg litt på samme formel. Da tenker Mario 64, Mario Sunshine, Mario Galaxy 1 og 2 og Super Mario 3d World. Ja spillene handler om Mario og samle stjerner, men settingen er ganske ulik fra spill til spill (galaxy 1 og 2 er jo ganske like men ikke til det kjedsommelige). New super mario bros derimot er oppbrukt. Zelda derimot føles som samme story, verdenen er den samme, templene er de samme osv og det føles som du snakker med de samme personene i hvert spill med litt andre navn. Jeg sluttet med Zelda etter twilight princess (har spilt a link between worlds eller hva det heter på 3ds etterpå) og håper at Zelda open world blir såpass annerledes at jeg igjen skal bry meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå