Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

E3 2015: Nintendo's nyheter!

Anbefalte innlegg

WiiU har da mange gode spill? Alle som nekter for det bør vel kanskje holde seg til Xbone eller PS4...

Lite interessant synes jeg også i år, hadde håper på f-Zero eller kanskje mario strikers. Dersom mario Tennis har power shots slik som det forrige så gleder jeg meg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nintendo har skuffet i det siste. Mario Party var et halvhjertet spill. På E3 glimret Retro Studios med sitt fravær. Star Fox virker spennende, men grafikken plager meg dessverre (jeg kjøpte selvsagt ikke Wii U for grafikken, men hadde større forhåpninger enn dette). Alle de japanske rollespillene fenger meg heller ikke (personlig smak). Hvis neste Zelda blir NX-eksklusivt vil jeg bli svært skuffet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

WiiU har da mange gode spill? Alle som nekter for det bør vel kanskje holde seg til Xbone eller PS4...

Lite interessant synes jeg også i år, hadde håper på f-Zero eller kanskje mario strikers. Dersom mario Tennis har power shots slik som det forrige så gleder jeg meg :D

Kan du opplyse meg? Ikke ta med Mario/Zelda/pikmin universet. Kjenner til Bayonetta 2, men det er ikke min type spill. Hva sitter man igjen med da etter 3/4? år på markedet? 

Lenke til kommentar

Kan du opplyse meg? Ikke ta med Mario/Zelda/pikmin universet. Kjenner til Bayonetta 2, men det er ikke min type spill. Hva sitter man igjen med da etter 3/4? år på markedet?

Hvorfor får man ikke ta med Zelda og Mario? Man kan også spørre hva PS4 er uten last gen remakes og Witcher 3 og Shadow of Mordor?
Lenke til kommentar

For min del hadde det vært perfekt om Nintendo bare gav opp konsoller, og heller begynte å utvikle spill for PC/Steam, gjerne med egen håndkontroller der også om de så måtte. Småkjipt å fortsette med konsoller, når de har så få andre utviklere som lager spill for dem. Online Mario Kart med steam sitt vennesystem - yes please.

Man can dream, osv.

Endret av Schweigaard
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Fordi Zelda og Mario er omtrentlig det samme i hvert eneste spill med minimal forandring på formelen de siste 20 årene. PS4 er ikke noe bedre selv når det kommer til spill fra egne studioer, men den har hvertfall tredjepart støtte med spill som The Withcer 3, Project cars (ja, vet det var snakk om en Wii u utgave av dette, men denne ble jo droppet pga Nintendo selv) etc. 

Lenke til kommentar

For min del hadde det vært perfekt om Nintendo bare gav opp konsoller, og heller begynte å utvikle spill for PC/Steam, gjerne med egen håndkontroller der også om de så måtte. Småkjipt å fortsette med konsoller, når de har så få andre utviklere som lager spill for dem. Online Mario Kart med steam sitt vennesystem - yes please.

Man can dream, osv.

3DS er vel den mest solgte håndholdte konsollen noensinne, sist jeg sjekket. Nintendo er ikke så sprø at de dropper den. Skal de gå over til andre plattformer blir det vel heller mobil. Fantasy Life 2 kommer jo f.eks kun til mobil, fordi Nintendo mener det er der de har flest voksne fans. Så hvem er det som tvilholder på de store konsollene, egentlig? Barn? Tenåringer? Det er tydeligvis ikke de voksne.

Fordi Zelda og Mario er omtrentlig det samme i hvert eneste spill

Og et stort problem så vi nettopp på E3. Nintendo annonserte et helt nytt Zelda til 3DS, og jubelen burde ha stått i taket... men de fleste trakk på skuldrene og brydde seg ikke. Hvorfor ikke? Det er jo et nytt Zelda, FFS. Er det fordi det er på håndholdt konsoll, eller fordi fokuset er multiplayer? I tillegg fikk vi et nytt Metroid, men få brydde seg, fordi det ikke er på håndholdt, og uten Samus. Nintendofans er alt for kravstore for sitt eget beste.

Lenke til kommentar

DS har vel solgt mye mer enn 3DS, men ja, 3DS har solgt veldig, veldig bra.

Og angående Zelda og Metroid, problemet for min del er at jeg ikke synes spillene så bra ut. Okey, kanskje de overrasker, jeg kjøper de og storkoser meg, men det får tiden vise.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Vil vel ikke påstå at jeg er så kravstor, jeg vil bare ha noe nytt, Zelda med multiplayer er ikke nytt! Nintendo sitt problem er at de spyr ut de samme titlene årlig, om ikke oftere av og til, uten at de faktisk fornyer seg. Jeg personlig mener og tror at eneste grunnen til at Nintendo i det hele tatt slipper Mario maker er fordi de er tomme for gode ideer, og dette var det beste de da kunne finne på. Hvorfor kan de ikke ta noen av de håndholdte spillene over til stue konsollen? Jeg tror at jubelen hadde løftet taket hvis de slapp 3ds PokeMon til Wii u fremfor de PokeMon snap og gud vet ikke hva for noen spinoffs.

Og det blir ikke bedre når Nintendo selv innrømmer at Star Fox som de viste faktisk var en tech demo til Wii!!! Når de ikke engang gidder å lage noe opp fra grunnen til sin snart 3 år gamle konsoll men heller drar frem en gammel tech demo til en nå 9 år gammel konsoll som de utvider litt, Hva med Harvest Moon, endelig tenkte jeg når jeg så starten av den andre videon, endelig, et Harvest moon til tv, og hva får man, en Mario Party klone.... Det eneste spillet Nintendo faktisk kan skryte eksklusivt av på Wii u er Bayonetta 2, synd det ikke er min type spill. 

Lenke til kommentar

Nintendo-fans er ikke alene om å være skuffet over sånne annonseringer, Schreiber. Bare se på reaksjonene til Fable Legends. Vi har ventet på en ekte oppfølger til Fable III i snart fem år nå....

Forskjellen er at Fable Legends ikke har noe med Fable å gjøre, mens Zelda: Triforce Heroes er et "ekte" Zelda.

Lenke til kommentar

Vil vel ikke påstå at jeg er så kravstor, jeg vil bare ha noe nytt, Zelda med multiplayer er ikke nytt! Nintendo sitt problem er at de spyr ut de samme titlene årlig, om ikke oftere av og til, uten at de faktisk fornyer seg.

Zelda med multiplayer de gjort én gang før, derfor er det ikke nytt? Og angående å aldri komme med noe nytt, har du allerede glemt Splatoon?

Lenke til kommentar

De fleste ser nok på splatoon som er et fargesprutespill for småunger og kids som skriker i multiplayer. Det er vel ikke uten grunn at de dro opp en tiåring på scenen for å kommentere på NWC

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Som sagt, enkelte folk er umulige å tilfredsstille.

"De lager aldri noe nytt!"

"Som Splatoon?"

"Det er for småunger! Buuhuu!"

"Vi får aldri Zelda eller Metroid Buuhuu!"

"Øh, vi fikk både Zelda OG Metroid..."

"Men... men... ikke på Wii U! Buuhuu!"

"Nytt Metroid!  Woohoo!"

"Uten Samus!"

"Men med multiplayer."

"Vi vil ha Samus OG multiplayer!"

"Men ikke alle kan spille Samus samtidig, det skjønner du vel?"

"Jo, det er Nintendo! Alle kan spille Samus!"

"Vi spiller identiske karakterer som Samus, bare med andre navn."

"Men ikke Samus! Buuhuu!"

"Vi vil ha StarFox!"

(Nintendo viser StarFox)

"Det ser ikke bra nok ut!"

Og så videre... :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal jeg ikke ta med Mario/Zelda universet?

Er ikke det hele meningen med Nintendo konsollen?

Nintendo har prompet ut en del gode Mario/Zelda spill de siste årene, og WiiU har definitivt såpass mange bra titler ute som gjør konsollen verdt den lille prisen den koster.

Dersom du er grafikkhore, eller en som er mer opptatt av tredjepartsutvikler spill, så er nok ikke Nintendo konsoller tingen for deg. Blir som å diskutere apple og android om hva som er best, det blir helt opp til den enkelte.

At wiiU har ingen gode spill er for meg helt uforståelig at noen kan påstå, da jeg har kost meg mange timer med spill på wiiU, og det kommer til å bli mange fler.

WindWaker HD var jo bare en fryd grafisk sett, og selve åpenheten i verdenen er helt uslåelig. For meg noe ingen andre "open world" spill har greid å gi. Skal nevnes at jeg er litt engstelig for at det nye Zelda skal bli Skyrim Zelda, men det er en annen historie.

Jeg skal derimot si meg helt enig i at E3 fra Nintendo i år var ganske skuffende. Alle spillene jeg håpet på å se var ikke nevnt i det hele tatt. "Multiplayer" Zelda i form av "four swords adventure" og nå "Triforce Zelda" falt aldri i smak hos meg, og føltes egentlig som melking av "A link between worlds" med å putte inn annerledes gameplay og multiplayer. Vil ikke kalle dette ekte Zelda jeg da.

Fordi Zelda og Mario er omtrentlig det samme i hvert eneste spill med minimal forandring på formelen de siste 20 årene. PS4 er ikke noe bedre selv når det kommer til spill fra egne studioer, men den har hvertfall tredjepart støtte med spill som The Withcer 3, Project cars (ja, vet det var snakk om en Wii u utgave av dette, men denne ble jo droppet pga Nintendo selv) etc. 

Så det du sier er at Zelda spillene som kom etter OOT ikke var bra, fordi de var helt samme formelen? Jeg er sterkt uenig med deg. Jeg blir aldri lei Zelda spillene, selvom det er samme formelen. Hvis du lager en kake som smaker himmelsk, hvorfor skal du da endre oppskriften? Med andre ord, hvorfor endre en formel som er tilnærmet perfekt?

3dje parts utvikler spill får du i bøtter og spann på PC, PS4 og Xbone, så hvorfor kjøper du deg ikke det? Klart det hadde vært kjekt å kunne spilt alt på wiiU, men jeg kjøper hvertfall ikke wiiU for å spille Battlefield.

Med wiiU sin maskinvare får vi de klassiske Nintendo spillene i helt fantastisk full hd grafikk, som jeg faktisk ikke klarer å "klage" på(ja, jeg er kresen på grafikk). WiiU ville nok slitt litt mer med BF, men så lenge den leverer Nintendo sine egne spill pluss en del andre titler i "stunning" HD grafikk ser jeg virkelig ikke problemet med maskinvare.

Hadde Nintendo annonsert mye spennende i år, og kanskje kommet ut med litt fler egne titler, har de etter min mening ikke behov for 3dje partspill, da dette fåres i bøtter og spann på de to konkurrentene. Hvis Nintendo skal holde 3DS i live, lage en ny spillkonsoll som skal ha egne titler til, og i tillegg være kraftigere og ha samme utvalg 3dje partsspill som konkurrentene, snakker vi om høye priser. I tillegg er jeg redd kvaliteten på Nintendo spill vil gå ned, grunnet manglende ressurser og tid til å lage dem. Nintendo viser gang på gang med feks Zelda, at de lager skikkelig spill med en kvalitet jeg ikke finner i andre spill. Den vil ikke jeg utsette for å få en drøss 3djepartsspill jeg aldri ville kjøpt til wiiU uansett.

WiiU fungerer ypperlig til det den er laget for, og jeg synes det er utrolig leit at så mange skal kritisere den for "svak" maskinvare, lite 3djepartsspill osv. Den gjør det den skal, den har stort nok spillgalleri til å være verdt prisen og vel så det(man kan også bruke hele Wii samlingen på den, og den støtter så å si alt av kontroller). Du har virtual konsole, der du kan laste ned gamle klassikere å spille dem på konsollen, og flere kommer. Hvorfor må jeg lese så mange klaginger på konsollen, når den faktisk er en helt fantastisk bra konsoll?

Nintendo har ogs et overtak på konkurrentene hos alle som har en decent gamer PC. Fordi da kommer spørsmålet: Hva er poenget med å eie en Xbone eller PS4 om du har en Gamer PC? Svaret er faktisk kun eksklusive titler som kun finnes til konsollene, noe det er veldig lite av på PS4 og Xbone(Halo kommer til PC ettersom jeg har lest). WiiU på sin side har MASSE titler du ikke får på PC.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nintendo-fans er ikke alene om å være skuffet over sånne annonseringer, Schreiber. Bare se på reaksjonene til Fable Legends. Vi har ventet på en ekte oppfølger til Fable III i snart fem år nå....

Forskjellen er at Fable Legends ikke har noe med Fable å gjøre, mens Zelda: Triforce Heroes er et "ekte" Zelda.

Nja. Støtte for co-op gjør at spillet må bli designet på en annen måte enn single player Zelda-spill. Mass Effect kunne f. eks ikke ha blitt designet på den samme måten dersom de to kompanjongene dine kunne bli styrt av ekte spillere.

...men det er fullt mulig at Nintendo har funnet en finurlig løsning på det problemet.

(Halo kommer til PC ettersom jeg har lest).

Stemmer ikke.

Du har likevel et poeng angående spill som kommer ut til både konsoll og pc. Spesielt Microsoft har jo begynt å støtte PC mer og mer igjen.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Fordi Zelda og Mario er omtrentlig det samme i hvert eneste spill

Og et stort problem så vi nettopp på E3. Nintendo annonserte et helt nytt Zelda til 3DS, og jubelen burde ha stått i taket... men de fleste trakk på skuldrene og brydde seg ikke. Hvorfor ikke? Det er jo et nytt Zelda, FFS. Er det fordi det er på håndholdt konsoll, eller fordi fokuset er multiplayer? I tillegg fikk vi et nytt Metroid, men få brydde seg, fordi det ikke er på håndholdt, og uten Samus. Nintendofans er alt for kravstore for sitt eget beste.

Akkurat dette med at folk ikke jubler for Zelda mener jeg at er berettiget. For min egen del har det nok mye med at jeg føler at serien nå virkelig begynner å melkes. Når vi inkluderer remakes og spinoff-spill, har det den siste tiden blitt utgitt ca. ett spill i året. Dette er allerede ganske mye, men greit nok siden de tar seg god tid med de skikkelige storspillene. Men i år får vi altså servert TRE Zelda-spill, og alle sammen til 3DS! Det oppleves som om Nintendo ikke har tro på noe annet enn at vi må overøses med Zelda (og Mario) for at vi skal bli værende. Lenge til Zelda Wii U kommer ut -> utgir spinoffspillet Hyrule Warriors (kult nok). Zelda Wii U -> gir ut Hyrule Warriors EN GANG TIL!! 

Jeg hopper heller ikke av begeistring på grunn av det vi fikk se av Tri Force Heroes. ALBW var et okay spill, men så ganske stygt ut, så jeg greier bare ikke å glede meg skikkelig når dette er i samme stil. Synes dessuten det er en tapt mulighet at når det først er multiplayer, så er alle nødt til å være Link. Hvorfor kan vi ikke bare spille som Zelda, i stedet for Link i et Zelda-kostyme? Når det er sagt kommer jeg garantert til å kjøpe spillet, og kose meg med det også. 

Må forresten si at Nintendo har kommet med mange idiotiske unnskyldninger og "forklaringer" i det siste. Grunnen til at Zelda får tre- og ikke fireplayer er at totem-mekanikken ikke fungerte med fire karakterer? Jeg har ingenting i mot at det bare er tre spillere, men da burde de enten bare ikke ha sagt noe om det, eller bare sagt at dette generelt fungerte best. Når de får det til å virke som om hele grunnen er at totemet ble litt for høyt, framstår de som ufattelig lite løsningsorienterte. Ande tåpelige unnskyldninger den siste tider er hvorfor Mario Maker-levler ikke kan lastes direkte opp til youtube, og hvorfor Smash Bros. ikke har noen storymode. 

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...