Sitoy Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Hei! Jeg har en nokså kraftig laptop, men sliter med FPS drops. Det er en multicom PC som er et par år gammel. Her er specsa: Windows 8 64-bit 16GB Ram GTX 680M i7-3720QM 2.60 GHz 120 GB SSD og 700GB Harddisk Fortiden spiller jeg mest cod4 og dark souls som er ganske gamle spill, men PCen kjører de alikavel ikke optimalt. Dette er spill som den burde klare på full grafikk, men dette gjør den ikke. Og selv om jeg spiller på lav grafikk og kjører nesten konstant med bra FPS så får jeg drops som gjør at det lagger. Noen som vet hva dette forårsakes? Tok å renset den for støv i går, men det var ikke særlig mye. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 http://www.geforce.com/drivers/results/85819 Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en reinstall av windows, første prio hos meg men kanskje ikke en mulighet hos enkelte så, i dette tilfellet hadde jeg prøvd nyere nVidia drivere. Kjenner til en kompis som har Multicom bærbar, noe lignende og han bruker ofte sånn ekstra vifte under bærbar for bedre kjøling. (dette kan kjøpes på clasohlson) Lenke til kommentar
Coleme Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Sjekk temps, om du kanskje får throttling og da vil du oppleve noen sek med fps drops. Kan være drivere, eller prosesser som kjøres i bakgrunnenCtrl + shift + | Ytelese så kan du se hva som tar cpu/ram etc. Og om du får spikes av og til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Har du deaktivert det integrerte skjermkortet slik at det kun er Nvidia's som kjører? Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 14. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2015 Sjekk temps, om du kanskje får throttling og da vil du oppleve noen sek med fps drops. Kan være drivere, eller prosesser som kjøres i bakgrunnen Ctrl + shift + | Ytelese så kan du se hva som tar cpu/ram etc. Og om du får spikes av og til. Takk, skal gjøre dette og komme med tilbakemelding. Har du deaktivert det integrerte skjermkortet slik at det kun er Nvidia's som kjører? Ja dette har jeg gjort http://www.geforce.com/drivers/results/85819 Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en reinstall av windows, første prio hos meg men kanskje ikke en mulighet hos enkelte så, i dette tilfellet hadde jeg prøvd nyere nVidia drivere. Kjenner til en kompis som har Multicom bærbar, noe lignende og han bruker ofte sånn ekstra vifte under bærbar for bedre kjøling. (dette kan kjøpes på clasohlson) Har re-installert windows for en stund siden, har ingen Windows kode nå så tenkte jeg skulle vente til Windows 10 kom. Jeg har også en cooler under laptopen, hvor viftene ikke virker så bra, men det som funker best er bare at den blir løftet litt opp fra bordet. Takk for svarene! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Det hørtes ut som dårlig kjøling. Støv i kjøleribbe eller tørket kjølepasta mellom kjøleribbe og gpu/cpu. Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 14. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2015 Hadde faktisk ikke deaktivert intel skjermkortet, jeg har bare satt at den skal bruke nvidia på alle programmer. Når jeg prøvde å deaktivere Intel HD 4400 så lagget hele pcen, 7 fps i cod. Lenke til kommentar
EivindSK Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Du har ikke skrevet hvilke temperaturer laptopen oppnår. Kjør hwmonitor i bakgrunnen når du spiller, så ser du om det er pga temperatur at det begynner å lagge. Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 16. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2015 Du har ikke skrevet hvilke temperaturer laptopen oppnår. Kjør hwmonitor i bakgrunnen når du spiller, så ser du om det er pga temperatur at det begynner å lagge. Her er etter en time spilling http://bildr.no/image/bDlKUHhV.jpeg. Den kommer opp i 92 grader, det er jo ganske varmt. Hvordan kan jeg fikse dette? 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Fjern gammel kjølepasta og legg på nytt. Rengjør kjøler for eventuelt støv. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 den ligger nokk på grensa med den varmen (desktop varianten slakker ikke av før 105c dog, men usikker på specs på mobilvarianten) men det kunne forklare fps drops ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå