Arodem Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Ny håndkontroller, eget grensesnitt og Microsoft-samarbeid.Slik blir den endelige utgaven av Oculus Rift Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Kjiipt at XBOX one støtten ikke inkluderer støtte for stereoskopisk syn. Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Bra ms har nå en finger med .... Sneeky Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) "Samarbeid med Microsoft." Vel og bra, men i denne bransjen betyr det lockout for konkurenter i konsollmarkedet som Sony og dermed no-buy from me my friend. Oculus Rift var veldig spennende helt til Facebook ble innblandet. Og når Microsoft i tillegg ble innblandet mistet jeg all interesse. Ikke fordi jeg misliker Microsoft på noen som helst måte (de vil gjøre det stort fremover), men fordi da vil vi se den samme utviklingen som med ratt/pedaler. Helt håpløst. Enda godt tastatur, mus og skjerm fortsatt fungerer universalt. Endret 12. juni 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Smiiley Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 På tide at noen tenker på å begynne å lage Sword Art Online. Nearly there lads! Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 "Samarbeid med Microsoft." Vel og bra, men i denne bransjen betyr det lockout for konkurenter i konsollmarkedet som Sony og dermed no-buy from me my friend. Oculus Rift var veldig spennende helt til Facebook ble innblandet. Og når Microsoft i tillegg ble innblandet mistet jeg all interesse. Ikke fordi jeg misliker Microsoft på noen som helst måte (de vil gjøre det stort fremover), men fordi da vil vi se den samme utviklingen som med ratt/pedaler. Helt håpløst. Enda godt tastatur, mus og skjerm fortsatt fungerer universalt. Nå er det vel ikke planer om å kjøre denne på konsollen, hverken for XBONE og PS4. MS har imidlertid tidligere sagt at de vil støtte OR i W10, og de skal også ha spillstreaming fra XBONE til W10, og dermed blir det også naturlig å implementere støtte den veien. Ser ikke at dette vil skape noen lock-in egentlig, bare at det gir XBONE en feature. Med mindre de har en exclusive avtale, men det har jeg ikke sett noe om. Hvis ikke kan også sony implementere dette om de vil. Men da må de ha en streaming tjeneste på PC'n. Ikke noe galt med å få en gratis controller heller da. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 (endret) Det var nok en forhastet konklusjon fra min side, etter å ha lest mer på nettet virker det som dette blir et kjøp likevel om det ikke kommer noe som er bedre omtrent rundt samme tid. Endret 13. juni 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Blir spennande å sjå kvar prisen legger seg pga kontrolleren som blir påtvunget. Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 "Samarbeid med Microsoft." Vel og bra, men i denne bransjen betyr det lockout for konkurenter i konsollmarkedet som Sony og dermed no-buy from me my friend. Oculus Rift var veldig spennende helt til Facebook ble innblandet. Og når Microsoft i tillegg ble innblandet mistet jeg all interesse. Ikke fordi jeg misliker Microsoft på noen som helst måte (de vil gjøre det stort fremover), men fordi da vil vi se den samme utviklingen som med ratt/pedaler. Helt håpløst. Enda godt tastatur, mus og skjerm fortsatt fungerer universalt. Nå driver jo Sony å utvikler sin egen VR briller, så jeg vet ikke om det hadde blitt så veldig mye støtte for Occulus Rift om Microsoft hadde vært med i bildet eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Neida, som jeg skrev over for noen timer siden, forhastet konklusjon. Det er også hovedsaklig til PC jeg ønsker VR da denne generasjon konsoller er rævva svake uansett. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Blir spennande å sjå kvar prisen legger seg pga kontrolleren som blir påtvunget.Jepp, håper det blir mulig å kjøpe uten denne. Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Da får jeg bare beklage at jeg ikke la merke til nyeste melding angående det Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 "Samarbeid med Microsoft." Vel og bra, men i denne bransjen betyr det lockout for konkurenter i konsollmarkedet som Sony og dermed no-buy from me my friend. Oculus Rift var veldig spennende helt til Facebook ble innblandet. Og når Microsoft i tillegg ble innblandet mistet jeg all interesse. Ikke fordi jeg misliker Microsoft på noen som helst måte (de vil gjøre det stort fremover), men fordi da vil vi se den samme utviklingen som med ratt/pedaler. Helt håpløst. Enda godt tastatur, mus og skjerm fortsatt fungerer universalt. Lockout fra Sony's side skjedde i det øyeblikket de annonserte Morpheus. Hvorfor skal de støtte oculus dersom det fører til at færre kjøper Morpheus? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Min anbefaling er å holde seg til åpne plattformer. AtW Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Konsoller har alltid vært en lukket plattform så ser ikke helt problemet. Vil en ha en åpen plattform så er det PC som gjelder. Og personlig synes jeg det er topp at Oculus ble kjøpt opp av Facebook. Det har nok resultert at vi får et bedre VR produkt. Og at bruksområdene blir større fortere. At Oculus og Microsoft samarbeider er på software siden med Windows 10. Så det er bare bra for alle som vil bruke VR på PC. Så det ser jeg heller ikke noe problem med... Det er jo ikke slik at Oculus Rift CV1 vil virke på en Xbox One....selv om endel fortsatt er i den bobla. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Så kan vi forvente at Microsoft setter som krav at man må ha win10. Og oss som har et fungerende os i win7 kan glemme å ha OR? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Så kan vi forvente at Microsoft setter som krav at man må ha win10. Og oss som har et fungerende os i win7 kan glemme å ha OR? Neida, Oculus Rift støtter Win7 SP1 eller nyere. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 øh gjenoppliving av en 4 måneder gammel tråd? Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 At facebook kjøpte opp Oculus gjør meg ingenting. Da er en vertfall sikker på at de har pengene på plass til å forske samt utvikle mer og fortere enn om de hadde vært for seg selv. Har i grunn lite tro på at facebook kommer til å gjøre noen forandringer i det hele tatt. Har vell noe mer med at de ser en framtid med VR og kan tjene penger på det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå