Gå til innhold

Dei j.... codecene


Anbefalte innlegg

Har nå lastet ned den nyeste versjonen av DivX Video Bundle. Siden dette er den nyeste versjonen bør den tross alt spille alle Div-X filmer. Men eg har noen div-x filmer som Media Player ikke klarer å spille med disse nye codecene. :grin:

 

Må eg snuse rundt på alle codec sider å installere alt eg finner før eg kan spille alle Div-X filmer. Eller finnes det en codec pakke (eller to) som tar alt av div-x filmer o.l.??? :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå lastet ned den nyeste versjonen av DivX Video Bundle. Siden dette er den nyeste versjonen bør den tross alt spille alle Div-X filmer. Men eg har noen div-x filmer som Media Player ikke klarer å spille med disse nye codecene. :grin:

 

Må eg snuse rundt på alle codec sider å installere alt eg finner før eg kan spille alle Div-X filmer. Eller finnes det en codec pakke (eller to) som tar alt av div-x filmer o.l.??? :cool:

er du sikker på at det ikke er xvid format eller no sånt da?

 

gå inn på www.doom9.net å last ned gordian ettelleranna samlepakke som inneholder alt du trenger av codec'er....

 

jeg pleier alltid bare å innstallere denne, har enda ikke kommet over en film jeg ikke har fått lov å spille av...

Lenke til kommentar
Har nå lastet ned den nyeste versjonen av DivX Video Bundle. Siden dette er den nyeste versjonen bør den tross alt spille alle Div-X filmer. Men eg har noen div-x filmer som Media Player ikke klarer å spille med disse nye codecene. :grin:

 

Må eg snuse rundt på alle codec sider å installere alt eg finner før eg kan spille alle Div-X filmer. Eller finnes det en codec pakke (eller to) som tar alt av div-x filmer o.l.??? :cool:

Hentet du den DivX codecen med GAIN i filnavnet?

Den versjonen inneholder Gator, ikke bra.

 

Men, angående problemet ditt.

Du vet at en AVI ikke kan spilles av med mindre den er komplett.

Så hvis du f.eks henter en fil som noen har hatt liggende, men som ikke er 100% så vil du ikke kunne spille den av.

Hent ned et program som heter Gspot.

Den sjekker om fila er hel, og hvilken Codec som er brukt.

 

For øvrig, codec packs er ikke å anbefale fra min side.

Jeg har installert 3-4 stand alone codecs, og har ingen problemer med å få spilt av det som måtte være.

 

1. DivX

2. XviD

3. AC3

4. SVCD (Hvis du har filmer i det formatet, jeg har ikke det.)

Lenke til kommentar

Regner med at han ikke har slikt, siden han ikke får avspilt i Mediaplayer.

Hadde han visst om måter å sjekke en incomplete AVI, så hadde han nok gjort det.

 

Forresten kan du bruke AVIpreview, eller BSplayer (nyere versjon har støtte for avspilling av incomplete AVI's).

 

AVIpreview er et utrolig kjekt verktøy når man laster ned filmer.

Vent til du har fått ned 10-20 MB, lag en kopi av filen (slik at du ikke avbryter Download).

Kjør deretter AVIpreview på kopien, og vips, du ser om filen er fake eller ikke.

Lenke til kommentar
Har nå lastet ned den nyeste versjonen av DivX Video Bundle. Siden dette er den nyeste versjonen bør den tross alt spille alle Div-X filmer. Men eg har noen div-x filmer som Media Player ikke klarer å spille med disse nye codecene. :grin:

 

Må eg snuse rundt på alle codec sider å installere alt eg finner før eg kan spille alle Div-X filmer. Eller finnes det en codec pakke (eller to) som tar alt av div-x filmer o.l.??? :cool:

Hentet du den DivX codecen med GAIN i filnavnet?

Den versjonen inneholder Gator, ikke bra.

 

Men, angående problemet ditt.

Du vet at en AVI ikke kan spilles av med mindre den er komplett.

Så hvis du f.eks henter en fil som noen har hatt liggende, men som ikke er 100% så vil du ikke kunne spille den av.

Hent ned et program som heter Gspot.

Den sjekker om fila er hel, og hvilken Codec som er brukt.

 

For øvrig, codec packs er ikke å anbefale fra min side.

Jeg har installert 3-4 stand alone codecs, og har ingen problemer med å få spilt av det som måtte være.

 

1. DivX

2. XviD

3. AC3

4. SVCD (Hvis du har filmer i det formatet, jeg har ikke det.)

Nå har eg lastet ned BSplayer og prøvd den, den tok alle filmene bortsett fra en som eg tror er ødelagt. Men har ikke BSplayer "timeline" som Media Playeren har? Og hvordan får man fram skjermen/bildet når den har blitt borte uten å restarte playeren?

 

Eg prøvde Gspot programmet, såg ut som ett veldig fint program. Men når eg testet ett par filmer så hadde 2-3 codec både på lyd å bilde. Men ingen av filmene funket. Hvorfor? (dette var før eg installerte BSplayer)

 

Takk for bra respons og gode tips!! :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...