valhallaheartbeat Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Hei, Er sikkert flere her som har erfaring med blind vold på byen og lignende. Ble utsatt for blind vold på byen nå nylig, men fikk ikke noen som helst alvorlige skader av det annet enn et slagmerke ved øyet og tinningen. Fyren var krakilsk sprø og ekstremt ivrig etter å slåss, mens jeg uten hell prøvde å roe ned fyren. Han prøvde både å kvele meg og dro til meg i ansiktet. Er det i det hele tatt vits å anmelde slikt lenger med tanke på hvor terskelen for henleggelse ligger? Må det foreligge alvorlig skade for at det skal være av interesse for politiet? Ønsker nå å se fyren lide, for dette er totalt uakseptabel oppførsel og fyren er åpenbart ustabil og farlig for folk som ønsker å gå ut og ha det gøy. Har navn på fyren og flere vitner som kan bekrefte. Har ikke noe grunnlag for å søke om skadeerstatning etc, men blir ikke ferdig med denne hendelsen før fyren kjenner konsekvensene med tanke på jobb, rulleblad osv. Er det noen vits å anmelde dette med tanke på opplysningene jeg har om fyren? 1 Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Hei. Vært utsatt for det samme selv en gang i tiden. Det eneste jeg kommer på som positivt med anmeldelse, er evt. senskader. Da har du iallefall noe dokumentert, så jeg sier go for it 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Opplevd det samme selv, men med totalt ukjent gjerningsmann endte jeg opp med å ikke anmelde det selv den gangen. I dag hadde jeg nok gjort det uansett. Om du anmelder ham vil det kunne være en del av bevismaterialet om han skulle finne på å gjøre dette igjen ved en annen anledning. Endret 12. juni 2015 av afterall 2 Lenke til kommentar
valhallaheartbeat Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Takker for svar. Men er det kun senskader evt skader på stedet som gir grunnlag for anmeldelse? Er vold kun ulovlig om det medfører skader? Tror hvem som helst i den situasjonen kunne se at fyren gikk laaangt over streken, og de mange ville nok slått tilbake. Det gjorde derimot ikke jeg, da jeg har en jobb som krever plettfri vandel. Dette gjør at jeg ikke tar noen sjanser osv. Kan si med hånden på hjertet at jeg absolutt ikke gjorde noe som helst som kunne provosere fyren, noe jeg er sikker på alle vitnene (3-4 stk) kan bekrefte. Jeg vet hva fyren heter, hvor han bor og hans arbeidsplass. Har på den måten gjort mye av grovarbeidet for politiet tenker jeg.Mistenker sterkt at fyren var full av anabole steroider eller/og muligens amfetamin kombinert med alkohol, om det kan illustrere situasjonen. Men igjen, dette blir å spekulere. Endret 12. juni 2015 av valhallaheartbeat Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Anmeld, lever fra deg de opplysninger du har til politiet og gå videre med livet ditt. Stort mer kan du ikke gjøre. Det kan godt tenkes at saken blir henlagt i dag, men hvis denne fyren ikke gir seg vil en bunke med 15 henlagte anmeldelser være et sterkere incentiv for politiet å gjøre noe ham enn hvis ingen gidder å anmelde. Dette, og i tillegg vil en anmeldelse (selv om den er henlagt) være til hjelp dersom du skulle oppleve senskader på ett eller annet tidspunkt. Men anmeld nå, ikke vent til senskadene viser seg. Endret 12. juni 2015 av henrikwl 3 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Hadde jeg blitt slått ned på byen uten grunn ville det blitt anmeldelse, bl.a. mtp skader senere som kan dokumenteres for. Endret 12. juni 2015 av nacario 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Som nemnt så bør du uansett anmelde. At volden ikkje førte til varige fysiske skader er eigentleg irrellevant, vold er uansett ulovlig. Du kan risikere at saka blir henlagt, men du må ikkje gjere feilen med å anta at fordi saka blei henlagt så var det vekkasta energi og sende inn anmeldelsen. 2 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Annmeld han!!!! Hvorfor ville ha slåss med deg? 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Det er viktig at alle slike hendelser anmeldes, disse havner i statistikk og vil ha betydning for fremtidens handlingsplaner hos Politiet og politikere. Uansett om de henlegges.. 2 Lenke til kommentar
valhallaheartbeat Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 Annmeld han!!!! Hvorfor ville ha slåss med deg? Gikk forbi han og dro kjensel på en bekjent person ved siden av. Han ble forbanna og mente jeg slengte dritt. Uten å si ting for sikkert er han åpenbart et kroneksempel på et ustabilt steroidehode som går ut på byen med ett mål om å slåss. Og ikke for å ta i, men ettersom jeg er kraftig bygd med over 190 cm og 110 kg tung uten å være overvektig, så han vel meg som en passe motstander å bryne seg på. Har vanskelig for å tro at dette er første gang, og jeg mener han i forbifarten sa at han hadde vært hos politiet "mange ganger". Skal veldig mye til før jeg slår tilbake, og særlig med tanke på jobbsituasjonen jeg er i hvor jeg ikke vil risikere noe, er den terskelen svært høy selv om det frister sterkt mange ganger. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Er vold kun ulovlig om det medfører skader? Nei, det er alltid ulovlig. Hvis du har psyke til å anmelde uten at det blir en belastning for deg ser jeg ikke hvorfor du ikke skal gjøre det. 2 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Du er stor og sterk og tør. Mange av oss andre puslingar ville vere redde for hemn og ikkje våge å melde han, så det er bra om du kan gjere det for oss! 1 Lenke til kommentar
valhallaheartbeat Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 (endret) Du er stor og sterk og tør. Mange av oss andre puslingar ville vere redde for hemn og ikkje våge å melde han, så det er bra om du kan gjere det for oss! Hehe takk for det. Represalier er selvfølgelig en ting jeg har overveid, og vil i ytterste konsekvens være en mulighet med tanke på hvilken person vi snakker om her. Men kommer til å anmelde likevel. Får håpe det blir en tjeneste for samfunnet. Endret 13. juni 2015 av valhallaheartbeat Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Du er stor og sterk og tør. Mange av oss andre puslingar ville vere redde for hemn og ikkje våge å melde han, så det er bra om du kan gjere det for oss! Hehe takk for det. Represalier er selvfølgelig en ting jeg har overveid, og vil i ytterste konsekvens være en mulighet med tanke på hvilken person vi snakker om her. Men kommer til å anmelde likevel. Får håpe det blir en tjeneste for samfunnet. Nå kan jeg ikke snakke på vegne av hele samfunnet, men jeg personlig ville vært takknemlig hvis du tok deg tid til å anmelde ham. Forhåpentligvis er det en ustabil idiot mindre fra gatene hvis og om han faktisk blir straffeforfulgt og får litt å tenke over. Kanskje litt usannsynlig det siste her, men ingenting skjer hvis du ikke gjør noe i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå