Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internet Explorer problem

Anbefalte innlegg

IE min klarer ikke ha to åpne vinduer på en gang. Har jeg et vindu oppe og så ønsker å åpne et nytt vindu får jeg en feilbeskjed (Microsoft Internet Explorer har et problem og må lukkes. Vi beklager det inntrufne.) som gjør at vinduet lukkes.

Har innstallert alle de nyeste oppdateringene, sjekka etter virus, kjørt spybot search and destroy alt uten hell. Er det noen måte jeg kan avinnsatallere hele IE på for så å legge det inn på nytt. Annet enn å slette hele mappa...

Noen med liknende problem, eller vet jeg må gjøre? Er også plaget av en pop-up som fyker opp i ny og ne. Har sletta cookies, temp og logg.

-ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå bruker jeg ikke XP, men finnes det ikke en funksjon som kan reparere Windows?

Hvis det ikke finnes er jeg redd du må reinstallere XP.

popupene skyldes helt sikkert ads.

... Nå kommer det helt sikkert noen som vil reklamere for hvor bra deres favoritt nettleser er...

Lenke til kommentar

Beklager ... hadde glemt noe ... (som vanlig) ....

Prøv først ... denne delen av beskrivelsen ....

Method 1: Reinstall or Repair Windows XP

To repair or reinstall Internet Explorer and Outlook Express in Windows XP, complete the following procedure while you are logged on as an administrator:

Use the System File Checker tool to scan all of the protected files on your computer:

Click Start, and then click Run.

In the Open box, type sfc /scannow, and then click OK.

Note that you may be prompted for the Windows XP or Windows XP Service Pack 1 installation media.

Test to determine if the issue is resolved. If the issue is resolved, skip the remaining steps. If the issue is not resolved, continue to the next step.

Ikke prøv neste steg hvis det ikke hjelper ... men fortsett med ...

Method 2: Edit the Registry and Install Internet Explorer 6...

Lenke til kommentar

Teksten fra digi.no:

Windows Messenger Service er en lokal tjeneste som opprinnelig var beregnet på å la systemansvarlige sende lynmeldinger til alle brukerne, uten å forutsette spesiell programvare hos dem. Den brukes ikke av andre tjenester i Windows, og heller ikke av lynmeldere som MSN Messenger eller Yahoo! Messenger. Det har gjentatte ganger vært advart mot å la tjenesten være aktivert, med mindre den brukes lokalt bak en brannmur, fordi den enkelt kan misbrukes av uvedkommende. Fordi den er en arv fra gammel Windows, kommer den aktivert også i Windows XP.

Rapporter fra USA tyder på at misbruken øker. Som en parallell til spam med annonser for spamfiltre, fant for eksempel selskapet D Squared Solutions, opprinnelig fra San Diego i California, at de kunne selge sperrer for generelle poppopp annonser gjennom poppopp annonser formidlet av Messenger-tjenesten.

Det amerikanske kredittilsynet FTC (Federal Trade Commission) mener dette er en form for utpressing, og stengte selskapets nettilgang. Ifølge nettstedet Spam Hall of Shame skal personene bak D Square Solutions være i ferd med å etablere et tilsvarende opplegg i Kina.

FTC anbefaler alle PC-brukere, unntatt de som tilhører miljøer der tjenesten faktisk brukes, å frakople Messenger. I Windows 98 må du inn i et DOS-vindu og skrive "net stop messenger" ved klartegnet. Får du feilmelding betyr det bare at tjenesten ikke er installert. I nyere Windows må du velge (i rekkefølge) Kontrollpanel, Administrative verktøy og Tjenester. I Tjeneste-vinduet merker du Messenger, klikker på høyre mustast og velger Egenskaper. Sjekk under Avhengigheter at du ikke har installert noe som gjør deg avhengig av Messenger, gå tilbake til Generelt og velg oppstarttypen Deaktivert.

Den viser også til dette programmet som kan fikse saken Shoot the messenger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...