Gå til innhold

Oppgradering av stasjonær - bare skjermkort/SSD vs the Corporal vs Black Refinery

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært i markedet for å kjøpe en stasjonær PC etter lang tid med bærbar. Den synger nå på siste verset og da så jeg på The Corporal som en god fit for meg. Om jeg spiller noe nå til dags er det vel Dota2 så har ikke de aller høyeste kravene for å si det sånn per nå og tenker at det ikke er nødvendig å øke opp til Black Refinery (man blir jo alltid litt fristet til å oppgradere... ;) ) Brukes ellers i virksomhet med firma, men det har lave krav. Ikke krav til støyisolering.

Jeg arvet nylig min bror sin gamle PC (specs under) som har vært ubrukt i 2 år tror jeg, da skjermkortet var ødelagt og han uansett oppgraderte. Kjøpt som en spill PC for 5 år siden. Jeg plugget i en gammel harddisk og kjørte den uten skjermkort og den virket å fungere greit. Jeg tenkte på om jeg bare skulle kjøpe et nytt skjermkort og harddisk til den. Da tenkte jeg man enten kunne gått for det i the Corporal eller Black Refinery og så kan man oppgradere det andre senere, men vet ikke om det blir totalt skivebom.

Det andre alternativet er altså å oppgradere denne gamle til noe lignende The Corporal. Ikke super datakyndig men etter litt research tenker jeg å bruke kabinettet og strømforsyningen om OK, og evt bare bruke 2 x 2GB som jeg har for å se hvordan det fungerer. Å oppgradere minne er jo billig så kanskje like greit å gjøre uansett?

Det tredje alternativet er jo å gå for Black Refinery. Om det eneste jeg beholder fra den gamle PC'en er kabinettet og nedgrader til 250GB SSD, og jeg kan skrive dette av på firmaet, er ikke prisforskjellen etter fradrag større enn 2137kr. Til bruket mitt så trengs nok egentlig ikke dette, men den er vel muligens relevant lenger frem i tid enn det billigere bygget og om man får mye mer PC for pengene så er det kanskje greit å unne seg noe.

Ble en lang post dette her, men finnes det noen innspill?

Takk for hjelp!

Mvh,

Nicolay

Spesifikasjoner

Kabinett: Lian Li PC-A05

Minne: 2GB x 4stk - PC2 6400 - Gold Series - PN: OCZ2G8004GK (5-5-5 @1.9v) 

Hovedkort: ASUS P5QL PRO

Prosessor: Vet ikke (ser ut som klistrelappen er smeltet litt på kjøleren...). Gjør det kanskje vanskelig å svare angående skjermkort, men om det er noen måte å finne det ut på så skal jeg prøve.

Kjøler: Cooler master (usikker hvilken, men forstår det slik at den er grei å bytte uansett)

Skjermkort: Null

Harddisk: Null

Annet: Har også DVD spiller og diverse ekstra USB porter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahahaha, da forstår jeg :D Klødde meg fælt i hodet når jeg leste se.

Jeg personlig ville slengt de ekstra tusenlappene inn og valgt "Black Refinery" PC'en. Den har mye bedre oppgraderingsmuligheter til senere og du vil merke bedre flyt når du spiller og jobber.

Du kan også droppe 500GB SSD og ta en 250GB på den for å spare 7-800,- der. Eventuelt ta et GTX 960 istedetfor R9 290X også. Jeg ville ikke ha nedgradert de delene for å spare "lusne" 1500,- tilsammen :p

Kabinettet du har er skikkelig snasent så det ville jeg ikke byttet ut uansett :thumbup:

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...