Gå til innhold

Tips til oppgradering av ny bærbar pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lenke til kommentar

Ja disse brikkene er DDR3L SO-Dimm 204 pin som er det laptopen støtter. Laptopen har bare to spor for RAM så du kan ikke dytte inn fler brikker enn det. Hvis du slenger på brikken på 8GB så får du 12GB RAM tilsammen på PC'en.

Den øverste linken til RAM var en brainfart da det er 2 brikker på 4GB og hvis du kjøper det kit'et så sitter du der med en ekstra RAM-brikke du ikke får bruk for :p Her er 4GB enkelbrikke så du får 8GB totalt https://www.komplett.no/crucial-ddr3-so-dimm-1600mhz-4gb-cl11/752029

Lenke til kommentar

Ja disse brikkene er DDR3L SO-Dimm 204 pin som er det laptopen støtter. Laptopen har bare to spor for RAM så du kan ikke dytte inn fler brikker enn det. Hvis du slenger på brikken på 8GB så får du 12GB RAM tilsammen på PC'en.

Den øverste linken til RAM var en brainfart da det er 2 brikker på 4GB og hvis du kjøper det kit'et så sitter du der med en ekstra RAM-brikke du ikke får bruk for :p Her er 4GB enkelbrikke så du får 8GB totalt https://www.komplett.no/crucial-ddr3-so-dimm-1600mhz-4gb-cl11/752029

Ja men er det ikke gjerne at to forskjellige brikker vil krangle da? Vet jo ikke hva som sitter orginalt i maskinen..

Lenke til kommentar

Hvis spesifikasjonene er identiske så har det ingenting å si, hvis ikke så skal maskinen stille inn slik at alt matcher de "dårligste" brikkene. Sjelden det er noe problem å ha forskjellige RAM-brikker, men det kan selvfølgelig skje. Hvis det skjer så vil ikke maskinen bli ødelagt, du vil bare få en blåskjerm eller feilmelding.

I tilfelle rottefelle så kan du kjøpe den 8GB brikken jeg linket til og hvis den ikke fungerer sammen med den som sitter i så har du alikevel 8GB, hvis de fungerer sammen så har du 12GB.

Edit; Eller så er det bare til å selge den som sitter i maskinen fra før. Får kanskje 200,- for den på bruktmarkedet her, jeg er ikke flink på bruktpriser så ikke ta meg på ordet der :p

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...