Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP Sjekk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eller kjør>command i win98/95

 

Dessuten kan du (I win98, man kanskje flere) skrive winipcfg . Det er litt lettere å forholde seg til enn command/cmd for nybegynnere, særlig når man skal begynne å endre IPer etc.

 

 

Edit: ut fra din forrige post, regner jeg med at du kjører win98?

 

Dobbeledit: Så ikke at det var WinME, men tror det samme gjelder der som i Win9x

Lenke til kommentar
eller kjør>command i win98/95

 

Dessuten kan du (I win98, man kanskje flere) skrive winipcfg . Det er litt lettere å forholde seg til enn command/cmd for nybegynnere, særlig når man skal begynne å endre IPer etc.

 

 

Edit: ut fra din forrige post, regner jeg med at du kjører win98?

 

Dobbeledit: Så ikke at det var WinME, men tror det samme gjelder der som i Win9x

Skriver man COMMAND kommer man vel inn i command.com.. og det er ikke det samme som CMD (Command Prompt).

Lenke til kommentar
Skriver man COMMAND kommer man vel inn i command.com.. og det er ikke det samme som CMD (Command Prompt).

No veit eg ikkje kva du legg i at "command" i Windows 9x ikkje er det same som "cmd" i Windows NT/2000/XP, men fakta er at dei opner eit DOS-vindu på sine respektive operativsystem. "cmd" virkar ikkje på Windows 9x, og "command" på Windows NT/2000/XP trudde eg ikkje virka. Likevel prøvde eg no før eg posta, og eg ser at også "command" startar eit DOS-vindu, men det verkar svært treigt? Eg tykkjer det "laggar", er det nokon andre som merkar det?

Lenke til kommentar
Okei, command i Win9x/Me åpner 'dos ledetekst', mens command i XP(/2000) åpner command.com, som 'lagger' og ikke går ann å gå utav uten at 'end program' feilmelding kommer opp.

Kommandoen 'exit' er den korrekte måten å avslutte command på... Hvis du bare forsøker å lukke viduet vil du få denne feilmeldingen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...