Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utleid til annen bedrift pålagt dusjing og skifting, innleiebedrift vil ikke elnger betale for dette.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er annsatt i et firma som har en løpende utleieavtale til en annen bedrift hvor det pga bakterieflora er blitt pålagt oss å dusje før hjemreise og at vi skifter fra hverdagsklær til arbeidsklær før vi går inn på arbeidsområdet.

Vi skifter da i en brakke som er 5-6 min å gå fra arbeidsområdet. 
Nå har det seg slik at innleiebedriften ikke lenger vil dekke skifting og dusjing og slikt.

Til nå har vi hatt 12 min på å skifte om morgenen og komme oss inn på arbeidsområdet
også har vi hatt 12 min før og etter lunsj til det samme, og på slutten av dagen når vi skal dusje har vi hatt 22 min på dette

Etter det vi har fått beksjed om nå så vil skiftetid og gåing  om morgenen og skiftetid, dusjing og gåing om kvelden reduseres til 5 min. Og resten må vi da gjøre på egen tid. Var snakk om at lunsjen og skulle innskrenkes til 5 min før og etter for skifting og gåing, men ikke fått noe endelig på dette,

Dette vil jo da medføre at vi ikke rekker å skifte og dusje i arbedstiden selvom dette  er noe vi er pålagt i forbindelse med jobben.

Det jeg lurer på er da om vi fortsatt kan påleges dusjing og skifting uten at vi blir betalt for det?
Og hva om vi da ikke dusjer og skifter og ved uhell da viderefører denne bakteriefloraen slik at andre personer blir syke?

Det blir og brukt kortregistrering for å ha oversikt over hvem som er på arbeidsplassen i forbindelse med eventuelle ulykker eller lignende som medfører evakuering av arbeidsplassen.
Kan da denne kortregistreringen brukes for å overvåke når arbeidere kommer å går?

Anonymous poster hash: 978b4...596

Anonymous poster hash: 978b4...596
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er annsatt i et firma som har en løpende utleieavtale til en annen bedrift hvor det pga bakterieflora er blitt pålagt oss å dusje før hjemreise og at vi skifter fra hverdagsklær til arbeidsklær før vi går inn på arbeidsområdet.Vi skifter da i en brakke som er 5-6 min å gå fra arbeidsområdet. Nå har det seg slik at innleiebedriften ikke lenger vil dekke skifting og dusjing og slikt.Til nå har vi hatt 12 min på å skifte om morgenen og komme oss inn på arbeidsområdetogså har vi hatt 12 min før og etter lunsj til det samme, og på slutten av dagen når vi skal dusje har vi hatt 22 min på detteEtter det vi har fått beksjed om nå så vil skiftetid og gåing  om morgenen og skiftetid, dusjing og gåing om kvelden reduseres til 5 min. Og resten må vi da gjøre på egen tid. Var snakk om at lunsjen og skulle innskrenkes til 5 min før og etter for skifting og gåing, men ikke fått noe endelig på dette,Dette vil jo da medføre at vi ikke rekker å skifte og dusje i arbedstiden selvom dette  er noe vi er pålagt i forbindelse med jobben.Det jeg lurer på er da om vi fortsatt kan påleges dusjing og skifting uten at vi blir betalt for det?Og hva om vi da ikke dusjer og skifter og ved uhell da viderefører denne bakteriefloraen slik at andre personer blir syke?Det blir og brukt kortregistrering for å ha oversikt over hvem som er på arbeidsplassen i forbindelse med eventuelle ulykker eller lignende som medfører evakuering av arbeidsplassen.Kan da denne kortregistreringen brukes for å overvåke når arbeidere kommer å går?Anonymous poster hash: 978b4...596 Anonymous poster hash: 978b4...596

Jeg kan ikke alt for mye om dette, men ang kort registrering så kan de det ja. Og sannsynligheten er stor for at de allerede fører statistikker på dette.om de kan bruke dette mot enkeltpersoner er jeg dog usikker på.

Lenke til kommentar

Det blir og brukt kortregistrering for å ha oversikt over hvem som er på arbeidsplassen i forbindelse med eventuelle ulykker eller lignende som medfører evakuering av arbeidsplassen.

Kan da denne kortregistreringen brukes for å overvåke når arbeidere kommer å går?

Denne kortregistreringen er bare for å ha en oversikt over hvem som er på arbeidsplassen til enhver tid om det skulle skje en ulykke. De har ikke lov til å bruke dette systemet for å overvåke arbeideren om hvor når de kommer, går og lang lunch de tar. Med mindre det er spesifisert noe annet i arbeidsavtalen da ved f.eks. at dette systemet brukes som timeregistrering og.

Lenke til kommentar

Denne kortregistreringen er bare for å ha en oversikt over hvem som er på arbeidsplassen til enhver tid om det skulle skje en ulykke. De har ikke lov til å bruke dette systemet for å overvåke arbeideren om hvor når de kommer, går og lang lunch de tar. Med mindre det er spesifisert noe annet i arbeidsavtalen da ved f.eks. at dette systemet brukes som timeregistrering og.

Ganske sikker på at de har rett til å føre statistikk, altså ikke enkelt saker.

Dette ble gjort en plass jeg jobbet tidligere. Ble alltid oppvask møte ett par ganger i året pga folk gikk for tidlig.

Lenke til kommentar

Du står til disposisjon for arbeidsgiver, da skal du på generelt grunnlag ha lønn.

Om du kjører hjem fra jobb og sjefen din sender med deg en pakke du skal levere, så er du fremdeles "på jobb" når du leverer pakken. Tilsvarende er du på jobb når du følger bedriftens pålegg om å dusje pga. smittefare bedriften utsetter deg for. 

(Med forbehold om at jeg ikke er jurist.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...