herregud er det mulig Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Jeg har fått problemer med å starte PCen på et svært gunstig tidspunkt: jeg skal ha muntlig eksamen imorgen tidlig og har veldig bruk for at PCen min fungerer. Jeg har overhodet ingen peiling på datamaskiner eller hardware. Feilmeldingen kommer når jeg starter den opp:"Oppstartsreparasjon kontrollerer om det finnes problemer på maskinen...Hvis problemer blir funnet, vil Oppstartsreparasjonen fikse dem automatisk. Datamaskinen vil kanskje starte på nytt flere ganger under denne prosessen.Ingen endringer vil bli gjort i personlige filer eller informasjon. Dette kan ta flere minutter. Forsøker å reparere... Reparerer diskfeil. Dette kan ta over en time å fullføre." Jeg har overhodet ingen anelse hva dette kan skyldes. Den har nå stått i over en time, og det begynner å haste. Det går ikke å avbryte.Mine spørsmål er: hvor lang tid kan dette ta? Vil filene jeg har arbeidet med i prosjektet bli slettet? Er det noe jeg kan gjøre for å få start på maskinen? Takk for hjelp!Opperativsystemet er en Windows 7, PCen er en tradisjonell skolepc: HP probook 4330s Endret 11. juni 2015 av herregud er det mulig Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Vanskelig å si. Hvor lang tid det tar, avhenger av hvilke feil den finner, og om den klarer å reparere disse. Lenke til kommentar
herregud er det mulig Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 Vet du om det vil slette filer? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Den vil prøve å repare skadede disk sektorer. Å slette filer er ikke en del av reparasjonen nei (det står det jo i meldingen du skrev også: ingen personlige filer blir slettet), men det kan jo hende at den ikke klarer å reparere disken. tipper det den gjør er å kjøre en kommando som heter CHKDSK, tar normalt under en time, men hvis harddisken er veldig rotete,treg og med mange filer kan det ta flere dager.. ikke lurt å avbryte denne. du har ikke noe automatisk kopi til onedrive, google drive eller noe slikt da? Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Håper dette ordner seg for deg! Lenke til kommentar
herregud er det mulig Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) du har ikke noe automatisk kopi til onedrive, google drive eller noe slikt da? Har desverre ikke på det, nei... dumt av meg. I vente på det verste har jeg begynt å skrive på nytt på en annen datamaskin, og lar den stå og arbeide over natten. Forhåpentligvis har den klarte å fikse seg til imorgen tidlig. Har heldigvis eksamen litt utpå morningen. Tusen takk for all hjelp folkens. Godt å høre at det ikke sletter filene i det minste. Veldig uflaks at det skjedde akkurat nå... Endret 11. juni 2015 av herregud er det mulig Lenke til kommentar
civicshelf Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Om du virkelig trenger filene til examen så kan du evt snakke med en med stasjonær PC, skru ut HDD og koble den i en annen PC og hente ut de filer du trenger og vil ha backup av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå