viktor00 Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Har derbi drd pro 2013, har 80cc sylinder og effektanlegg Metrakit MK2. Det kommer olje ut av effektanlegget, hva gjør at det gjør det? Bruker 2% olje i bensinen (forrige eier brukte 3%) Det kommer også mye hvit røyk av pidda og, hva gjør dette? Selv om pidda er varm. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Hvit røyk er vanligvis vann. Olje ut av potta kan komme av dårlig olje, for mye olje og/eller for mye bensin (for stor dyse, feiljustert forgasser). Edit: Tett luftfilter kan også gi samme symptomer som for mye bensin. Endret 11. juni 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
viktor00 Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Hvit røyk er vanligvis vann. Olje ut av potta kan komme av dårlig olje, for mye olje og/eller for mye bensin (for stor dyse, feiljustert forgasser). Edit: Tett luftfilter kan også gi samme symptomer som for mye bensin. Hvordan få vekk vann? Har netopp stilt forgasser å før det kom de ikke olje ut av eksosanlegget, hvordan stiller jeg en forgasser rett? Mest sannsyling de er forgasseren som er feilstillt tipper jeg. Har powerfillter så trur ikke de er filteret Endret 11. juni 2015 av viktor00 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Hvit røyk kommer ofte av lekasje i toppakning (vannkjølte motorer). Sjekk at nivået på radiatoren eller ekspansjonstanken holder seg noenlunde jevnt. Lenke til kommentar
viktor00 Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 Hvit røyk kommer ofte av lekasje i toppakning (vannkjølte motorer). Sjekk at nivået på radiatoren eller ekspansjonstanken holder seg noenlunde jevnt. Ok skal sjekke det, men hvordan stiller jeg en forgasser rett? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Ganske omfattende prosedyre. Er 3 "kretser" du skal justere. Tomgang til ca. 1/8-gass. Justeres med lufteskruen/bensinskruen (Du har kun én av de). Ca. 1/8 til ca. 3/4 gass. Justeres med clips på forgassernåla. Ca. 3/4 til full gass. Hoveddyse. Du starter med lufteskrue/bensinskrue, så forgassernål og tar hoveddysa til slutt. Lufteskrue/bensinskrue: Du finner sikkert bedre oppskrifter enn jeg kan komme med på de to andre. Lenke til kommentar
viktor00 Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 Ganske omfattende prosedyre. Er 3 "kretser" du skal justere. Tomgang til ca. 1/8-gass. Justeres med lufteskruen/bensinskruen (Du har kun én av de). Ca. 1/8 til ca. 3/4 gass. Justeres med clips på forgassernåla. Ca. 3/4 til full gass. Hoveddyse. Du starter med lufteskrue/bensinskrue, så forgassernål og tar hoveddysa til slutt. Lufteskrue/bensinskrue: Du finner sikkert bedre oppskrifter enn jeg kan komme med på de to andre. Takk:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Litt OT, men nesten uansett hvilken 80cc sylinder du har, vil MK2 være underdimensjonert. MK2 er utviklet for å fungere med originale sylindere og milde 70cc sylindere. Bytt effektanlegg, og du kommer til å få mye mer effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå