Gå til innhold

Spillverket.no: Backup av spill

Anbefalte innlegg

Dette er et omstridt tema her og blir ofte brukt som unnskyldning når man ikke får en warez versjon til å funke...

Hadde det ikke vært like greit å si "sorry, skal dere ta backup så må dere finne et annet forum"?

Man kan ikke være så naiv og tro at alle som skriver de tar backup gjør det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-22 22:01, Thaxx skrev:

Dette er et omstridt tema her og blir ofte brukt som unnskyldning når man ikke får en warez versjon til å funke...

Hadde det ikke vært like greit å si "sorry, skal dere ta backup så må dere finne et annet forum"?

Man kan ikke være så naiv og tro at alle som skriver de tar backup gjør det...

Jeg har problemer med dette selv pga. at jeg har noen riper i platene mine (og de blir ikke færre). Av den grunn virker platene som oftest bare i CD-brenner og ikke i CD-ROM. Derfor er det ønskelig å ta backup før det svikter helt... forståelig nok eller hva?

Har du ikke hatt det problemet selv så kommer du til å få det.

Så lenge CD-platene er kopisikret så får man problemer med dette og jeg kan godt forstå at folk spør om hjelp på dette forumet da brukerne her er ganske mange og har mye peiling.

Så uansett om man mistenker gud og hvermann for piratkopiering, så sier § nr. 5 at man ikke skal gi ut informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Enkelt og greit!!

Derfor går jeg andre veier for å få tatt backup av mine plater. Jeg har dessverre sjelden platene i coveret... De ligger og flyter på skrivebordet... Må bli flinkere til å oppbevare platene mine jeg...

Og ja, det finnes andre internettsider som hjelper med dette.

Sveinl.

<font class="signature">

<font size=1 color=#100080>Chieftec Scorpio bigtower 340W :grin:

ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760 :grin:

POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024 :grin:

56x Acer, 24x Plextor :grin:

Logitech cordless optical :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-02-22 22:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-22 22:27, Sveinl skrev:

Jeg har problemer med dette selv pga. at jeg har noen riper i platene mine (og de blir ikke færre). Av den grunn virker platene som oftest bare i CD-brenner og ikke i CD-ROM. Derfor er det ønskelig å ta backup før det svikter helt... forståelig nok eller hva?

Har du ikke hatt det problemet selv så kommer du til å få det.

Om jeg har hatt problemet er egentlig irrelevant..(no offence)... D er bare det at den informasjonen blir misbrukt i 90% av tilfellene... Og derfor er d ingen grunn til å spre slike ting her, selv ikke under "backup" unnskyldningen...

[ Denne Melding var redigert av: Thaxx på 2002-02-22 22:55 ]

Lenke til kommentar

Bortsett fra mitt forrige innlegg hvor jeg ikke mistenker noen... så tror jeg nok du har rett i mye av det du sier...

Mye av piratkopiering i norge er nok pga. høy beskatning, mye avgifter o.l. Så det er forståelig på mange måter.

Norge er jo et fattig land, med styrtrik stat så jeg klandrer vel egentlig ikke de som piratkopierer men tvert imot staten.

Personlig låner jeg spill fra kompiser og prøver dem ut før jeg kjøper dem. Har hørt at piratkopiering virker på en lokal maskin men ikke på internett-spilling. Da blir du registrert hos produsent og de kan velge å forfølge saken eller la være. Derfor bør man la være med piratkopiering.

Jeg kjenner noen som piratkopierte Red Alert 2 for kort tid siden og da han koblet spillet opp mot internett fikk han beskjed om at spillet var warez.. og at han kunne vente seg etterspill i følge føderale lover og rettigheter...bla bla bla....

Slik kan det gå... hvis man ikke passer seg.

Sveinl

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-22 22:01, Thaxx skrev:

Jeg er helt enig med deg. Nå som vi omsider har fått lagt ut våre retningslinjer, kommer vi til å følge opp tråder som er på kanten og slå ned på det som er nødvendig. Generell warez-snakk er dere selvsagt frie til å foreta, men vi kommer til å bli strengere på dette feltet. Og jeg regner med at de fleste forstår hvor grensen går nå.

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg er helt enig med deg. Nå som vi omsider har fått lagt ut våre
, kommer vi til å følge opp tråder som er på kanten og slå ned på det som er nødvendig. Generell warez-snakk er dere selvsagt frie til å foreta, men vi kommer til å bli strengere på dette feltet. Og jeg regner med at de fleste forstår hvor grensen går nå.

Flott! Det var det jeg håpet å høre :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-22 23:33, Thaxx skrev:

Quote:

Jeg er helt enig med deg. Nå som vi omsider har fått lagt ut våre
, kommer vi til å følge opp tråder som er på kanten og slå ned på det som er nødvendig. Generell warez-snakk er dere selvsagt frie til å foreta, men vi kommer til å bli strengere på dette feltet. Og jeg regner med at de fleste forstår hvor grensen går nå.

Flott! Det var det jeg håpet å høre :smile:

Beklager å være så striks.... Da burde du ha dedikert innlegget ditt til moderatorene av forumet og ikke til oss andre...

Sveinl.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-22 23:44, Sveinl skrev:

Beklager å være så striks.... Da burde du ha dedikert innlegget ditt til moderatorene av forumet og ikke til oss andre...

Sveinl.

tja..tenkte på det etterpå at det sikkert hadde vært like greit å sende mail til mod`ene, men det er tydeligvis en del som ikke har fått med seg det og den berømte §5 kan tolkes både på en streng og veldig "soft" måte.... Jeg fikk hvertfall oppklart det jeg lurte på og jeg håpet det også var andre som lurte på det :smile:

Lenke til kommentar

Joda... Du har rett. Det var ikke meningen å henge deg ut slik som i min forrige post. Jeg ble bare altfor ivrig i min sak.

Sveinl.

<font class="signature">

<font size=1 color=#100080>Chieftec Scorpio bigtower 340W :grin:

ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760 :grin:

POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024 :grin:

56x Acer, 24x Plextor :grin:

Logitech cordless optical :grin:

[ Denne Melding var redigert av: sveinl på 2002-02-23 11:05 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis du skal ta backup av spill cd`er så er det jo bare å dra til http://www.gamecopyworld.com som er en helt LOVELIG site hvis det skal være SÅ vanskelig å prate om hvordan man tar en bacup her på forumet!!! Jeg ville ta "bacup" av mine Wizardry 8 cd`er pga at dette spillet har jeg innportert selv og er ikke tillgjenlig her i landet ennå så da dro jeg til www.gamecopyworld og fant ett program som hjalp meg med denne bacupen he he!

Men en annen løsning er også bra (finner det på samme sted) er å finne en patch som gir deg mulighet til å spille spillet UTEN cd`en da sparer du jo cd`en for slitasje!

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-04-11 19:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-11 19:19, Tåka skrev:

Hvis du skal ta backup av spill cd`er så er det jo bare å dra til
som er en helt LOVELIG site hvis det skal være SÅ vanskelig å prate om hvordan man tar en bacup her på forumet!!! Jeg ville ta "bacup" av mine Wizardry 8 cd`er pga at dette spillet har jeg innportert selv og er ikke tillgjenlig her i landet ennå så da dro jeg til www.gamecopyworld og fant ett program som hjalp meg med denne bacupen he he!

Men en annen løsning er også bra (finner det på samme sted) er å finne en patch som gir deg mulighet til å spille spillet UTEN cd`en da sparer du jo cd`en for slitasje!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-04-11 19:24 ]</font>

Enig.... merklig hvor mye moral-preken folk kommer med med en gang det er snakk om backup. At folk misbruker "backup"-programmer er dem sin sak. I henhold til NORSK lOV, er det lovlig med backup, og også lov til å prate om det. At noen misbruker programmet hjemme hos seg selv, blir opp til dem. Så lenge det er snakk opp backup så burde ingen innlegg bli slettet, i så fall må det føres på under "Regler" at snakk om Backup i forumet ikke er lov, og det skjønner nok de fleste at blir for firkantet... Men en å sette en grense, er nok smart. Oppfordring til Warez osv burde ikke forekomme. Folk kan ta sine egne valg om de vil være kriminelle eller ikke....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...