AfterGlow Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Se videoen av Stanford-forskernes unike «vanndatamaskin».Denne datamaskinen er bygget av vanndråper Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Så andre datamaskiner laget av elektroner? Lærte noe nytt i dag også da. Lenke til kommentar
G Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Er det noe elektronikk forbundet med avlesningen da? Er dette tryggt for EMP, gitt at ingen annen elektronikk er involvert. Eller kan EMP påvirke vannets magnetiske oppførsel også, når man får så liten skalering av det? Endret 11. juni 2015 av G Lenke til kommentar
Herindur Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Tviler på at dette noen gang vil bli anvendbart som en datamaskin. Derimot så er dette et interessant utviklingssteg for mikroreaktorer for (bio)kjemisk bruk. Tenker meg et system som hurtig kan produsere små mengder (ng-µg) av ulike stoffer både på lab og i felt etter behov. 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Yorgos i youtube filmen hadde den kuleste aksanten jeg har hørt på lenge Lenke til kommentar
Jahkir Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Tviler på at dette noen gang vil bli anvendbart som en datamaskin. Derimot så er dette et interessant utviklingssteg for mikroreaktorer for (bio)kjemisk bruk. Tenker meg et system som hurtig kan produsere små mengder (ng-µg) av ulike stoffer både på lab og i felt etter behov. Tja, kommer litt annpå hva du legger i ordet "datamaskin" da. Lenke til kommentar
Einar Kristiansen Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Den dagen vi bare trenger å bruke lys i datamaskinen er nok robotteknologien kommet så langt at den vil nok overleve solstorm og EMP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå