Gå til innhold

Oppgradere Vista HE til Win7 He, 32 bit.

Anbefalte innlegg

Har arvet en OK laptopp med en OEM installasjon av Vista. Ønsker å oppgradere til Win7

Har sjekket med MS upgrade advisor og ja - jeg kan gjøre det.og ja, jeg har Vista produktnøkkelen.

Har funnet beskrivelser og tutorials, også hos MS, men alle forutsetter at jeg enten har en installasjons DVD eller en memory stick med installasjonsprogrammet, men for å kunne laste dem ned, må jeg ha en Win7 nøkkel.

Det jeg tror jeg vil er kjøpe en Win7 oppgraderings pakke som lar meg foreta en "update" basert på Vista nøkkelen, så jeg ikke mister filene på laptoppen.

Dette var sikkert greit for 10 år siden, men i dag?

Hvor finner jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel ikke mye valg:

http://fordelaktig.no/microsoft-windows-7-ultimate-oppgradering-32-bit64-bit/?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Microsoft%20Windows%207%20Ultimate%20Oppgraderin

Fordelen du muligens kan oppgradere til windows 10 når det kommer uten å betale.

Ulempen er dette er veldig tungvint ved neste installasjon, da du må ha vista som grunnprodukt, ellers må du sette i platen under installasjon.

Ellers så sjekk ebay man da får du muligens kun engelsk.

Husk backup, siden det kan oppstå problemer at maskinen tar mye harddiskplass, ikke starter opp, da er backup fint.

Beste er i alle tilfeller å kjøpe OEM eller fullversjon da ungår du mye problemer.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er vel en Home Premium edition TS er ute etter, så da passer denne linken bedre: http://fordelaktig.no/windows-7-home-premium-64-bit-elektronisk-nedlasting/

Dette er en (norsk) fullversjon som både kan installeres på en tom harddisk og som kan brukes til å oppgradere fra en eksisterende Vista-installasjon. Du må laste ned filene elektronisk og lage deg din egen DVD (eller USB). Linken er til 64-bits-utgaven, men legg merke til at du kan få 32-bits-utgaven tilsendt (=lastet ned) gratis dersom du av en eller annen grunn ikke kan bruke 64-bit. (Hvis PC'en har mindre enn 4GB RAM er det ikke så mye å tjene på å velge 64-bit.)

Når du mottar lisensnøkkelen (=Product Key) så kan du vel også bruke den til å installere en engelsk versjon, dersom du skulle få tak i en Win7 HP DVD med engelsk språk. (Vær forsiktig med å laste ned ISO-filer fra hvor som helst - du vet aldri hva du får med av "ekstra" ting som har blitt lagt til ...)

Lenke til kommentar

Takk for hjelp. Jeg vil helst ha en engelsk versjon av Win7 32bit, og det fant jeg hos Fordelaktig. Det som gjenstår er å finne ut om jeg kan bruke den til oppgradering fra Vista og beholde datafilene.

Jeg tenker ikke å gå "høyere" enn win7. Jeg har aldri hatt Vista før, og allerede etter en uke forstår jeg hvorfor mange ikke liker Vista. Jeg er nå en av dem.

Et annet spørsmål er om min misnøye med Vista er verdt 845 Kr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...