rak13 Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Hei!Jeg lurer på om dere har noen innspill på hvordan jeg kan løse problemstillingen min? Temaet er "Det norske", og de kompetansemåla jeg sliter litt med lyder slik; * Beskrive hvordan ulike forestillinger om det norske kommer til uttrykk i sentrale tekster fra slutten av 1700-1870 årene og i et utvalg samtidstekster * Analysere, tolke, og sammenligne et utvalg sentrale norske og noen internasjonale tekster fra ulike litterære tradisjoner fra romantikken til i dag, og sette dem inn i en kulturhistorisk sammenheng * Gjøre rede for særtrekk ved et utvalg norske talemålsvrianter og reflektere over forhold som kan påvirke utviklingen av talemål. Det er disse 3 kompetanse målene jeg sliter mest med, og lurer på om jeg kunne fått litt hjelp. Den neste er å gjøre rede for norsk språkdebatt fra 1800-tallet til i dag, men det kan jeg nok av fra før av. Takker for alle innspill Lenke til kommentar
Drømmeren Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Lån ei norskbok fra vg2. Vi har hatt om dette i år, men for å være helt ærlig husker jeg ikke mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå