Gå til innhold

Bærbar PC - er denne no' tess?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestemt meg for å kjøpe en bærbar pc, først og fremst til tekstbehandling, surfing, nettpoker og streaming av film og fotball. Hadde ikke tenkt å legge så mye penger i den, maks 5 000. 

Ser i dag at lefdal har et tilbud jeg synes ser bra ut, nedsatt med 2 000 kr. Er dette mye pc for pengene, eller finnes det bedre alternativer til mitt bruk og budsjett?

https://prisguiden.no/produkt/toshiba-satellite-s50d-b-102-230681

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjip prosessor, kjip skjerm, trolig dårlig batteritid, ukjent SSD. Ser ikke ut som noe godt kjøp til 5000 kr. Mener det bør være mulig å finne noe bedre for 5000 kr uten at jeg har sjekket.

Redigert: Hva med en av disse i stedet for? Alle har full HD skjerm, Intel-prosessor (= trolig vesentlig lengre batteritid). Vurder SSD vs HDD, touch-skjerm vs vanlig, dedikert vs integrert grafikk, DVD-brenner vs lavere vekt etc.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for denne som Simen1 hadde med i sammenligningen sin. Selv så ville jeg betalt mer og fått en skjerm med matt skjerm framfor glans. Hater at ting blir reflektert i skjermen.

Om du ikke skal spille spill så trenger du ikke noe dedikert grafikkort.

Pcen som har blitt linket til har en hybrid harddisk som er en kombinasjon av ssd og hdd = sshd.

SSD kutter ned tiden på hvor lang tid pcen bruker for å f.eks starter programmer og lignende.

Lenke til kommentar

Dedikert grafikk = bra bildeflyt i spill. Dersom du ikke spiller nyere 3D spill er det irrelevant.

SSD er veldig kjekt, men det er fult mulig å bytte HDD med SSD selv, hvis man vil ha en bestemt SSD. Men for all del, HDD er ikke helt ut. Det er bare tregere på en del ting, men det er mye mer plass til for eksempel store bildesamlinger, ørten filmer etc. Det blir en smakssak, plass vs hastighet. De fleste synes SSDene gir god nok plass og velger hastighet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ok.. Hva legger du i "kjip prosessor" ? hvilke fordeler gir de prosessorene du linket til, utover antatt bedre batteri? Skjermen kan jeg nok leve med. Virker på meg som om den jeg linket til innledningsvis utkonkurrerer de fleste på pris mtp 8 GB RAM og 256 GB SSD. 

Lenke til kommentar

Ok.. Hva legger du i "kjip prosessor" ? hvilke fordeler gir de prosessorene du linket til, utover antatt bedre batteri? Skjermen kan jeg nok leve med. Virker på meg som om den jeg linket til innledningsvis utkonkurrerer de fleste på pris mtp 8 GB RAM og 256 GB SSD. 

AMD er en kjipt CPU, eller alt med AMD er kjipt i mine øyne (min subjektive mening)

Den du linket til har en 1.9 ghz cpu, ser ikke om den har noe turbo hastighet (kanskje det er kun Intel som har) men den andre kan komme opp i 2.7ghz. Det er kanskje irrelevant når du ikke skal bruke pcen til noe som krever så mye av pcen.

Den andre har også større lagringskapasitet, batterier er bedre og skjermen er i 1920x1080 framfor 1366x768. Noe som JEG synes er en fordel om du skal se videoer/streams.

Den du linket til har mer ram men det er vel pga de har prioritert det framfor andre ting som cpu og et dedikert gpu (grafikkort)

OG når du kan få en pc som er bedre i mine øyne, til mindre enn hva du hadde planer om å bruke. Så ser jeg ikke problemet.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...