Gå til innhold

Dersom noen vet hvordan bankkortet ditt ser ut

Anbefalte innlegg

Er det da mulig å lage et falskt bankkort som ser ekte ut, og ta ut penger i banken ?

Ga et scan bilde av bankkortet mitt til en utenlandsk gambling side, med nummer ved siden av signatur og kortnummer sladdet bort men resten av infoen står der (inkl kontrollnummer greia)

Så bør jeg bestille nytt bankkort  og slette dette kortet slik at ingen kan komme å ta alle penga mine eller er det for vanskelig å lage falske bankkort slik at jeg er trygg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er magnetstripen og chipen som brukes til å ta ut penger i minibank, det kan ikke replikeres med mindre kortet scannes i en magnetstripescanner

Ja det jeg tenke mest på var egentlig sånne gammeldagse fysiske banker, at man kunne brukt dette bildet av kortet til å lage et falskt kort (som ikke fungerer men som ser ekte ut) som legetimasjon får å ta ut penger fra andre kontoer jeg har i banken. Men vet ikke hvordan banker sjekker om legetimasjonen er ekte eller falsk jeg ?

Lenke til kommentar

Og hva vil du da oppnå med å sperre kortet ditt? 

De kan fortsatt "kopiere" kortet ditt :p 

Men om en utenlandsk gamblingside gidder å skrive ut en kopi av bankkort, med et bilde av deg, eventuelt annet bilde, for så reise til Norge og deretter prøve å ta ut penger fra en bank med dette, så blir jeg imponert over stå-på viljen deres!! 

Du har nok ikke noe å bekymre deg over! 

Lenke til kommentar

Og hva vil du da oppnå med å sperre kortet ditt? 

De kan fortsatt "kopiere" kortet ditt :p 

Men om en utenlandsk gamblingside gidder å skrive ut en kopi av bankkort, med et bilde av deg, eventuelt annet bilde, for så reise til Norge og deretter prøve å ta ut penger fra en bank med dette, så blir jeg imponert over stå-på viljen deres!! 

Du har nok ikke noe å bekymre deg over! 

hmm ja nei du har nok rett. Men ville da tro at en bank sjekker om id-kortet er gyldig før de deler ut masse penger, man finner jo ofte bankkort som folk har mistet (og sperret/slettet) men regner med at man ikke kan tømme kontoene deres bare man finner en person som ligner på dem som kan gå til banken og late som han er personen og tømme kontoene hans :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...