Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Konteeksamen - HIS3410 Bedriften 17.06.15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Er det noen som skal ha eksamen i Bedriften 17. juni? Hvilke temaer satser dere på?

Jeg skal ha, prøver lese litt på alt. Mtp at det er en del år siden jeg har hatt faget, husker jeg ikke helt hva som var pensum og hva som ikke var. Er det et must og lese the company?

Har hittil lest detaljert igjennom: de tre industrielle revolusjoner, Egeninteressens problem, bedriftens samfunnsansvar, og lest igjennom schumpeter kapitellet i artikkelsamlingen. Er alle kapitlene pensum?

Endret av Bent Bjørsvik
Lenke til kommentar

Fra The Company har jeg bare lest kap. 1-3 om aksjeselskapet, i de andre temaene fokuserer jeg heller på pensum fra kompendiet.

Alle artiklene i kompendiet er pensum.

Har hørt fra diverse kilder at ikke alle pensumene var pensum(hvorvidt disse kildene er troverdig er jo imidlertidig en annen sak).

Er det litt slik at man kan liksom bli spurt om noen kapitler, mens det er noen kapitler som bare kan være ett bonus å trekke inn, men ikke noe vi kommer til å bli spurt direkte om på eksamen? Om man først skulle utelukket et par kapittler, hvilke burde man eventuelt utelukke, tror ikke jeg får tid til å lese igjennom alle kapitlene grundig! :p

Lenke til kommentar

Jeg skal også ha den nå på onsdag. Håper egentlig det blir om etikk eller egeninteressens problem, men siden det var oppgaver til jul, så er vel sjansen liten. :hm:

For øvrig kan alt i kompendiumet fra 2013 komme på eksamen, (det er altså ingen kapitler som ikke kommer med). Men det slik jeg har forstått det, ofte flere måter å løse oppgavene på, slik at man ikke nødvendigvis får dårligere karakterer enn noen andre som har trekt fram andre deler av pensum, så lenge man har med de viktigste momentene og faktisk har svart på det oppgaven spør om.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...