Lykseth Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Kom opp i samfunnsøkonomi 1 med tema "Internasjonal økonomi, inntektsfordeling og miljøproblemer" Et av kompetansemålene som jeg skal svare på er "gjøre rede for forskjeller i inntekter og økonomisk vekst mellom ulike land" og da tenker jeg å ta utgangspunkt i Kina og et land til som jeg ikke er helt sikker på. Kan noen gi meg noen tips og råd på hvordan jeg skal gjøre oppgaven? Endret 11. juni 2015 av Lykseth Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Jeg har ikke hatt dette faget på videregående, men du bør vel forklare årsakene til at for eksempel Norge har en høyere BNP per hode enn Kina og hvorfor veksten i BNP er sterkere i Kina enn i Norge. Kjenner du til Solow-modellen eller en annen vekstmodell? Lenke til kommentar
Lykseth Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Går som sagt i 2. klasse på videregående, og har ikke vært innom vekstmodeller enda. Eneste modellene vi har vært innom er modeller om skifter i kurver og elastisitet. Endret 11. juni 2015 av Lykseth Lenke til kommentar
Lykseth Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 Går som sagt i 2. klasse på videregående, og har ikke vært innom vekstmodeller enda. Eneste modellene vi har vært innom er modeller om skifter i kurver og elastisitet Jeg har ikke hatt dette faget på videregående, men du bør vel forklare årsakene til at for eksempel Norge har en høyere BNP per hode enn Kina og hvorfor veksten i BNP er sterkere i Kina enn i Norge. Kjenner du til Solow-modellen eller en annen vekstmodell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå