Swoy Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Heisann, Visste ikke hvordan jeg skulle formulere meg, men håper tittelen er ok beskrivende Jeg har satt opp en tjeneste på min server, denne har jeg så linket til et domene (Jeg har statisk IP fra ISP) tjeneste.domene.tld. -> xxx.xxx.xxx.xxx på A record. Deretter har jeg forwarded portene som kreves slik at requests utenifra blir routet til riktig port internt. Jeg vet tjenestene fungerer, da jeg har testet dem på 4G via mobilen, jeg får koblet meg til om jeg sitter på en annen offentlig IP en min egen. Problemet oppstår når jeg er på hjemmenettverket, da vil ikke mobilen koble seg til tjenestene, ei heller PC-ene som jeg har på nettverket hjemme vil gjøre det. Dette er problematisk for noen tjenester, hvor jeg kun kan bruke en tilkoblingsprofil (CardDAV f.eks) Hva er det jeg gjør feil, eller ikke gjør i det hele tatt? Edit: Det skjer av sikkerhetsgrunner i Routeren. Den har deaktivert NAT loopback. For de som ønsker å lese mer om dette, så har screenconnect en plass man kan starte å lese her. Endret 11. juni 2015 av Swoy Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Hvor lenge er det siden du oppdaterte DNS? Lenke til kommentar
Swoy Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 Du tenker flush av DNS? Jeg klarer å nå tjenerne utenifra. Men ikke når jeg er på samme nettverk. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Det er fordi du mangler NAT loopback.. Bruk den interne IP'en i stedet.. 1 Lenke til kommentar
Swoy Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 Det er fordi du mangler NAT loopback.. Bruk den interne IP'en i stedet.. Jeg kan desverre ikke bruke intern IP, siden jeg ønsker å kunne benytte f.eks CardDAV med LDAP auth når jeg er ute å reiser, men også ha muligheten til å synce mens jeg er hjemme på kontoret. Jeg får se på NAT loopback, takker for svar så langt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå