Gå til innhold

Sony 4K TV,2014modell, + GTX980 i 3840x2160p i 4:4:4 fargerom -virker


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier... Dette skulle etter hva jeg har lest ikke gå ann egentlig. Maks skulle vært enten 3840x2160 i 60hz med 4:2:0 fargerom - (noe som driveren til mitt nVidia kort ikke lenger støtter) - eller 3840x2160 i 30hz i 4:4:4.

Har en Sony X9005B 65 tommer fra 2014. Kjørte en firmware oppgradering på den for noen uker siden. Men står ingenting i readme filen at den nå plutsleig skulle støtte overnevnte. Det ville vært en stor ting for oss gamere i hvert fall.

HVIS jeg kjører 4K i 4:2:0, som sikkert noen tror at jeg gjør men ikke veit det selv, så skulle div. testbilder med farget tekst på div bakgrunner blitt utydelig osv.. Men det gjør de ikke. Hvis jeg kjører 4K i 4:4:4 men i 30hz, som sikkert andre tror at jeg gjør og ikke vet det selv, så tro meg - dette er 60hz. Jeg kan sette oppløsningen ned til 3840x2160 i 30hz via driver kontrollpanel, og da merker jeg at ting er sluggish. Også i spillene. Trykker jeg infobutton på Sony fjernkkontroll rapporterer TV'n 3840x2160 innsignal, men ikke hvilken frekvens. Men det er veldig merkbart når jeg skifter mellom 30 og 60hz. 

Har vært mye mekking fram og tilbake mellom div. oppløsninger, forskjellige HDMI inputs, frekvens osv...med rosa og grønne testbilder som resultat før det plutslig en dag fikk sync og virket. Oppdaterte PC'n, og alt gikk i dass. Brukte en halv dag på å få det til igjen. Skjønner ikke helt hva jeg har gjort

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør TV-en i "game" eller "graphics" modus, så skal det være mulig å få fullt 4:4:4 fargerom.

 

Fant riktig testbilde nå, og det er dessverre ingen tvil om det kun er 4:2:0 jeg får. Men... for mitt bruk så har det null å si. Jeg greier kun se forskjellen på testbilder, og da driter jeg i det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...