Gjest Bruker-353915 Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Hei! Jeg er en elev på 1.VGS som har fått 4/5 skriftlig, og 4 på tentamen.I tillegg til det har jeg fått 4/5 og 5/4 i muntlig. Kan dere fortelle meg om det blir en 5 eller 4 på kortet? Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Ut i fra opplysningene du har gitt vil du få 4. Begrunnelsen er som følger: - Tentamen teller best som gir en indikasjon på hva du kan på slutten av året. I følge opplæringsloven. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Har dere ikke en muntlig og en skriftlig karakter? I så fall vil jeg tro 4 i skriftlig og enten sterk 4 eller svak 5 i muntlig. Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Har dere ikke en muntlig og en skriftlig karakter? I så fall vil jeg tro 4 i skriftlig og enten sterk 4 eller svak 5 i muntlig. Det er samlet karakter i engelsk. Lenke til kommentar
realreal Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Ingen av oss kan si noe som helst, snakk med læreren din Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Synes personlig det ser ut som 4 - da du ikke har en eneste ren femmer. I tillegg fikk du jo ren 4 på tentamen og siden den teller mest så vil jeg si at du får 4. Men kanskje du er muntlig aktiv og vil kanskje hjelpe deg opp på en fem? Ville nok, som nevnt over, snakket med faglærer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Hvis du er aktiv og flink i timen, og læreren er grei, kan det hende du vipper opp til femmeren. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Siden tentamen teller mest, er det nok 4. Men jeg har hørt at noen lærere velger å "la tvilen komme eleven til gode" når det gjelder standpunkt, så hvem vet, det kan hende det dukker opp en 5'er på kortet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Læreren til dama vipper heller opp enn ned, for å holde folk motiverte. Kan hende læreren til TS er like gem. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Du vipper allerede mellom 4 og 5, så det at du fikk 4 på tentamen gjør det vel nesten garantert at du får 4. Lenke til kommentar
furksjoko Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Vet denne tråden er flere år gammel, men ville bare tilføye noe, i tilfelle noen andre skal lese denne tråden. Jeg lå selv på en 5er i matte ved alle de tre årene på ungdomsskolen, så fikk jeg en overraskende 6 på det siste tentamenet i matte på 10. klassen. Og som de over nevnte, så teller tentamenskarakterer "mer" enn hva du gjorde i løpet av året siden det "oppsummerer" det dere gjorde i løpet av året. Så, siden jeg fikk 6 på terminkarakter ved andre termin 10. trinn, så fikk jeg 6 på vitnemålet. Så tentamenskarakteren er viktigere for hva du får på vitnemålet enn hva du fikk på andre prøver og innleveringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå