Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som har peiling? (WISP/WLAN)

Anbefalte innlegg

Har en leverandør som leverer trådløst internet i området, problemet mitt er at jeg ikke har fri sikt til senderen og må et godt stykke fra huset for å få det, så blir upraktisk å legge så mye kabel for å kunne nå med antenne.

Lurer derfor på om det på en eller annen måte er mulig å lage et "speil" hos en nabo som ser senderen (for internet) fra huset sitt og linke signalene videre til meg (uavhengig om han skal ha internet eller ikke fra dem).

Evt hvilke utstyr trenger jeg, (ISP'en leverer en antenne og et "modem" for å koble seg mot senderen deres så trenger utstyret som kan linke videre og mottaker utstyr på dette huset)...

lengde til naboen er ca 3-400m, fri sikt.

Håper kanskje noen kunne satt opp et forslag til hvordan dette kunne løses på en grei måte (mulig det blir dyrt ?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

ISP'en din leverer ikke radio-signalet i en spesiell rettning, men i en omkrets rundt antennen sin (avhengig av signalstyrke).

Derfor trenger du fri sikt.

En speil kan bare brukes når radio-signalet sendes konsentrert i en rettning. I tilleg ville signalet (siden ikke sendt konsentrert i din rettning) antagelig være alt for svak for å reflekteres ytterlige 3 - 400 m.

Lenke til kommentar

tja, kanskje, med en bridge så blir vel signalet "repetert" ?, i grunn så tror jeg det skal gå med en antenne rettet mot ISP-sender, som er koblet til en bridge som igjen går ut på en antenne som treffer en antenne som er på mitt hus, men litt usikker på hvilket utstyr som tilbyr slikt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...