heihopp1990 Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Heisann Jeg så på lønnslippen min nå, og det sto 0 kr til utbetaling. Bakgrunn: Jobber som spesialpedagog på en vgs i Akershus fylkeskommune. Får lønn som "lærer uten godkjent utdanning". Jeg jobber for Oslo kommune tidligere, og har fått utbetalt feriepengene mine derfra. Sluttet der i desember, og startet hos Akershus 5.des.2014. Stillingen min er midlertidig tilsetning 100%, som går ut nå 31 juli, 2015. På lønnslippen min som er for juni, står det så utrolig mye rart. Jeg skjønner virkelig null! Får jeg ikke noe lønn i juni? Hva med juli måned? Dette er fra lønnslippen min, mye info og tekst som jeg ikke skjønner! Fast lønn undervisningspersonell: 35 416,67 Fast lønn undervisningspersonell trekk for ferie: -40 865,32 OU-trekk KS -23,73 Feriepenger utbetaling juni 3 701,61 Gruppeliv fordel undervisningspersonell -42,92 Gruppeliv fordel undervisningspersonell 42,92 Ulykkesforsikring undervisningspersonell -2,50 Ulykkesforsikring undervisningspersonell 2,50 Utdanningsforbundet 85,00 Utdanningsforbundet forsikring -74,00 Pensjonstrekk SPK vgs - 708,30 Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 (endret) Feriepenger utbetales jo av lønnen i fjor. Siden du begynte 5.des. Så er vel feriegrunnlaget bare for de dagene du jobbet i desember 2014 vil jeg tro? Du skriver:"Jeg jobber for Oslo kommune tidligere, og har fått utbetalt feriepengene mine derfra." Mener du da i tidligere år? Eller når du sluttet (for da gir jo svaret seg selv)? Jeg vil tro du fikk en relativt grei sum utbetalt når du sluttet i Oslo kommune, siden du nevner at du har fått feriepengene derifra? Det lureste hadde nok vært å da putte dette tilside for å ha nå. Men ikke alle som er klar over hvordan feriepengene beregnes og hvordan/når de kommer til utbetaling. På lønnslippen for Juni er det ganske normalt for offentlige ansatte at det står normal månedslønn til utbetaling + feriepengene. Også kommer 5 uker ferie i fratrekk. Siden du da har fri. For meg ser det ut til at alt stemmer. Bare det at feriepengene ikke er så mye siden du ikke jobbet hos de særlig lenge i 2014. Men håper du har til gode hos tidligere arbeidsgiver, og ikke fikk feriepengene utbetalt når du sluttet? For jævlig kjedelig å ikke få noe på en mnd Juli vil bli normal lønnsmåned igjen. Endret 10. juni 2015 av Nervevrak Lenke til kommentar
heihopp1990 Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Feriepenger utbetales jo av lønnen i fjor. Siden du begynte 5.des. Så er vel feriegrunnlaget bare for de dagene du jobbet i desember 2014 vil jeg tro? Jeg vil tro du fikk en relativt grei sum utbetalt når du sluttet i Oslo kommune? Kanskje du tenkte den gang at det var en grei sum når det bare er 1/2 skatt, og ikke tenkte noe mer på det? Om du faktisk ikke fikk feriepengene beregnet for 2015 når du sluttet der, så har du krav på å få de utbetalt nå. Men da må du snakke med tidligere arbeidsgiver om når de kommer til utbetaling. På lønnslippen for Juni er det ganske normalt for offentlige ansatte at det står normal månedslønn til utbetaling + feriepengene. Også kommer 5 uker ferie i fratrekk. Siden du da har fri. For meg ser det ut til at alt stemmer. Bare det at feriepengene ikke er så mye siden du ikke jobbet hos de særlig lenge i 2014. Håper du har til gode hos tidligere arbeidsgiver. For jævlig kjedelig å ikke få noe på en mnd Juli vil bli normal lønnsmåned igjen. Hei Takk for forklaringen, det var godt å høre at jeg får lønn i juli! Fikk feriepengene fra Oslo Kommune nå, ettersom jeg ønsket å få de utbetalt nå, så ikke skulle havne i en slik situasjon mot sommeren. Så ferien er i hvert fall reddet, heldigvis Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Utbetalingen stemmer nok. Du får feriepenger utbetalt i juni og blir trukket for fastlønn du vanligvis hadde fått som i ditt tilfelle er 35 416,67. Siden en arbeids måned er 22 dager og du skal har 5 uker ferie som vil si 25 arbeidsdager, trekkes det i tillegg 3/22. 3/22 er ca 13,6%. slik at du får et totalt trekk på 40 865,32. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Usikker på hvordan det fungerer for lærere da en har så lang ferie. Jobber en inn timene Ila året eller har dere delvis betalt ferie? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Lærere jobber inn timene i løpet av året, og avspaserer de i ferien. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Lærere jobber inn timene i løpet av året, og avspaserer de i ferien. Ja det var egentlig det jeg tenkte meg:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå