Gå til innhold

[Løst] "Verdi": 3 x Evga GTX 680 4 Gb classified

Anbefalte innlegg

Har 3 stk Evga GTX 680 4Gb Classified

2 stk slike med Evbot kontakt https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-680-4gb-classified-cuda/759273

Samt 1 stk uten Evbot kontakt.

De med Evbot kontakt er kjøpt høsten 2012 hos komplett.

Det siste kjøpte jeg brukt, dette ble kjøpt nytt hos Komplett i 2013.

Resultat Firestrike  med 3 x Sli ca 17200 med lett oc på gpu og cpu, ellers snaut 16000.

Er det akseptabelt med?:

3 stk 3.000,-

2 stk 2.500,-

1 stk 1500,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også en Evbot, kan den brukes på noen av EVGA 900 eller Titan serie?

Kan lage " pakke på 3 x Classified + 1200W Platinium sertifisert full modulær PSU som er ubrukt med forseglingen på embalasje intakt til kr 4.000,-. Levert av Digitalimpuls November 2014.   Synes dere da at enhets prisen blir mer akseptabel?.  PSU er solgt

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Strømforsyning/ATX/Fortron/Fortron-AURUM-PT-1200W-ATX12V-ver-23-Modulær-Platinum130567-p0000091154

Da er vel ikke 3.000,- for alle 3 veldig galt sammenliknet med de linket til, dette er tross alt kraftigere kort, kontra de som er linket til over(?) 

Er ikke særlig interesert i og selge kun ett for og si det slik, 2 stk vel......, helst 3.

Hadde et kort øyeblikk(testet i spill) 2 stk Asus Vanilla GTX 680, kan love det var merkbar forskjell i Crysis (husker ikke tallene i farten) kontra 2 x Classified.

Ikke minst er det 4 gb minne kontra 2 gb som vel er litt lite i nyere spill(?)

I Crysis 3 klokker korta uten OC til henholdvis 1202 - 1189 - 1202

De 2 korta med Evbot(påkoblet) kontakt, klokket meget bra på Asus Rampage III Extreme (X58), en og en drøyt 1400 Hz på luft, besto diverse OC tester med glans. 2 x Sli var rundt 1300Hz.

Har Embalasaje etc til de 2 med Evbot kontakt, har ikke dette til det 3de kortet.

Eller bør jeg legge de i kassen sammen med 2 x 7800GT og 2 x 8800 GTX og noe annet dataskrot til den yngste generasjonen i slekta går av med pensjon om ca 65 år? :ph34r:  :cool:  

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Helt klart at det er forskjell.. Men la oss si at et vanlig gtx 680 = gtx 770. Et gtx 680 classi er ikke det samme som gtx 780. Det havner et sted mellom 770 og 780. Vanskelig å si hvor mye ekstra du kan ta for dette.

Synes ikke du skal gi med en så bra PSU i prisen, det blir veldedighet ;)

Hadde jeg vært deg hadde jeg solgt kortene for seg. Tror det er vanskelig å finne kjøper for 3 stk i ett. De fleste som er ute etter 3 SLI er entusiaster som ofte kjøper nytt. Legg dem ut for 1300 per kort og se om du får napp :)

Lenke til kommentar

Har også en Evbot, kan den brukes på noen av EVGA 900 eller Titan serie?

Kan lage " pakke på 3 x Classified + 1200W Platinium sertifisert full modulær PSU som er ubrukt med forseglingen på embalasje intakt til kr 4.000,-. Levert av Digitalimpuls November 2014.   Synes dere da at enhets prisen blir mer akseptabel?

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Strømforsyning/ATX/Fortron/Fortron-AURUM-PT-1200W-ATX12V-ver-23-Modulær-Platinum130567-p0000091154

Da er vel ikke 3.000,- for alle 3 veldig galt sammenliknet med de linket til, dette er tross alt kraftigere kort, kontra de som er linket til over(?) 

Er ikke særlig interesert i og selge kun ett for og si det slik, 2 stk vel......, helst 3.

Hadde et kort øyeblikk(testet i spill) 2 stk Asus Vanilla GTX 680, kan love det var merkbar forskjell i Crysis (husker ikke tallene i farten) kontra 2 x Classified.

Ikke minst er det 4 gb minne kontra 2 gb som vel er litt lite i nyere spill(?)

I Crysis 3 klokker korta uten OC til henholdvis 1202 - 1189 - 1202

De 2 korta med Evbot(påkoblet) kontakt, klokket meget bra på Asus Rampage III Extreme (X58), en og en drøyt 1400 Hz på luft, besto diverse OC tester med glans. 2 x Sli var rundt 1300Hz.

Har Embalasaje etc til de 2 med Evbot kontakt, har ikke dette til det 3de kortet.

Eller bør jeg legge de i kassen sammen med 2 x 7800GT og 2 x 8800 GTX og noe annet dataskrot til den yngste generasjonen i slekta går av med pensjon om ca 65 år? :ph34r:  :cool:  

Jeg kan være interessert, har sendt PM. :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Synes ikke du skal gi med en så bra PSU i prisen, det blir veldedighet ;)

Ser nå den ene setningen var bygd for og misforståes, fordi PSU'n skulle ikke hives med på kjøpet av de 3 gpu'ne.

Har endret til:

"Kan lage " pakke på 3 x Classified + 1200W Platinium sertifisert full modulær PSU som er ubrukt med forseglingen på embalasje intakt til kr 4.000,-" PSU er solgt

Er vel også av den oppfatning og selge 3 stk til en person nok ikke er like sannsynlig som og klare og selge en og en.

Tanken var om jeg fikk litt for disse kunne jeg gå til innkjøp av Evga sin hybrid versjon av enten Titan X eller GTX 980ti, og prøve ut singel gpu rig, har ikke hatt det siden før jeg fikk 7800 GT 2xSLi. Da som en "venteløsning" på Nvidia 900 serie avløser.

Ellers yter PC godt nok i de spill jeg spiller, og skal nok klare og holde ut med disse til Nvidia kommer med 980ti avløseren.

Mine 3 med lett oc får omtrent samme poengsum i Firestrike som Evga SC uten oc, joda jeg vet  korta "jobber" ulikt og dermed ikke kan  si de yter identisk.

Så om jeg ikke får solgt mine vet jeg ikke om jeg vil legge ut ca 8000 eller mer til overgang til singel kort som gir ca samme poengsum i Firestrike som mine 3 Classy.

Pm besvart

Har sendt min Rog Swift på RMA til komplett, sitter nå med en Vista sertifisert Samsung SyncMaster 226BW 60hz 1680x1050 som jeg hentet ned fra loftet(dette er spill skjerm gitt). Hadde en relativt dyr Dell CRT(?) "flatskjerm" som jeg hadde før jeg fikk den jeg bruker nå, gå fra Dell'n til 226BW var en gedigen nedtur visuelt. Men meget bra for øyne og slutt på hodepine ved lange spill økter. Lurer faktisk om jeg skal hente Dell'n ned fra loftet vis jeg skal spille mens jeg venter på RMA avgjørelsen

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Tror egentlig jeg hadde beholdt 3x680 :)

Det er jo som du sier, ikke akkurat dårlig ytelse.

Det er nok det mest fornuftige, men...

På Firestrike lista for 3 x 680 er det ingen foreløpig som er bedre.

Her det kun en lett OC på GPU og CPU, så om noen legger bitte litt jobb i korta mine så kan nok resultatet forbedres en del

Trykk på link nedenfor og velg 3 kort;

http://www.3dmark.com/search?_ga=1.53362472.1890305141.1433983824#/?mode=basic&url=/proxycon/ajax/search/gpuname/fs/P/NVIDIA%20GeForce%20GTX%20680&gpuName=NVIDIA GeForce GTX 680

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Her det kun en lett OC på GPU og CPU, så om noen legger bitte litt jobb i korta mine så kan nok resultatet forbedres en del

http://www.3dmark.com/search?_ga=1.53362472.1890305141.1433983824#/?mode=basic&url=/proxycon/ajax/search/gpuname/fs/P/NVIDIA%20GeForce%20GTX%20680&gpuName=NVIDIA GeForce GTX 680

Vi bruker vel hwbot.org ;)

sjekk der du :)

Lenke til kommentar

Vi bruker vel hwbot.org ;)

sjekk der du :)

Vel nå mente jeg ikke og påstå at jeg hadde de beste resultatene uansett.

Kun at jeg hadde bra resultat på listene til Futuremark, levrandøren av nevnte test program.

Søkte litt på hwbot.org, utrolig rotete og vanskelig og være sikker på at en har funnet alle resultatene(synes nå jeg)

Så Nizzen, jeg ville være takknemlig om du kunne poste link til topp lista på 3 x GTX 680 på luft og "normal" Vannkjøling på hwbot.org

Fant en generell liste på 3 x GPU luftkjølt, men der var topp scoren på 680 så lav at det umulig kan være det beste resultatet (16000 og noe)

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...