Rioter Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 (endret) Romerne har faktisk besøkt Kina. Historiebøkene må skrives om. http://www.economist.com/node/3445050 Kina bestemte seg for å lage en film om dette! Endret 10. juni 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Tror det er litt for mye sci-fi det der. Det de har tatt inspirasjonen fra er de romerske krigsfangene som kjempet for Perserne. https://en.wikipedia.org/wiki/Sino-Roman_relations#Hypothetical_military_contact Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Hvorfor presenterer du dette som fakta? Har du lest din egen kilde? Kilden du viser til sier egentlig at det ikke finnes noe bevis for dette, og at det virker som at det er en politisk agenda bak dette fra kinesernes side. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 (endret) Beklager Quote hvis du følte med mitt innlegg presiserte det som fakta. Det er selvfølgelig bare en teori at det var romerske soldater som kjempet mot kineserne. Det eneste som er fakta er at de ble tatt som krigsfanger og brukt som beskyttelse mot angrep fra øst (dagens Turkmenistan) Det at de senere ble brukt til å kjempe mot kinesere er nok bare fiktivt. edit: haha det var til Rioter ditt innlegg var ment for. Leste nå hans kilde trodde det var info om filmen og ikke en tekst om historie. Endret 14. juni 2015 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Jeg viste til trådstarters førsteinnlegg. Innlegget ditt var igjen med på å understreke at dette stort sett baserer seg på spekulasjon og å dra tråder ut av løse luften, uten at man faktisk har historiske bevis for det. Kanskje historiebøkene burde skrives om, men da tenker jeg på et kapittel om kildekritikk. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Roiter har av en eller annen grunn en hardon for kina, det så vi i den andre tråden han var aktiv i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå